Toon posts:

Mail: Sylpheed vs. Balsa

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik werk sindskort met Sylpheed om te mailen, maar Balsa ziet er op het eerste oog ook best goed uit.
Weet iemand wat een goeie keuze is? Of verschillen tussen mailers onder Linux?

Thanks...

Verwijderd

Ik zou zeggen installeer Balsa eens. Ikzelf vind sylpheed prettiger maarja da's persoonlijk. Er zijn rond de 150 MUAs voor Linux en daar zit nogal veel verschil tussen dus ik kan daar niet eventjes een samenvatting van geven :) Maar je kunt iig de vijf grootste grafische clients probben daar zit er vast wel eentje tussen die je goed vindt:

KMail
Evolution
Sylpheed
Balsa
Pronto!

Allemaal te vinden op freshmeat, of course.

offtopic:
Ik weet nog goed toen ik begon met Linux dat ik gewoon allemaal meuk downloadde totdat ik iets vond wat goed genoeg was. Ik heb wel 30 MUAs uitgeprobeerd en sommige lang of kort gebruikt totdat ik sylpheed vond, en zelfs nu maak ik nog wel eens een uitstapje naar Evolution. Dat was leuk toen, voor alles naar het beste programma zoeken en uitzoeken wat dat langerekte schermpje rechts in beeld op al die screenshots was waarop je je CPU gebruik en netwerkgebruik kon zien. Ik heb er 2 maanden over gedaan om uit te vogelen dat dat gkrellm is :)

Maar ff to the point: ik vind het niet verstandig om te vragen "wat is de beste browser", "wat is de beste mail client" etc etc. Je kunt het beste gewoon zelf wat uitproberen en dan vind je degene die jij het beste vindt, en niet die die iedereen het beste vind.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn meningen...

KMail

Ik hou niet zo van KDE (hoewel ik wel kOffice gebruik)...

Evolution

Als je van Outlook houdt, hou je ook van Evolution. Ik vind het zijn doel (als mail reader) volledig voorbijgaan, maar mijn vriendin vind hem perfect.

Sylpheed

Mijn persoonlijke favoriet. Veel goede features, en heel snel.

Balsa

Nooit geprobeerd - misschien moet ik dat eens gaan doen.

Pronto!

Is zo traag... Ik heb het een hele tijd gebruikt, maar op de een of andere manier duurde het gewoon altijd een seconde ofzo voordat een handeling was doorgevoerd - grote aantallen berichten tussen folders verschuiven duurde dus ook zoiets van 1 seconde per bericht... Misschien dat het onderhand verbeterd is hoor...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

KMail is ook wel een prima programma dat standaard bij de KDE omgeving zit. Maar zoals voorgaande tweakers ook al hebben gezegd: het is een kwestie van smaak.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 13:17 schreef GiMLi het volgende:
Maar ff to the point: ik vind het niet verstandig om te vragen "wat is de beste browser", "wat is de beste mail client" etc etc. Je kunt het beste gewoon zelf wat uitproberen en dan vind je degene die jij het beste vindt, en niet die die iedereen het beste vind.[/offtopic]
Daar heb je gelijk in, maar ik wilde toch graag wat meningen horen, vandaar...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Dan bij deze mijn mening:

Sylpheed: Mijn persoonlijke favoriet. Snel simpel en alles wat ik wil. Heeft 1 nadeel (voor anderen, niet voor mij), hij rendert geen HTML-mailtjes. Hij filtert er puur de tekst uit en laat die zien, maar links worden onbruikbaar. Ik krijg geen HTML-mail dus voor mij boeit het niet.

Evolution: Enorm groot alles-in-een pakket. Kun je mee kijken hoe warm het buiten is >:) . Leuk, traag, prima met HTML. Werkt niet goed samen met Anti aliasing (gdkxft). Maar dat kan ook aan mijn lettertypes liggen.

mutt: Mijn favoriet als het om tekst-based gaat. Als ik op afstand inlog op mijn servertje (waar mijn mail op staat), dan wil ik snel ff iets kunnen lezen. Dat gaat prima met mutt.

Squirrelmail: Web-based IMAP-mail. Gebruik ik vaak om op afstand via apache-ssl mijn email te lezen...soort van eigen hotmail zeg maar. Een echte aanrader. Gebruik ik vaak wanneer ik niet thuis ben (Universiteit / ouders / vrienden).

Verwijderd

Topicstarter
Dingen waar ik nu met Sylpheed tegenaan loop zijn dat ik m'n folders niet zo kan instellen (denk ik) dat de nieuwste mailtjes bovenaan komen te staan ipv. onderaan?
En als ik een mailtje send-later gaat er een copy naar het queue folder (logisch), maar ook eentje naar m'n outbox??

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik heb zelf Balsa, KMail en Evolution gebruikt, maar ik vind Balsa tot nu toe het meest prettigst werken. Lekker snel en veel functies (kan ook HTML-berichten weergeven).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op zaterdag 08 december 2001 18:51 schreef Valium het volgende:
Dan bij deze mijn mening:

Sylpheed: Mijn persoonlijke favoriet. Snel simpel en alles wat ik wil. Heeft 1 nadeel (voor anderen, niet voor mij), hij rendert geen HTML-mailtjes. Hij filtert er puur de tekst uit en laat die zien, maar links worden onbruikbaar. Ik krijg geen HTML-mail dus voor mij boeit het niet.
Open With `galeon -n %s` doet het perfect als je toch persé een HTML-mailtje in zijn volle glorie wilt zien...
Op zaterdag 08 december 2001 19:26 schreef Mainwave het volgende:
Dingen waar ik nu met Sylpheed tegenaan loop zijn dat ik m'n folders niet zo kan instellen (denk ik) dat de nieuwste mailtjes bovenaan komen te staan ipv. onderaan?
En als ik een mailtje send-later gaat er een copy naar het queue folder (logisch), maar ook eentje naar m'n outbox??
Ik weet niet welke Sylheed je hebt, maar in 1.2.10 kan ik gewoon sorteren op wat ik maar wil door op de headers te klikken - nog een keer klikken is volgorde omdraaien.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 20:39 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]
Ik weet niet welke Sylheed je hebt, maar in 1.2.10 kan ik gewoon sorteren op wat ik maar wil door op de headers te klikken - nog een keer klikken is volgorde omdraaien.
Volgens http://sylpheed.good-day.net/ is de nieuwste versie 0.6.5, en met deze werk ik nu ook.
Wat betreft de sortering, ik kan hem wel sorteren, maar dat onthoudt ie niet als ik sylpheed herstart heb.

Edit: Die 1.2.10 is denk ik het versienummer van GTK.
Pagina: 1