Toon posts:

[php/perl]script request, maar toch ook niet :D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Probleem:
ik draai een site bij een hosting bedrijf en het != mijn server
php
GDlib == jpeg
GDlib == png
GDlib != gif

Vraagje, is het mogelijk dmv 1 perlscript of php script om toch van een gif een jpg te maken, of het te 'resizen'.

Ik kan dus eigenlijk niks installeren op die server maar als ik het scriptje gewoon aan kan `roepen` is het prima :)

Owja... soms worden er weleens bijdehandte antw. gegeven, zoals:
ja dat is mogelijk
In dat geval, vraag 2: hoe? ;)

Andere tips afgezien van verhuizen zijn ook welkom 8-)

Verwijderd

Hmmm, een filecopy is niet mogelijk zeker? Ik ben nu niet zo thuis in php, maar ik denk dat het iets zal zijn van copy(file1, file2) of zo

Verwijderd

Je kunt het scriptje runnen op de server met php ondersteuning, en dan in dat script een url naar jouw plaatje gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
euhm, bedankt voor de moeite maar snap je me probleem?

bedoeling is dat ik dus een gifje geconvert krijg naar jpg/png ofzo, zodat ik hem met php kan bewerken (resizen,tekst in plakken etc).

Probleem is namelijk dat GIF niet meer standaard in de GDlib zit (ivm copyright van compuserve ofzo).

Hostingprovider wil niet de gepatchte versie installen en ook niet ander programma installeren (ff naam kwijt, maar gaat het ook niet om...)

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Gebruik mogrify, zit in ImageMagick pakket.
Kun je met exec() in php aanroepen.

Zie ook: man mogrify

It's not a bug, it's a feature

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:56
Mischien dat het juist de bedoeling is van je script om te converteren, maar kun je niet gewoon zelf je plaatje converteren naar een PNG of JPG en daarna pas met PHP aan de slag gaan :?

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Op zaterdag 08 december 2001 09:53 schreef KlaasB het volgende:
Gebruik mogrify, zit in ImageMagick pakket.
Kun je met exec() in php aanroepen.

Zie ook: man mogrify
Is dat niet hetzelfde als convert?

Als hij niets mag installeren dan is het denk ik geen goede optie (ImageMagick is veel te bloated qua libs naar mijn mening, maar goed), maar proberen kan altijd natuurlijk. (ld_library_path moet goedgezet worden in het script want ik denk niet dat je alles in /usr/lib of /lib mag schrijven. Dat wordt dus ~username/lib etc).

Maar goed, andere oplossing zie ik zo ook niet zo snel.

Maar mijn beste tip is toch verhuizen. Spanje schijnt aangenaam te zijn voor het tijdstip van het jaar.. :+

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Pagina: 1