Hey... ik wil vandaag een Athlon 900tje gaan unlocken maar die is gelockt. Ik weet wel dat ik dan de L1 bruggen moet gaan verbinden, maar ik wil ook meteen de multiplier van 9 verlagen naar 7 zodat ik hem op 133 kan laten lopen, want 7x133 = 933. Weet iemand dan welke bruggen ik moet veranderen en hoe? Alvast bedankt!
Verwijderd
als je L1 verbindt, dan kan je de mp naar boven en beneden instellen. Je mobo moet het wel ondersteunen, maar de nieuwere doen dat wel. Ik kan niet zo snel een tabel voor je vinden, maar die staat ongetwijfeld op http://www.tomshardware.com
deze moet eigenlijk naar OCM worden gemoved
ik zou het ook niet weten, mijn athlon 1.2ghz was ungelockt. het verbaasd me dat de 900 wel is gelockt.
ik zou het ook niet weten, mijn athlon 1.2ghz was ungelockt. het verbaasd me dat de 900 wel is gelockt.
“An elephant is a mouse with an operating system”
Verwijderd
de Athlon vanaf 1200 op 266 bus is standaard geunlockt (misschien ook al de 1000, 266, weet niet zeker) De oudere niet, maar dat is dus met 4 simpele streepjes te verhelpen 
btw: Elephtera, jou ken ik
btw: Elephtera, jou ken ik
Jij hebt toch een athlon XP ByMeS_Dy, is die moeilijk over te klokken? ik hoorde vanalles over een met laserstraal gemaakt sleufje tussen de bruggen
“An elephant is a mouse with an operating system”
Dat bord waarie op gaat kan alleen multipliers naar boven (MSI K7T Turbo) en ik wil gewoon de bruggen zo aanpassen dattie naar 6.5 of 7 gaat (866 of 933). Welke bruggen moet ik dan aanpassen en naar welke standen?
Verwijderd
Het is vrij zinloos om de multiplier te verlagen naar 7 en dan 933 Mhz draaien, kan je net zo goed de FSB meteen op 120 zetten, loopt ie 1080, moet makkelijk kunnen, of je hebt een klote core. De winst van 900 naar 933 ondanks veel hogere fsb is minimaal. Dus ik zou als ik jou was alleen de L1 inkleuren en dan maar proberen wat het wordt.
Ben ik het niet mee eens, zijn systeem zal veel sneller zijn. Van 100 naar 133 is 33% meer geheugenbandbreedte!Op zaterdag 08 december 2001 16:44 schreef CB het volgende:
Het is vrij zinloos om de multiplier te verlagen naar 7 en dan 933 Mhz draaien, kan je net zo goed de FSB meteen op 120 zetten, loopt ie 1080, moet makkelijk kunnen, of je hebt een klote core. De winst van 900 naar 933 ondanks veel hogere fsb is minimaal. Dus ik zou als ik jou was alleen de L1 inkleuren en dan maar proberen wat het wordt.
Mijn oude Duron 800 ging ook van een 100 naar 133 bus en dat snoepte een half uur van een SETI-wu af.
Verwijderd
Ja in geheugenintensieve programma's, waar de snelheid van het geheugen belangrijk is, is een hoge FSB heel goed. Maar pure cpu power wordt niet verhoogd met de fsb verhogingen
Pagina: 1