Toon posts:

VIA KT133A en ZIP disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na ellendig geklooi ben ik tot de vaststelling gekomen dat het Chaintech bord dat ik hier heb, geen zin heeft om stabiel te werken als de extra Via IDE drivers (3.11 of 3.12) er op worden geinstalleerd onder windows 2000.

Probleem is dat die drivers noodzakelijk zijn, want er zit een interne IDE ZIP drive in dit systeem, en zonder deze aparte drivers kan je niet schrijven op deze ZIP.

Dat is een gekend VIA probleem, en heb dat al meermaals simpel kunnen oplossen met die aparte 3.11 of 3.12 IDE drivers. In dit systeem dus niet.

Is er iemand die een andere oplossing heeft om een IDE ZIP deftig aan de praat te krijgen onder Windows 2000 SP2 met andere drivers dan die 3.11 of 3.12 ? Want met die setjes kan ik dus *niets* aanvangen... ze fucken heel Windows op na installatie er van.

System specs : Chaintech 7AJA2 moederbordje, Thunderbird 1.3, 128Mb (getest op andere pc, en werkt perfect), Maxtor 20gig... redelijk 'normaal' systeem.

Alleen willen die ****** IDE drivers niet... :r

/me needs help on this one :-(

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

zipdrive???? en nog nooit de "klick of death" gehad met je zipdrive?
heb je de hardware compatibal list(HCL) al bekeken van microsoft? misschien is de zipdrive gewoon gedoemd om niet te lopen op win2000.

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 02:11 schreef barkey het volgende:
zipdrive???? en nog nooit de "klick of death" gehad met je zipdrive?
heb je de hardware compatibal list(HCL) al bekeken van microsoft? misschien is de zipdrive gewoon gedoemd om niet te lopen op win2000.
Waarom gaat het op een MSI K7T Turbo bord met KT133A dan wel en op een Chaintech 7AJA2 met KT133A chipset niet ?

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Vanuit een of andere newsgroup:

Download and install the latest 4in1 drivers if you have not already
done so. Then download and install the IDE-Busmaster V3.12. This is all
explained in one of the sections under Step three on the drivers page.
Then set the Zip-Drive to DMA disabled and PIO-Mode 1 in BIOS. Open the
the IDE-Tool provided with Busmaster-Driver and set the Zip-Drive to
PIO-Mode 3. Restart your computer and the process is finished.

Iomega reageerd met 'De 686B is niet compatible met de ZIP drive', daar ben je mooi klaar mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 08:00 schreef superbikkel het volgende:
Vanuit een of andere newsgroup:

Download and install the latest 4in1 drivers if you have not already
done so. Then download and install the IDE-Busmaster V3.12. This is all
explained in one of the sections under Step three on the drivers page.
Then set the Zip-Drive to DMA disabled and PIO-Mode 1 in BIOS. Open the
the IDE-Tool provided with Busmaster-Driver and set the Zip-Drive to
PIO-Mode 3. Restart your computer and the process is finished.

Iomega reageerd met 'De 686B is niet compatible met de ZIP drive', daar ben je mooi klaar mee.
Die uitleg werkt op 2 andere systemen die ik heb gemaakt met een ZIP drive, maar niet in dit systeem.

Ik heb ondertussen de harddisk aan een ander mainboard gekoppeld, en alles eens getest, en op dit ander mainboard krijg ik hetzelfde probleem. Ik heb dus heel deze situatie kunnen herleiden tot een probleem tussen een Maxtor 20gig 5400rpm (die dunne) en de Via IDE 3.11/3.12 busdriver. Die 2 willen dus NIET samenwerken... alhoewel het noodzakelijk is om die ZIP aan de praat te krijgen... probleem dus... :(

Ik vrees dat ik dus een ander type harddisk zal moeten gebruiken, of heeft iemand een andere oplossing ?