[routers] Welke router is geschikt?

Pagina: 1
Acties:

• scaver
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07-2025
Voor hetbedrijf waar ik werk willen ze een router kopen. Het moet voldoen aan de volgende eisen:

- De ene kant moet via adsl aan inet gekoppeld zijn
- Config. firewall
- Dialback function. Dus misschien een router met isdnkaart inside(Dit omdat het meer secure is dan eerst toegang op het netwerk, Toch?)
- VPN

Waar moet ik nog meer op letten? Wat is een geschikt model? En hoe zit het met adsl, wordt dit op een eigen router ook aangesloten.

Alvast bedankt,
Ruud

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel aansluitingen je nodig hebt, maar de EICON Diva ISDN Lan Router is een goede.

ISDN natuurlijk, 4 ethernetaansluitingen (maar een hub doet wonderen) en DHCP. Firewall niet weet ik niet uit mn hoofd.

http://www.eicon.com/worldwide/products/ISDN/default.htm

Ik gebruik m zelf op 8 leslokaties om een leslokaal van internet te voorzien. Hiervoor had ik Shiva Accessports, maar sinds Intel daar eigenaar van is, is het meteen een discontinued product. :(

• scaver
Er hangt een totaal netwerk achter van een paar 24 poort switches. Dus dat is niet zo'n probleem..

Het interne verkeer moet naar buiten kunnen (Wel beperkt, dus sommige gebruikers niet andere wel)

En er moet van buiten remote gewerkt kunnen worden.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
De router van Unex is goedkoop en werkt OK.
Voor ADSL moet je waarschijnlijk de firmware nog even updaten, anders heb je geen PPTP support.
bekijk de specs maar via de link.
kost ongeveer f 450 hier in NL.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• scaver
Punt is wel dat het geen isdn router kan worden.. aan de internet kant moet nl. adsl komen.. Blijft ook het punt van de dial back.. Zijn er routers die dit doen? Volgens mij is dit nl beter voor de beveiliging. Anders zit je meteen op het netwerk voordat de dailback uitgevoerd wordt.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
sharenet
freesco
??

freesco kan als adsl router met dial-in werken....
1*486 1*floppy 2*netwerk x*modem, dat zijn de ingredienten...

if broken it is, fix it you should

• TD-er
Op zaterdag 08 december 2001 10:55 schreef scaver het volgende:
Punt is wel dat het geen isdn router kan worden.. aan de internet kant moet nl. adsl komen.. Blijft ook het punt van de dial back.. Zijn er routers die dit doen? Volgens mij is dit nl beter voor de beveiliging. Anders zit je meteen op het netwerk voordat de dailback uitgevoerd wordt.
De link die ik gegeven heb heeft een UTP verbinding (of serieel, beide aanwezig) voor naar het kabel/ADSL modem.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• scaver
Op zaterdag 08 december 2001 10:56 schreef elgringo het volgende:
sharenet
freesco
??

freesco kan als adsl router met dial-in werken....
1*486 1*floppy 2*netwerk x*modem, dat zijn de ingredienten...
hehe.. heb ik thuis wel draaien.. maar voor een bedrijf vind ik dat niet zo geschikt.. Heb liever een hardware oplossing.. (Stel je voor dat de floppy stuk gaat :))

Verwijderd

Ik heb hier een SMC Barricade 7400BR en die beantwoord perfect aan je eisen : http://www.smc.com/index.cfm?action=products_show_datasheet&productCode=SMC7004ABR

Verwijderd

Begrijp ik het goed: wil je zowel ISDN- als ADSL-aansluiting? Dan is de Vigor 2200X misschien wel wat: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200x

Heeft ook een programmeerbare firewall en een 10/100-switch.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:14
Een Draytek Vigor :)

[Edit: Proost was net iets eerder ;)]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Draytek Vigor 2200X lijkt me perfect voor wat je zoekt.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op zaterdag 08 december 2001 11:01 schreef scaver het volgende:

[..]

hehe.. heb ik thuis wel draaien.. maar voor een bedrijf vind ik dat niet zo geschikt.. Heb liever een hardware oplossing.. (Stel je voor dat de floppy stuk gaat :))
2 floppies in raid 1 opstelling ;)

if broken it is, fix it you should

• TD-er
Op zaterdag 08 december 2001 11:18 schreef elgringo het volgende:

[..]

2 floppies in raid 1 opstelling ;)
of booten van en bootrom op je netwerkkaart.
Alleen niet iedereen kan eeproms schrijven.

Pagina: 1