Toon posts:

Vuurwerk...

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag net die nieuwe commercial over vuurwerk (rund, stunt)

Nu heb ik nooit echt begrepen wat iedereen zo stoer vond aan al dat vuurwerk, dat bommen maken en over straat lopen en elke 10 seconden een knal veroorzaken.

Iemand een mening over de psychologie hierachter?

Verwijderd

Geen idee :) Ik vond het vroeger ook wel leuk... beetje kunnen opscheppen na afloop, maar ben het nu helemaal ontgroeid... gelukkig ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 20:13

jep

Ik zit er ook altijd met veel interesse naar te kijken. Ik wil weten wat die mensen denken.

In 't dorp waar ik woon is het heel erg. Sorry dat ik het zeg maar over het algemeen de wat dommere/simpele mensen geven hun kinderen een vuurtoren en daar mogen ze buiten de putten mee op gaan blazen.

Ze steken hem aan, horen een knal.. en dan is de kunt met een zo cool mogelijke blik weer weg te rennen. Je moet niet laten zien dat je het leuk vind, want dat is niet cool.

:P

Verwijderd

Tsja, simpelere mensen zijn er ook, en die zijn net zo waardevol als de anderen hor :) maar inderdaad ik snap ook nog steeds niet helemaal wat er leuk aan is.... ik koop elk jaar voor 30 piek vuurwerk en dat vind ik genoeg

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09-2024
ik besteed nix, nuppo, nullo, nada aan vuurwerk. Lekker geld besparend zo :D

btw. Vroeger wel zelf paar x rook bommen gemaakt. Maar vind ik nu toch meer nix aan.

Verwijderd

ik snap ook niet wat er nu leuk aan is, ik ben nu 14 en zou het dus hardstikke leuk moeten vinden :? maar dingen zoals van die grote vuurpijlen vind ik wel mooi. maar allemaal knallen enzo: ik vind er nix aan

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Het is om de boze geesten weg te jagen en fris aan het nieuwe jaar te beginnen... duh |:( :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijking, ik bedoel niet het op oudejaarsdag om 12 uur een vuurpijl afsteken (boze geesten enzo),
maar die lieden die al 1 maand eerder over straat lopen en om de x seconden een strijker/astronaut afsteken.

Verwijderd

ik blijf na 00:00 toch neit lang thuis. feest!!

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
Ja, ik vind ze zelf ook zwaar irritant....En volgens mij vinden ze het zelf ook niet eens leuk...Het is meer zo van...Wow, jongens, kijk eens, ik ben stoer! Ik weed ook neit helemaal waarom, maar dat is eigenlijk altijd zo met mensen die stoer willen zijn. In mijn ogen zijn ze helemaal niet...stoer, indrukwekkend, sympahtiek, of wat dan ook.

Verwijderd

Ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met vandalisme, waarom doen mensen dat dan?

Allemaal truukjes uitvoeren met rotjes, rookbommen whatever waar vuurwerk eigenlijk niet voor bedoelt is, oftewel er zit een soort van illegaliteit achter en dat is 'cool'

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vroeger ook wel is van die rookbommen heb gemaakt (dus al je geld uitgeven aan heeeel veel sissers en die in een pvc buisje stoppen en wat watjes) en dat de hele straat dan vol met rook stond, dat was toen echt wel kicke hoor! 8-)

Dus ik vindt het wel een beetje begrijpelijk waarom die mensen dat doen

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 02:05 schreef HopFlats het volgende:

Nu heb ik nooit echt begrepen wat iedereen zo stoer vond aan al dat vuurwerk, dat bommen maken en over straat lopen en elke 10 seconden een knal veroorzaken.

VET >:) het is volgens mij gewoon het gevaar wat het mee zich brengt wat knallen zo mooi maakt :). Maar goed siervuurwerk is uit een oogpunt dan ook gewoon mooi.

Verwijderd

Vuurwerk, I love it!!! Het is denk ik dezelfde fascinatie als die voor donder en bliksem. Een krachtige en luide knal en een schitterend fel brandend licht.

Misschien is het zo dat het feit dat je deze knallen en flitsen ZELF creëert nog eens extra bijdraagt aan de fascinatie die mensen hebben voor vuurwerk. Het geeft een gevoel van macht! Het heeft zelfs wel iets weg van magie!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

vuurwerk ownt hardt ja, zekers.

ik houd dan ook meer van siervuurwerk dan van die zielige astro knallejtes. 1999-2000 over de 1000 piek aan vuurwerk :9

ik heb wel een soort ziekelijk obsessie voor vuur (just like my dad :)), dat vind ik gewoon MOOI om te zien. iets wat ik ook heb (pa nou weer niet) is een obsessie voor explosieven... het doet me wat zeg maar :), mede om de vuurpluimen e.d.

dit alles heeft me echter nooit aangezet om 5 sloffen astronauten a 200 stuks 1 maand van te voren af te steken met het idee: ik ben cool.... sorry, maar daar heb ik mis ik het achterlijkheids-gen?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb als kind zijnde vuurwerk ook leuk gevonden. Ik had altijd astronauten enzo. Maar ik was niet zo'n enorme patser :)

Ik kan me herinneren dat ik samen met een andere bange jongen een half uur heb gedaan om een rotje af te steken omdat we steeds te snel wegrenden uit angst voor de knal :)

Toen het eenmaal gelukt was, ging het makkelijker en hebben we toch nog wel wat opgeknald.

Maar ik heb ook een keer zo'n rotje met een schietlont in m'n hand laten ontploffen. Dat was niet relaxed en je leert er wel van (geen strijkers enzo gebruiken, hoewel m'n vader dat wel deed :) )

Nu koop ik geen vuurwerk meer. Heb nog wel een paar keer een flinke knaller van astronauten gemaakt in een schoenendoos en dat was erg leuk omdat het aardig wat werk kost. En na een paar seconden is het allemaal opgeknald :)

Ik denk dat de gedachte achter het knalvuurwerk inderdaad het overwinnen van een bepaald soort angst is. Daarom voel je je vaak stoer/machtig. Je kunt immers zonder angst omgaan (denk je) met iets dat best veel kapot kan maken.

Acties zoals het gooien van een rotje in de buurt van iemand anders zijn eveneens methoden om te kijken of iemand "bang" is voor vuurwerk. Misschien dat hier gewoon een soort oerinstinct naar boven komt, namelijk het bepalen wie er de meeste angst heeft en daardoor de minste "overlevingskansen"......

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 19:51
We zijn mensen he en die moeten altijd wat beters mooiers hebben als de buren .
(DE MEESTE DAN HE)
en dat zelfde gaat voor dat vurwerk op volgens mij .
de ene gaat zo hard en is zo groot en de andere moet en zal dat overtreffen .
Ach ja ik weet uit ervaring dat het leuk kan zijn ,maar je word ouder dus ook wijzer en dan lach je na afloop.
Heb iemand hier wel eens van kerstbomenjacht gehoord dat vin ik pas stom .
Elkaar de tering schoppen of slaan na kerst en voor oud jaars dag .
En met nieuwsjaars dag weer gezellig een biertje met elkaar drinken .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 14:23 schreef rhermans het volgende:
We zijn mensen he en die moeten altijd wat beters mooiers hebben als de buren .
(DE MEESTE DAN HE)
en dat zelfde gaat voor dat vurwerk op volgens mij .
de ene gaat zo hard en is zo groot en de andere moet en zal dat overtreffen .
Dat gaat hier - volgens mij - helemaaaal niet op. Al die astronauten zijn hetzelfde en iedereen loopt ermee. Als ze 't zouden doen volgens jouw 'theorie' liepen ze nu met scherfgranaten rond.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 16:22 schreef Termy het volgende:

ik houd dan ook meer van siervuurwerk dan van die zielige astro knallejtes. 1999-2000 over de 1000 piek aan vuurwerk :9
Dan vliegt het de lucht in en dan.... weg over de 1000 piek?

Be proud :z

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Op Saturday 08 December 2001 16:22 schreef Termy het volgende:

Nou 1000 piek vind ik wat veel persoonlijk. Maar waar ik tegenwoordig wel gestoord van wordt is die discussie over het verbieden van vuurwerk. Men schijnt hier in Nederland te denken dat alles waar iets mee mis gaat verboden moet worden.. :(

Mijn weblog

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Ik denk dat het afsteken van voorwerk populair is omdat het gewoon een lekker gevoel geeft.. Jij veroorzaakt en knal, Jij maakt dat die pijl mooi de lucht in gaat enzo..

Ik zelf vind vuurwerkt niet zo boeiend.. maar heb het toen ik jonger was ook wel afgestoken.. het had ook gewoon wel iets met je vriendjes een beetje met "stoere jongens speelgoed" spelen..

Vuurwerk Imho wel mooi.. maar ik laat het afsteken wel aan andere over.. scheeld mij weer geld en tijd, en vingers ;)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik blijf et leuk vinden, dat vuurwerk...
hmz..waarom?

tja. de spanning voor wat er uit kan komen, daarom neem ik ook ieder jaar weer eens wat anders.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Ik vind Vuurwerk ook gewoon kewl. Ik kan niet precies beschrijven waarom... Het is speciaal, mooi siervuurwerk, 100.000 matten enzo.. ik spendeer er ongeveer wel rond de 1000.- aan per jaar.. Niet dat ik het stoer vind of whatever. Alleen maar omdat ik het leuk vind, net als de rest van de familie. Ik maak ook altijd samen met mijn oom vuurwerk, doorverbinden enzo, krijg je altijd de leukste fonteinen/spullen. 1 romeinse kaars is leuk , 200 tegelijk is leuker >:) Maar voor sommige mensen die het niet leuk vinden ofzow, is het idd weggegooit geld, maar vor mensen zoals ik... die weten wat ik bedoel :9~

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
en waar wou je dat spul nu nog krijgen sinds je een KVK legitimatie nodig hebt om het te kopen?

Verwijderd

Ik vind vuurwerk ook leuk :)
vooral als je een astronout in een rotte appel doet en die dan naar een vriend toe gooit >:)

• pope0r
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik wil niets verpesten, maar dit is geen dicussie voor dit forum. Dit is huiskamer of SG shit.

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 22-01 15:57
Op zaterdag 08 december 2001 02:05 schreef HopFlats het volgende:

Meej eens, ga iets nuttigs doen met je vuur werk, de taliban opblazen bevobbelt :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Op maandag 10 december 2001 20:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik wil niets verpesten, maar dit is geen dicussie voor dit forum. Dit is huiskamer of SG shit.
Als we het echt hebben over de psycholigie ervan - zoals gevraagd - dan kan het wel hier toch?

Dus... volgens mij is het afsteken van vuurwerk gewoon een vorm van pronken cq. "stoer doen" (in de volksmond).

Ieder mens heeft graag iets om trots op te zijn en wil daarmee kunnen en mogen pronken. Dat de 'simpelere' mensen vaker vuurwerk gebruiken is dan misschien te verklaren uit het feit dat ze niet echt te pronken hebben met dingen als een bijzondere baan, hoge opleiding of een goed inkomen. Maar ze kunnen wel vuurwerk kopen en daarmee de bink uithangen.

't Is volgens mij net zoiets als van die slimme lui die met een scooter continu gas geven en tegelijk de rem vasthouden. |:(. Duh, dat is intelligent; volgens mij zie je het niet zo veel bij 16-jarigen op het VWO in vergelijking met 16-jarigen op het VMBO....

No offence overigens richting mensen met mindere capaciteiten qua intelligentie. De gedachtengang hierboven zal heus niet voor iedereen opgaan; verhoudingsgewijs klopt denk ik het verhaaltje echter wel.

• PsyFlash
  • Laatst online: 30-12-2025
Op maandag 10 december 2001 21:27 schreef TromboneFreakus het een en ander
Ja, je schetst hier een heel bekend stereo type. Ik denk niet dat het gebrek aan intiligentie is. Op de HBO opleiding die ik volg, zijn scooters genoeg te vinden (en ook de mensen die hierboven beschreven ritueel ritueel uitvoeren)

Hierop is kun je toch niet mensen in een hokje stoppen met "lage inteligentie" ?
Wel zal er een heel grote groep uit meelopers bestaan, en dat is misschien nog erger...

• TromboneFreakus
Op maandag 10 december 2001 22:06 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Ja, je schetst hier een heel bekend stereo type. Ik denk niet dat het gebrek aan intiligentie is. Op de HBO opleiding die ik volg, zijn scooters genoeg te vinden (en ook de mensen die hierboven beschreven ritueel ritueel uitvoeren). Hierop is kun je toch niet mensen in een hokje stoppen met "lage inteligentie" ?
Nee, ik heb ook niet gezegd (althans niet bedoeld) te zeggen dat het gedrag lage intelligentie impliceert, noch dat lage intelligentie dat bepaalde gedrag moet betekenen.

Het lijkt me echter wel dat statistisch gezien het gedrag dat ik omschreef - en gedrag van vergelijkbare intelligentie (dat hoeft niet de intelligentie v/d persoon te raken; slechts de intelligentie van dat gedrag noem ik) - meer voorkomt bij mensen met mindere intelligentie.

Vrij logisch ook denk ik: minder intelligentie brengt acties van mindere intelligentie voort. Niet erg of zo hoor, zolang ze maar geen overlast veroorzaken.

• PsyFlash
Op maandag 10 december 2001 22:18 schreef TromboneFreakus het volgende:

[..]

Het lijkt me echter wel dat statistisch gezien het gedrag dat ik omschreef - en gedrag van vergelijkbare intelligentie (dat hoeft niet de intelligentie v/d persoon te raken; slechts de intelligentie van dat gedrag noem ik) - meer voorkomt bij mensen met mindere intelligentie.
Heel goed :)
Ja ik heb er weinig meer aan toe te voegen. Maar om dit nu met het oorspronkelijke topic te combineren; Het massaal afsteken van strijkers e.d. is eigenlijk ook geen intiligent gedrag.
Geconcludeerd kan dan worden, dat over het algemeen mensen die dit gedrag vertonen minder intiligent zijn. Ook is te concluderen dat dit vaak wel overlast veroorzaakt.
Final conclusion, gemiddeld genomen veroorzaken domme mensen meer overlast dan slimme.

• TromboneFreakus
Op dinsdag 11 december 2001 19:03 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Heel goed :)
Ik kan wel politicus worden nu ik het nog eens overlees. :)
Ja ik heb er weinig meer aan toe te voegen. Maar om dit nu met het oorspronkelijke topic te combineren; Het massaal afsteken van strijkers e.d. is eigenlijk ook geen intiligent gedrag.
Geconcludeerd kan dan worden, dat over het algemeen mensen die dit gedrag vertonen minder intiligent zijn. Ook is te concluderen dat dit vaak wel overlast veroorzaakt.
Final conclusion, gemiddeld genomen veroorzaken domme mensen meer overlast dan slimme.
Dat is echt zo'n conclusie waar Nederland van op z'n achterste benen gaat staan, maar wat mij betreft is er met deze algemene conclusie (zonder aanzien des persoons) helemaal niks mis. :)

Toch zal het wel reacties uitlokken... >:)

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Waarom het mooi is om om de 10 sec een knal te veroorzaken?

Volgens mij wordt een mens geboren met 2 'ingebouwde' angsten: voor hard geluid en voor hoogte (ofzo).

Een knal is hard geluid, het is dus leuk om te laten zien dat je er zelf niet meer van schrikt en blijkbaar ook erg vermakelijk om de rest van de buurt op te schrikken :?

Het overwinnen van je eigen angst dus?
Morphs:
Ik kan me herinneren dat ik samen met een andere bange jongen een half uur heb gedaan om een rotje af te steken omdat we steeds te snel wegrenden uit angst voor de knal

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 22:18 schreef TromboneFreakus het volgende:

Vrij logisch ook denk ik: minder intelligentie brengt acties van mindere intelligentie voort. Niet erg of zo hoor, zolang ze maar geen overlast veroorzaken.
Hmm. (8>

Ik denk dat het meer neigt naar dat wat al eerder genoemd is: de drang om te pronken.

Dat is niet persé afhankelijk van de intelligentie van iemand (daarbij kijk ik dan naar de manier waarop intelligentie over het algemeen geschetst wordt). Het is volgens mij gebaseerd op de manier waarop iemand zichzelf ziet staan in de wereld en hoe hij of zij denkt dat de wereld hem of haar ziet. Het is dus gewoon een stukje psychologie, grotendeels onafhankelijk van de intelligentie; in die zin, dat er ook 'intelligente' mensen kunnen zijn die graag vuurwerk afsteken.

Wel moet ik zeggen dat het standaard knalvuurwerk zie als iets compleet onzinnigs on on-intelligents. Siervuurwerk daarentegen is vaak een waar festijn om te zien.

(Kortzichtige?) conclusie: slimme mensen vinden siervuurwerk erg mooi en minder slimme mensen vinden knalvuurwerk erg stoer - er zit overigens ook een stukje dominatie in: als je iemand bang maakt met knalvuurwerk heb je een zekere macht over diegene, en dat is iets waar de minder slimme mensen slecht mee om kunnen gaan en dit wordt dan dus op een uiterst asociale manier misbruikt.

• AcouSE
  • Laatst online: 22-01 10:20

AcouSE

Swedish Chef

Voor zover ik het kan overzien vallen de zwaarste gewonden door 2 oorzaken:
- 'Zelfbouw' op basis van knalvuurwerk
- Profesioneel vuurwerk in handen van amateurs

Ik wil me graag even uitlaten over het gebruik van professioneel vuurwerk door amateurs. Volgens mij vallen er elk jaar wel een of twee doden door het afsteken van een zogeheten mortierbom. Dit zijn de bommen die afgeschoten worden bij festivals e.d. De bom wordt door een springlading omhoog geschoten waarna hij ontploft in een 'regenboog van vuurwerk'. Een dergelijke bom heeft geen gewoon lont, maar een die in de volksmond springlont wordt genoemd. Deze lonten branden in ongeveer 0,1 sec op (eigenlijk kun je niet van branden spreken, omdat er binnen het omhulsel een explosie plaatsvind die zich met ongeveer 10m/sec voortplant). Vervolgens onsteekt de springlading zich (als je wel eens in de buurt van de afschietplek bent geweest: dit is het zware, lage voem/boem geluid vanaf de grond) en schiet de bom (in het formaat 4 tot 12 inch) omhoog waarna ie ontploft.

Ik kan niet bevatten dat iemand hem zo op straat durft aan te steken:
- persoon X plaatst de bom op straat
- Met een aansteker o.i.d. onsteekt X het lont
- 0,1 sec
- paf(springlont), knal (springlading)
- doordat de springlading niets heeft om zich tegen af te zetten, tolt de bom wat rond
- 1 sec, X neemt visueel waar dat de bom knalde, is ietwat verdoofd
- 2 sec, hopelijk heeft X nu door dat er wel degelijk een ontsteking is geweest en er meer volgt. Draait zich om en
- 3 sec, de hoofdlading ontsteekt. Een zware explosie volgt, waarbij de afzondelijke sterren zich tot minimaal 75, maar bij zwaardere bommen zelfs tot 500m van de bron versprijden. Elke ster ontsteekt en ontbrand.
- 15 - 30 sec na ontsteking: Omstaanders 'ontwaken' en benaderen X
- X is zwaar gewond of al overleden.
Achtelijke idioot!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Volgens mij kun je met het legale nederlandse vuurwerk nauwlijks een vinger kwijtraken (mits je niet 200 tegelijk afsteekt).

Neem nou zo'n doorsnee astronaut, als je die in je hand houdt heb je hooguit een brandblaar.

Dat duitse en vlaamse spul is pas gevaarlijk...

Je bent een }:O als je met vuurwerk stunt... :P

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Ik heb wel eens astronoutje in me handen laten knallen, niet eens brandblaar... Dit jaar gaan we voor de onderbroeken test ;)

Dat Belse spul is trouwens moeilijk te krijgen sinds je KVK pasje moet laten zien...

• PsyFlash
Op donderdag 13 december 2001 16:32 schreef loona35 het volgende:
Ik heb wel eens astronoutje in me handen laten knallen, niet eens brandblaar... Dit jaar gaan we voor de onderbroeken test ;)

Dat Belse spul is trouwens moeilijk te krijgen sinds je KVK pasje moet laten zien...
Dat is officieel zo ja, maar vaak niet eens nodig. De grens kom je ook wel over.
Het is niet alleen het land waar vuurwerk vandaan komt (of de legaliteit ervan), ik bedoel Nederlands vuurwerk kan ook knallen, maar meer het type. Als jij alleen of met een groepje een middag verspeeld aan het alleen maar afsteken van knallend vuurwerk, dan wordt het misschien langzaam tijd voor een hobby.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

achterlijk om te stellen dat intelligentie te maken heeft met vuurwerk afsteken of dat gedoe met scooters. lijkt mij duidelijk pronk-gedrag idd.

mensen bang voor knallen? dan ben ik zeker geen mens want ik vind explosies en harde (lage) knallen geweldig. mortierbom-pijl achtige knallen dus. en ja, ik luister ook graag naar zo'n fijne bass in muziek.

maar ten eerste kan ik niet (makkelijk) aan dergelijk vuurwerk komen en ten tweede ben ik "slim" *kuch* genoeg om te bedenken hoe dat vuurwerk werkt... die persoon x in het verhaaltje van AcouSe is idd nogal stom, als hij nou een vuurspuwer had gebruikt.. (opengebroken astronaut die een vuurspuwer wordt als je de lont dan aansteekt)

dan had ie tijd zat om ergens in dekking te gaan. maar natuurlijk nog steeds niet slim om zo'n stuk vuurwerk op de grond af te steken, ook zonde trouwens. >:)

btw, over experimenteren gesproken, wat ik wel deed (en nog steeds doe eigenlijk) is een primitief kanon maken van astronauten kruit en een kort koperen 9mm buisje. met ongeveer 2 8en van de hoeveelheid kruid in een astronaut kan je dan heel aardig een schoolbordkrijtje enkele meters weg schieten. dat soort dingen vind ik gewoon erg leuk om te doen, maar voordat je gaat gillen, de buis had ik afgesloten met een op maat gesneden kurk en de ontsteking vond plaats door een gaatje net na de kurk (met een priem gemaakt) en een lont (astronaut lont, geen schietlont :9).

zelf toen hij eens vast bleef zitten (vergeten schoon te maken na een schot) knalde het niet maar spoot het als zo'n pot uit het lontgat (ook leuk gezicht trouwens). natuurlijk "had het fout kunnen gaan" maar dat was dan idd iets wat kan gebeuren per ongeluk en is zeker niet te vergelijken met het afsteken van een mortierpijl met aansteker op straat....

vuur en explosieven.... WOW

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Voor een aantal mensen zal het haantjes gedrag opgaan, iemand bang maken met vuurwerk, maar er zijn ook vast mensen die vuurwerk gewoon mooi vinden, sier- en knalvuurwerk wat je wilt..maar ik denk ook dat het enigszins van je leeftijd afhangt, hoe ouder je wordt hoe minder leuk je het vind mar er zijn natuurlijk ook mensen die blijven hangen >:)

Verwijderd

Ik ben dus iemand die wel vuurwerk koopt en afsteekt enzo, maar op de een of andere manier kan ik niet verklaren wat er nou zo leuk aan is.
Kijk ik bedoel, ik steek dan knalvuurwerk af en dan heb je een knal, maar wat heeft het voor zin, je kan toch ook naar anderen luisteren :?
Maar toch doe ik het, het geeft je de één of andere kick ofzo.

Net als bij groote vuurpijlen.
Je steekt hem aan, je loopt een stukje weg en met een enorme ruis van de stuwkracht word de enorme stok met kop en al tientalle meters de lucht ingeschoten wat in de lucht een prachtig boeket veroorzaakt enzo.(weer 15 piek weg)
Het is denk ik een beetje de kick van:
Kijk eens wat een mooie pijl ik afsteek en het is mijn pijl dus ik ben stoer.

[oftopic]
Wat net zoiets is.
Mensen die dansen op b.v dance en trance muziek.
Ze maken allemaal rare bewegingen op de ritme van de muziek en iedereen loopt een beetje met zijn hoofd te schudden op de maat van de bass.
Waarom zou je dat doen :?
Het heeft namelijk compleet geen zin.
En wat d8 je van nagelbijten, neuspeuteren, over je kop krabelen als je nadenkt, enz. enz.
[/oftopic]

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Op zaterdag 15 december 2001 18:01 schreef gamer2001 het volgende:

Je steekt hem aan, je loopt een stukje weg en met een enorme ruis van de stuwkracht word de enorme stok met kop en al tientalle meters de lucht ingeschoten wat in de lucht een prachtig boeket veroorzaakt enzo.(weer 15 piek weg)
ik heb ze hier van 80,- liggen met 500gram kruit erin :9~
dat is pas stoer ik heb ze niet om stoer te zijn maar om ervan te genieten :Y) en natuurlijk heel erg vet! :7

Verwijderd

Vuurwerk verschilt weinig van magie. Het is de kracht van de knal en het felle licht dat zorgt voor een gevoel van 'Wow!! Wat gaaf!!'. En als je die knallen en lichtflitsen ZELF kan veroorzaken, dan ben je toch eigenlijk gewoon aan het toveren :).

• PsyFlash
Op zaterdag 15 december 2001 18:01 schreef gamer2001 het volgende:

Het is denk ik een beetje de kick van:
Kijk eens wat een mooie pijl ik afsteek en het is mijn pijl dus ik ben stoer.
Ja, maar vuurpijlen en knalwerk is nogal een verschil. Voor echt mooie goede vuurpijlen (geen fluitjes e.d.) kan ik ook zeker wel waardering opbrengen.
Nee laten we een heel duidelijke lijn trekken, tussen het met strijkers (en mindere soorten) gooien en experimenteren, en het afsteken van mooi siervuurwerk.

• AcouSE
  • Laatst online: 22-01 10:20

AcouSE

Swedish Chef

Op zaterdag 15 december 2001 18:41 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

dat is pas stoer ik heb ze niet om stoer te zijn maar om ervan te genieten :Y) en natuurlijk heel erg vet! :7
Patser, ik heb er drie in de voorraad liggen van 37kg/stuk (en fl.1250,-). Ontploffen met een diameter van 800-1000m!

IK WIN!!!!
Op donderdag 13 december 2001 16:32 schreef loona35 het volgende:
Wacht ff met die onderbroekentest. Doe het volgende: Neem een astronaut in je hand, en dan flink knijpen. Wedden dat je meer schade hebt dan alleen een brandblaar! Bij en explosie op je open handpalm ontlaad de druk zich van je hand af, eventueel heb je wat beschadegingen door kruit/kruitdampen. Als je je hand daarentegen om het austronoutje knijpt, kan de druk niet weg, en gaat je hand wel degelijk naar de kloten.

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Op maandag 17 december 2001 15:00 schreef AcouSE het volgende:

[..]

Patser, ik heb er drie in de voorraad liggen van 37kg/stuk (en fl.1250,-). Ontploffen met een diameter van 800-1000m!

IK WIN!!!!
[..]
:9~ :9~ heb ie pics?

Verwijderd

Jonge, die van mij kosten wel € 1000,- per stuk en daar hangt wel 5kilo kruit aan, lekker puh *D

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 18:41 schreef KIMBLE het volgende:

Op maandag 17 december 2001 15:00 schreef AcouSE het volgende:

Op maandag 17 december 2001 20:22 schreef Illicit het volgende:
Jonge, die van mij kosten wel € 1000,- per stuk en daar hangt wel 5kilo kruit aan, lekker puh *D
80,- -> 0.5 kg.
1250,- -> 37 kg.
2200,- -> 5 kg. :?

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn