Toon posts:

:-( :-( Ik krijg mijn FSB niet hoger dan 135Helup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AAAGH!!!
Ik kom niet hoger dan 135 FSB,dan is ie nog stabiel.
Ga ik hoger wilt ie bij multie ding 10.5 x FSB136/34 nog wel booten maar dat is het dan wel weer, super onstabiel :-(
Hankt de heletijd in Win XP.
Bij 10.5x 137.34 doet ie niks en de monitor gaat direct in de standby by stand :-(
Ik krijg de "multy ply ding" ook niet hoger dan 10.5 :-(
Dus 10.5 x FSB133(of 135)/34 is ie stabiel! In MHz is dat dus 1396.5 of 1417.5 Mhz.
Multie "ding" op 11 x 133/33 doet ie ook niks, monitor gaat in de standby.
Gegevens hier onder....
Amd TB 1200@1400+
Draai onder XP, geen netwerkkaart, wel usb modem+HUBie
Zie sig.

Dit is echt pas over te zeuren.
Bij Asus vonden ze het ook al raar, zeggen dat het mobo tocg wel de 146 zou moeten halen.
Het ddr geheugen is van Samsung, en NEEN ik heb er geen simmetjes in zitten ;-)
Grzz Robin201

Verwijderd

de MP eens naar beneden gooien doet wonderen :) Ik krijg mijn Athlon 1200 ook niet op 10.5 * 136, op mijn oude msi k7t turbo LE tenminste niet, maar wel op 8.5*166 op mijn epox 8kha + De msi draaide bij mij goed met het goedkoopste sdram geheugen, (ddr ram is beter OCbaar, tenminste nameless wel) de 142

edit: de MP is dus de multieplier ...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb laatst geloof ik ergens gelezen dat Samsung DDR niet zo'n beste overklokker is...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
hmm, je heb ddr mem, ik ken zo'n gast met het zelfde mobo als jouw, ook met ddr en dat draait standaard al redelijk instabiel, A7A266 is niet zo'n geweldig DDR bordje, voor sd gaat het wel, ik heb me SDram op CAS2 en 150 mhz gekregen...

Verwijderd

ik haal een fsb van 148 op mijn a7a en het vast mijn geheugen wat me tegen houd om verder te gaan dus zal jij wel het zelfde prob hebben

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik denk dat het 't geheugen is en je temperatuur, coolermastertjes zijn nou niet echt overklok wondertjes.

Verwijderd

Ik heb t zelfde probleem ongeveer, eerst kwam ik makkelijk tot 147MHz, en nu maar tot 136MHz stabiel. Ik heb dr nu een GB aan merkloos geheugen in. Met 2 fannetjes erboven op kwam ik op 143MHz.
Pagina: 1