Nieuwe geluidskaart...

Pagina: 1
Acties:

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Mijn pc is opgeblazen door de voeding (lees maar in PM&G) en nu moet ik een nieuwe hebben.

Hier geef ik effe een lijst wat ik ermee wil doen:

- Lp's opnemen en remasteren (kan met Wavelab, die heb ik)

- Spelletjes kunnen spelen. Ik kan hem doorschakelen naar de Dolby Surround Pro Logic set van Sony (een grote stereo dus)

- En het moet niet echt duurder zijn dan 400,-.. maar als het echt niet kan, geef dan toch maar het type.

Ik heb goede verhalen gehoort over de Terratecgeluidskaarten, alleen hadden ze soms wat software problemen. En de Soundbblaster kaarten hebben goede driver-support maar die schijnen iets slechter te zijn..

Dus welke raden jullie aan met mijn 'eisen'? (kan dus ook bijv Philips of Hoontech zijn..)

specs

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Op zaterdag 08 december 2001 01:07 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Mijn pc is opgeblazen door de voeding (lees maar in PM&G) en nu moet ik een nieuwe hebben.

Hier geef ik effe een lijst wat ik ermee wil doen:

- Lp's opnemen en remasteren (kan met Wavelab, die heb ik)

- Spelletjes kunnen spelen. Ik kan hem doorschakelen naar de Dolby Surround Pro Logic set van Sony (een grote stereo dus)

- En het moet niet echt duurder zijn dan 400,-.. maar als het echt niet kan, geef dan toch maar het type.

Ik heb goede verhalen gehoort over de Terratecgeluidskaarten, alleen hadden ze soms wat software problemen. En de Soundbblaster kaarten hebben goede driver-support maar die schijnen iets slechter te zijn..

Dus welke raden jullie aan met mijn 'eisen'? (kan dus ook bijv Philips of Hoontech zijn..)
In princiepe is elke willekeurige 'ruisvrije' kaart goed genoeg.

Voor het opnemen van lp's heb je wel een RIAA-versterker nodig die het phonosignaal omzet in een linesignaal (bijv. lp op phono-in van versterker en via tape-rec aan de line-in van de soundcard). Ik heb nog geen soundcard gezien met ingeboude RIAAcorrectie.

Spelletjes: Voor DPL is een stereokaart voldoende, de versterker vist de 2 overige kanalen wel uit't signaal. 't Is misschien wel leuker om A3D en/of EAX te hebben, daarmee klinkt het gamegeluid wat realistischer. Zeker als je een analoge 5.1 ingang op je versterker hebt is het leuk om een 4.0 of 5.1 soundcard te kopen, dan heb je ook in games die geen DPL ondersteunen surroundgeluid.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

De softwareproblemen van de TerraTec betrof voornamelijk het ontbreken van drivers voor de X-Fire 1024 onder Windows XP.

Die drivers zijn echter al een tijdje gewoon beschikbaar.

Erg fijne kaart trouwens vind ik zelf.

Verwijderd

De Terratec? Jah, die heb ik ook gehad. Perfect ding. Hij is mij om ene rede kapot gegaan. :( Toen weer een life. :)