Toon posts:

gezocht hulp hp-ux 9000/800 E35

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een hpux server die het niet doet zoals het hoort!!

Graag zou ik iemand willen vragen om mij te helpen dit persoonlijk drama op te lossen.

sofware versie 10.2 2xnetwerkkaarten 96mb geheugen 2x1gig harde schijf.

als iemand bereid is om tijd voor me vrij te maken kom ik graag naar je toe met het de server

Verwijderd

Je zou ook je probleem hier kunnen posten. Misschien zijn er mensen die het op die manier voor je kunnen oplossen. Scheelt je weer een hoop gesleep met die server.

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
lol

Verwijderd

Topicstarter
daz waar balau maar ik ben er zo mee aan dat ik instaat ben :( om dat kut ding van de dertiende verdieping te gooIen. en dat is zonde want hij heeft me een hoop geld gekost.

ik hoop iemand te kunnen vinden die de server voor me onderhanden kan nemen.

trouwens bedankt voor je reaktie

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hoewel je iemand zoekt die het ff IRL op wil lossen, kun je hier misschien toch ff posten wat er aan de hand is of is het een heel omvangrijk probleem of een heleboel verschillende problemen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
hoewel het lijkt als of ik lui ben is het niet zo tot een jaarn of 8 terug heb ik met unix gewerkt dus ik dacht dit is een eitje maar daarna over gegaan op windows en echt bijna alles vergeten van unix en zeker hp-ux.

ik hoop iemand mij echt kan helpen want het niet een simpel instellings probleempje, ik zoek ook iemand die dit droomt

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 08 december 2001 19:43 schreef borislavj het volgende:
ik hoop iemand mij echt kan helpen want het niet een simpel instellings probleempje, ik zoek ook iemand die dit droomt
Mjah, als je nou je probleem post, dan kunnen we je misschien wel vanaf onze eigen computer helpen, hoe moet een HP-UX-adept nou weten wat je probleem is, als je het niet verteld ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb wel wat hp-ux ervaring, maar eigenlijk niet zoveel tijd om een hele server te gaan bouwen.
Dus daarom wil ik ook vragen om je problemen uit te leggen, geef dan allereerst aan waar het in zit. Zonder op de details in te gaan.

Zo kan ik er niks mee in ieder geval.....

En als je hem t raam uit wil gooien, niet doen, geef maar aan mij ;) :P
Beter is om het even te laten rusten, en er eens een nachtje rustig over te slapen. :)

ps ik neem aan dat je het over de ux versie 10.20 hebt....

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ha, heb laatst nog zo'n oldtimer van HP-UX 10.20 voorzien. En tevens eentje gesloopt; de 120cm fan v.d. voeding ligt hier naast me (of was dat een E45?).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Werk veel met hpux-bakken, vertel je probleem eens eerst.
Als je toevallig nog een krat bier of een zooi breezertjes hebt liggen dan kunnen we natuurlijk altijd wat regelen kom uit buurt van nijmegen :)

Grtz

Verwijderd

Topicstarter
op mijn servertje staat 10.20 met alle officieele updates tot jun 2000 ook apache webserver.
ik heb zitten kloten om hem te kunnen laten werken met een dhcp server (verschillende ip's) door dat verhaal deed hij niets meer dat was ongeveer 5maanden terug onder tussen ben ik ook nog mijn superuser login kwijt(vetkut).

dus zo als je kun begrijpen ben ik vrij gefrusty.
dat is dus het grote probleem :(

Verwijderd

Je kunt de nieuwste hardware/critical patches/hardware enablement patches en de general release patches gewoon op de hp site downloaden, zijn wel redelijk groot (100+mb per stuk), je moet je wel registreren. Zorg ervoor, vooral bij hpux 10.20 dat je altijd de nieuwste patches geinstalleerd hebt, dat scheelt al heel erg veel geklooi/bugs/fouten.
Nieuwste patches zijn van juli/september 2001.

Wat bedoel je precies met kloten om hem te kunnen laten werken met een dhcp server? Dat zou in principe goed moeten werken. Hoezo deed hij toen niets meer? Bootte hij toen niet meer, en op welk punt stoptte hij?
Wat ik wel eens heb gehad, en dat was op een hpux 10.20 bak met oudere patches, dat als je een dns-server als resolving gebruikte dat veel dingen dan in de soep liepen, zoals X-server/netwerkservices etc, omdat die resolving gebruiken. Resolving werkte gewoon helemaal niet meer, terwijl hosts file als eerste resolver stond. Op een andere server, met nieuwste patches kan ik wel gewoon dns-servers gebruiken en resolving werkt dan.
Heb je misschien ook een dns-server proberen in te stellen? Zoja, pak je hpux install cd er dan eens bij en start een recovery shell. Verander dan /etc/resolv.conf en zet een comment (#) voor je dns-server(s).
In recovery shell kun je ook meteen je root-account fixen.

Staat er nog belangrijke data op die server, anders zou ik, als ik jou was, hem gewoon ff opnieuw installeren. Download de nieuwste patches vd hp site, en knallen met die bak :)
Misschien kun je ook eens kijken naar hpux 11? Weet alleen niet 100% of die ook op jouw bak draait, heb alleen ervaringen met D-serie servers. Ik ken al die HP 9000 series niet uit m'n kop :)

Verwijderd

Topicstarter
nee er staan geen belangerijke bestanden op omdat ik hem nooit on-line heb gekregen.
omdat ik het niet is sam kon in stellen.
maar ik denk dat door het geklooi cq onkunde ik de software die er opstaat corupt heb gemaakt.

als je voor mij tijd zou willen vrijmaken om alles opnieuw te installeren zou ik het heel erg opprijs stellen.b-)
je kunt me breiken op bb.schouten@quicknet.nl

Verwijderd

je superuser passwd kan je heel makkelijk oplossen...
neem een computer die hetzelfde bestandssysteem ondesteund.. (geen idee op wat voor bestandssysteem hp-ux draait :) ) mount de hd en copieer het encrypted passwd gedeelte van een account waarvan je nog wel een passwd wist.. en paste het in het gedeelte van de root..
werkt op alle unix versies :P

WOOHh het draait op een e35 :P is wel heel oud..
p100 ofzo ?? ik ben trots op mijn e45

Verwijderd

hpux 10.20 gebruikt oa JFS en nog een, maar dat kan ik me niet meer herinneren. Om passwd file te fixen kun je mooi recoveryshell voor gebruiken die op hpux install cd staat. Werkt perfect ;)
devnull wat bedoel je met p100? de e-serie komen die voor de d-2x0 series? Werk zelf met D230 servers, Visualise workstations zoals B1000/2000 en C3600's.

Het installeren van zo'n bak stelt niet echt veel voor, maar als je er weinig verstand van hebt, waarom wil je hem dan draaiend krijgen?
Waar woon je ergens dan, in de buurt van nijemgen toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een risc processor

Verwijderd

.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
E35 heeft een 60 (of 66) MHz PA-RISC procesoor. HP-UX11 draait er in ieder geval op ;)
Als ik jou zo hoor lijkt mij een reinstall de snelste oplossing...

Verwijderd

Topicstarter
nee vortex95 ik woon totaal niet in de buurt ongeveer 200km van je van daan maar ik heb al "vrienden" hier gehad die het wel even zouden fixen.je weet nu wat het resultaat is niks dus.ik ben bereid naar je toe te rijden om het optelossen want ik wil hem gaan gebruiken als router en voor seti@home voor DPC. alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
nee vortex95 ik woon totaal niet in de buurt ongeveer 200km van je van daan maar ik heb al "vrienden" hier gehad die het wel even zouden fixen.je weet nu wat het resultaat is niks dus.ik ben bereid naar je toe te rijden om het optelossen want ik wil hem gaan gebruiken als router en voor seti@home voor DPC. alvast bedankt

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op zondag 09 december 2001 02:17 schreef borislavj het volgende:
Voor Seti (of andere OGR/RC5) hoef je zoiets niet te gebruiken...Veel te langzaam..

Verwijderd

k*t net een heel verhaal lopen te typen, wordt het niet gepost......

Wil je hem als nat-doos gebruiken om je inet verbinding mee te delen: doe dat alleen als je veel kennis hebt van hpux. Heb je dat niet, pas dan op, want je box is dan zo geroot.
Voor seti@home is hij inderdaad veels te traag, je verspilt zo alleen maar dure stroom :)

Pak je hpux boeken erbij, als je die hebt, en ga op een regenachtige zondagmiddag gewoon achter die bak zitten en installeer hem opnieuw. Ik heb het al zo vaak gedaan, ik snap niet hoe hpux installatie fout kan gaan!
Na de installatie download je die patches (moet je maar ff vragen voor url als je niet weet waar) en installeer ze ff met sam of met swinstall.
Dan werkt alles als een zonnetje.

Laat anders eens weten waarom het opnieuw installeren niet lukte? Iemand anders kan wel die box voor je installeren, maar je zult hem ook moeten onderhouden, en als hij weer in de soep loopt blijf je aan het zeulen met zo'n ding.

Verwijderd

Main objective: hoe word ik 'root':

Start het apparaat opnieuw op en onderbreek de bootsequence.
Vanaf de > prompt geef in:
bo (boot)
Op de vraag: interact with Ipl? geef Yes in !
Type dan: HPUX -is
(systeem boot nu in single-user mode als root)
Vervolgens: passwd <Enter> (en wijzig nu je root password!)

Reboot het systeem en klaar !

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Wel leuk om te horen dat hier nog meer hp-ux beheerders zitten :)

Weet iemand of het moeilijk is om aan een ethernet kaart te komen voor een g60? (ja het is een museum stuk, maar dat is nou juist zo leuk :P ) Er zit nu een tokenring netwerkkaart in.

Verwijderd

Heeft ie Eisa sloten? Zoja dan kun je kijken voor een eisa btlan kaartje. Gewoon zoeken op internet of je zo'n ding op de kop kunt tikken. Tip: bestel 'm maar niet bij hp, tenzij je rijk bent ofzo ;)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

zoek eens op ebay.com
meest vreemde dingen worden daar te koop aangeboden ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik zal eens kijken, hij is nu nog ff testserver op het werk. daarna mag ik hem meenemen. :)

Pagina: 1