Je kunt de nieuwste hardware/critical patches/hardware enablement patches en de general release patches gewoon op de hp site downloaden, zijn wel redelijk groot (100+mb per stuk), je moet je wel registreren. Zorg ervoor, vooral bij hpux 10.20 dat je altijd de nieuwste patches geinstalleerd hebt, dat scheelt al heel erg veel geklooi/bugs/fouten.
Nieuwste patches zijn van juli/september 2001.
Wat bedoel je precies met kloten om hem te kunnen laten werken met een dhcp server? Dat zou in principe goed moeten werken. Hoezo deed hij toen niets meer? Bootte hij toen niet meer, en op welk punt stoptte hij?
Wat ik wel eens heb gehad, en dat was op een hpux 10.20 bak met oudere patches, dat als je een dns-server als resolving gebruikte dat veel dingen dan in de soep liepen, zoals X-server/netwerkservices etc, omdat die resolving gebruiken. Resolving werkte gewoon helemaal niet meer, terwijl hosts file als eerste resolver stond. Op een andere server, met nieuwste patches kan ik wel gewoon dns-servers gebruiken en resolving werkt dan.
Heb je misschien ook een dns-server proberen in te stellen? Zoja, pak je hpux install cd er dan eens bij en start een recovery shell. Verander dan /etc/resolv.conf en zet een comment (#) voor je dns-server(s).
In recovery shell kun je ook meteen je root-account fixen.
Staat er nog belangrijke data op die server, anders zou ik, als ik jou was, hem gewoon ff opnieuw installeren. Download de nieuwste patches vd hp site, en knallen met die bak

Misschien kun je ook eens kijken naar hpux 11? Weet alleen niet 100% of die ook op jouw bak draait, heb alleen ervaringen met D-serie servers. Ik ken al die HP 9000 series niet uit m'n kop