Toon posts:

Adaptec IDE RAID / systeem hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net weer allemaal nieuw, en zoals gewoonlijk weer heerlijk p&p.

Probeer al geruime tijd een systeempje up-and-running te krijgen, maar 't os blijft telkens hangen op verschillende momenten. Geprobeerd met Win2K en (uiteindelijk) Win98, maar 'tzelfde resultaat.

't gaat om 'n Adaptec 2400a (IDE RAID/128MB cache) op 'n ASUS mobo (CUV266-dual) met PIII's (1GHZ). Alles al geript uit 't systeem (ja, ook memory), dus 't ligt aan de combo adaptec/asus.

Zelf denk ik aan dat de adaptec kaart omdat die zich als PCI bridge op de PCI bus presenteert, niet door het ASUS mobo wordt geaccepteerd als kaart, en autom. wordt gedisabled (zou wel slecht zijn van ASUS, want is toch 'n dual bord = performance = dit soort kaarten komen 'rin...).

Ik heb trouwens wel 't BIOS wat getuned (geen overclocken trouwens), dus misschien ligt 't aan wat anders? (MPS (multi proc. specification) v1.4 vertrouw ik ook al niet zo...)

Iemand wat tips???? (als 'r nog die-hards wakker zijn, tenminste....)

Thanx!

Verwijderd

gek idee hoor... -> maar probeer eens een clear cmos MET kaart erin, als dat niet werkt, zonder kaart erin. Kijken wat ie doet...

Verwijderd

Topicstarter
Zonder adaptec geen problemen. 't is echt de combinatie tussen de 2400a en de asus cuv266-d.
Ben wat aan 't rondzoeken, want bij adaptec wordt je ook niks wijzer (kbase stelt daar niets voor) en www asus was uit de lucht gisteren.