Toon posts:

Onboard soundcard disablen. Hoe ??

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn onboard soundcard is kapot en dus wil ik tijdelijk ff een Creative erin doen om zo te wachten op een betere. Hoe disable ik mijn onboard soundcard ???

Verwijderd

vooral zo handig als je je Moederboard erbij zet....

Sommige mobo's gaat het DMV een jumper
Sommige mobo's gaat het DMV je Bios

Maar dit staat allemaal in je boekje. En anders kan je het wel op de site van de Fabrikant vinden...

beter zoeken dus...

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm. Nou daar komt het probleem. Is een Compaq, dus weet niet wat voor mobo ik heb... Ook de BIOS is veel anders..... :?

Geluidskaart is trouwens een ESS.... :?

Kan je dit niet gewoon ergens in XP ofzo instellen :?

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 01:07 schreef Leonstyle het volgende:
Uhmm. Nou daar komt het probleem. Is een Compaq, dus weet niet wat voor mobo ik heb... Ook de BIOS is veel anders..... :?

Geluidskaart is trouwens een ESS.... :?

Kan je dit niet gewoon ergens in XP ofzo instellen :?
in XP zeker niet. Tenminste, niet als je iedere keer als je windows opnieuw opstart je soundcard weg wilt halen :+

Maar waarom e-mail je Comprak dan niet gewoon ff?

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
nope
wil je het disabele dan moet het in bios of met jumper

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gekeken op de website van Compaq voor emailadressen, maar die zijn nergens te vinden ... iemand ??? kom dan niet aanzetten met info@compaq.nl want daar had ik ook wel achter kunnen komen ...

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Kijk dan is even in je BIOS, misschien zie je daar wel een optie Enable/Disable sound staan. Gewoon even door alle optieschermen heen gaan. Dat scheelt misschien weer e-mailen.

Kom je bij compaq's meestal niet in je BIOS via F10? Of is dat tegenwoordig ook gewoon de DEL toets?

Verwijderd

bij compraks is het geloof ik nog steeds F10 (ik heb er geen :+) Maar het moet in het bios kunnen, of als je een wat oudere hebt met een jumper op je board, gewoon het bios doorspitten en als je dan nog nix gevonden hebt de kast openslopen en met een vergrootglas ;) gaan lezen wat er bij alle jumpers staat..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb ergens nog een stukje tekst liggen over het disablen van SB16 emulation in Win98... Dat werkte bij mij ook voor joystickpoort en alle zooi die ik niet gebruik (en niet in BIOS uit kan zetten)
Ik zal het eens zoeken, of ik het nog heb...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sla 'm eraf... nou weer serieus; ploeg je bios ff door onder "Chipset Features" en zoek naar iets als "onboard audio" Suc6

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 08 december 2001 11:19 schreef Skaah het volgende:
Sla 'm eraf... nou weer serieus; ploeg je bios ff door onder "Chipset Features" en zoek naar iets als "onboard audio" Suc6
Zou ook onder Integrated Peripherals oid kunnen staan...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Precies, daarom zei ik ook al: blader het BIOS even door...

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/prut/pastniet.jpg
Pagina: 1