Toon posts:

Video Bewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf pas een Miro PCTV Pro Studio kaart gekocht en ik wil beginnen aan videobewerking, maar de bijgeleverde software vindt ik er flut, dus ik zoek betere software, en ik wil ook weten of ik het aankan met mijn PC, zie onderaan.
En is mijn Tv-Kaart wel geschikt voor video bewerking, of moet ik een andere hebben.

Een paar vrienden van mij willen er ook aan beginnen. Wat voor kaart kan ik hun aanraden?
En wat voor een PC moet je minimaal hebben om er aan te beginnen?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

Blauw

De Schreeuw

Volgens mij is een tv kaart helemaal niet geschikt om video te editen. Vertel even iets over je camera (analoog/digitaal/model/type) dan kunnen we je mischien een beetje nuttig advies geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf geen camera, maar ik heb nu al een paar mensen voor wie ik hun videobeelden op CD-Rom moet zetten.

Ik weet niet wat voor camera ze hebben.

• badFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-03 22:23

badFISH

Design & Decision Support

Misschien zal het wel lukken via een videorecorder als het geen digitale camera is. Maar je moet er rekening mee houden dat als je een film digitaal op neemt je 1 Gb per 5 minuten film nodig hebt. Bij analoog is dit iets minder dacht per 10 min. Dus je hebt aardig wat vrije schijfruimte nodig.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
d'r is wel mee te editen, maar dan moet je je wel wat gaan verdiepen in de materie.

Video die de TV-kaart digitaliseerd wordt aan de PCI bus ongecomprimeerd afgeleverd. Dat is dus een stream van +/- 20 MB/sec
Da's een hoop en dus moet je je PC behoorlijk finetunen qua drivers etc. om niet al te veel frames te verliezen.

Als compressie codec zou ik een MJpeg codec pakken van bijv PICtools. (link staat op links-afdeling van virtualdub)

Als capturesoftware zou ik Virtualdub gebruiken.
Die geeft de beste resultaten (audio synchroon, weinig tot geen frames lost, geen limiet van 2 GB)
Het geluid zou ik niet comprimeren tijdens het capturen, want dat kan je machine niet trekken (naast de videocapture/compressie)

succes
nog interessante links:
www.divx-digest.com
http://go.to/doom9

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

Blauw

De Schreeuw

Pagina: 1