Verwijderd
Kijk ff in het boekje van de mobo hoe je de fsb van 266 moet instellen. (via bios of jumpertje)
En probeer eens de bios defaults te laden.
En probeer eens de bios defaults te laden.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem met mijn KG7 en AMD Athlon 1700+.
Bij FSB op 100, freezed het systeem minder snel dan bij 133. Ik kan zelfs hierdoor Win98 niet foutloos installeren. Ben zelf ook nog op zoek naar een oplossing.
Volgens mij heeft het iets met 'slecht' geheugen te maken, of de voeding...
Iemand anders een idee?
Bij FSB op 100, freezed het systeem minder snel dan bij 133. Ik kan zelfs hierdoor Win98 niet foutloos installeren. Ben zelf ook nog op zoek naar een oplossing.
Volgens mij heeft het iets met 'slecht' geheugen te maken, of de voeding...
Iemand anders een idee?
als je ander geheugen in kan prikken zou ik maar probberen
Kan het niet aan je pci/ram divider liggen? HAd ik ook ik moest op me mobo een jumper van 100Mhz naar 133Mhz zetten want dan veranderd hij de ram/pci divider volgens mij.
eppie
eppie
Heb dat met geheugen geprobeert. Werkt jammer genoeg niet.... En het moet in de Bios goed gezet worden... Ook geprobeert, ook niks geholpen
Hoeveel dimmetjes gebruik je alle vier sloten vol of minder.
zou eerst proberen 1 á 2 dimmetjes. ipv 3 of 4
zou eerst proberen 1 á 2 dimmetjes. ipv 3 of 4
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Er zijn div mensen die problemen hebben met bios 5w.
De oplossing was terug gaan naar 5e.
De oplossing was terug gaan naar 5e.
Verwijderd
XP1800+ en KG7RAID dezelfde freeze-ups, bij verlagen van de Vcore spanning kwamen de freeze-ups sneller en bij het verhogen naar 1.825v (standaard 1.75v) was de ellende verdwenen
Ik had hetzelfde probleem met een XP 1800+. Niet stabiel op een fsb van 133, maar wel op 128. Toen heb ik de gegevens van mijn geheugen eens opgezocht en deze bleek standaard 2,5 v nodig te hebben terwijl de kg7 als default 2,65 aanbiedt. Nadat ik in de bios het voltage voor het geheugen op 2,5 had gezet verdween het probleem als sneeuw voor de zon.
Pagina: 1