Toon posts:

Versterker simulatoren voor gitaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me al een tijdje af wat de kwaliteit is van de diverse versterker simulatoren die op het moment te koop zijn. Zijn er mensen die ervaringen hebben met bijv line6 pod 1 / 2 , Johnson J Station ed.?
Zelf wil ik voor diverse muziekproducties lekker snel een gitaar lijntje op kunnen nemen op m'n pc en ik vraag me af of zo'n apparaat niet heel snel erg digitaal en mat klinkt.
In hoeverre komt het geluid in de buurt van een echte gitaarversterker met mic ervoor?

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 17:38

Sneek

Tweaker

Pod 2 is leuk, Sansamp doet echter betere dingen tegenwoordig, Johnson vind ik wat digitaal klinken, Yamaha gaat lekker en zelf zweer ik nog steeds bij de Roland VG88, geen direct input maar via een GK2A synth pickup. Supergoede geluiden.
Als je echt goed organisch gitaargeluid wilt moet je het toch niet in de simulatoren zoeken maar in goede gitaren en versterkers.

Verwijderd

hee daan...

alex (ken je 'm nog?) heeft een pod, ga eens bij hem langs om te luisteren....hij is er zelf in elk geval erg tevreden mee

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 14:49 schreef MrShaggy het volgende:
hee daan...

alex (ken je 'm nog?) heeft een pod, ga eens bij hem langs om te luisteren....hij is er zelf in elk geval erg tevreden mee
Ohw cool, zou je hem es willen vragen of ik dat ding es een dagje thuis mag proberen? Ik wil nl. echt gewoon even wat opnames ermee maken voordat ik beslis of ik zo'n ding aanschaf.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 14:55 schreef dvdlei het volgende:

[..]

Ohw cool, zou je hem es willen vragen of ik dat ding es een dagje thuis mag proberen? Ik wil nl. echt gewoon even wat opnames ermee maken voordat ik beslis of ik zo'n ding aanschaf.
Hij heeft destijds zelf ooit dat ding meegekregen van ehm.....kweet zo niet meer hoe dat zaakje heet..ergens in h'sum in elk geval. Hij kwam daar voor het eerst binnen, niemand kende hem en hij kreeg voor een dag dat ding mee naar huis......misschien een optie :)

maar ik zal hem eens vragen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 15:03 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

Hij heeft destijds zelf ooit dat ding meegekregen van ehm.....kweet zo niet meer hoe dat zaakje heet..ergens in h'sum in elk geval. Hij kwam daar voor het eerst binnen, niemand kende hem en hij kreeg voor een dag dat ding mee naar huis......misschien een optie :)

maar ik zal hem eens vragen
kijk .. das het betere werk! Heeft ie vast bij Kick Music in Hilversum gehaald. Moet ik ook maar es proberen!

Verwijderd

klopt, het was inderdaad kick

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 14:44 schreef Business het volgende:
Pod 2 is leuk, Sansamp doet echter betere dingen tegenwoordig, Johnson vind ik wat digitaal klinken, Yamaha gaat lekker en zelf zweer ik nog steeds bij de Roland VG88, geen direct input maar via een GK2A synth pickup. Supergoede geluiden.
Als je echt goed organisch gitaargeluid wilt moet je het toch niet in de simulatoren zoeken maar in goede gitaren en versterkers.
Sansamp had ik nog niet van gehoord. Pedaaltjes van hun zien er interessant uit. Alleen volgens mij niet zo bekend in nederland. (kan het mis hebben)

Roland VG88 is natuurlijk gaaf alleen blijf je volgens mij altijd wat last hebben van latency.
Pagina: 1