Toon posts:

Symbios 53C875 oude bios gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Symbios 53C875 UW scsi kaart, welke behoorlijk f*cked is na een laatste flash, ik heb hem daarna in een hoek gegooid maar nu heb ik hem weer nodig :(

probleem is dat hij m'n ultraplex in ASYNC mode pakt (as in: baggertraag) i.p.v. ultra-scsi. en nee, ligt niet aan settings van kaart of drive.

dus ik hoop dat iemand nog een bios van die kaart van +/- 1,5 of 2 jaar geleden heeft.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Neem eens contact op met symbios (via www.symbios.com). Ik had ook een probleem met mijn controller. Hun e-mail reply is snel, meestal binnen 1 a 2 uur. Probeer eens...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In windows moet je de Sync Transfer ook aanzetten, anders zit je idd aan 20X, hoe goed je het ook denkt in te stellen in je BIOS.

* _JGC_ die een Symbios 860 en 810 heeft met dezelfde problemen...

Verwijderd

Topicstarter
XVIe: nooit geprobeerd, zal ik doen

JGC: daar had ik ook aan gedacht, staat goed, maar wennig mee te maken: de firmware van de kaart detecteerd hem als async, dus maakt nix uit of in windows sync aan/uit staat

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is de kaart van Symbios of heeft ie een Symbios chipset? Er zijn nl. kaarten van NCR en van TekRAM met die chipset, vandaar de vraag... mogelijk kun je naar die fabrikanten surfen?

http://www.ncr.com/support/support_drivers_patches.asp?Class=pc_library_pqs
Hier staan bijvoorbeeld diverse BIOSen voor NCR kaarten met de 53C875 chipset

http://www.lsilogic.com/support/support+drivers/otheroem.html
Hier staan allemaal fabrikanten die die chip gebruiken

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ikweet, het is of een pure SymBios kaart, of een IBM (kwam uit oude netfinity) maar k'zie nergens IBM staan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ook geen FCC ID waarmee je de fabrikant zou kunnen vinden? Als ik zo eens wat op het net rondzoek vindt ik wel BIOSs maar die zijn voor specifieke kaarten van diverse fabrikanten (NCR, TekRam, Asus, ...).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, maar es doen.

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg net mailtje van symbios support met daarin:

Next I recommend that you set the SCSI ID for the CD ROM to 8 bit (narrow)
in the SCSI BIOS Configuration Utility. This is assuming that you have the
50 pin narrow version of the CD-ROM. Sometimes our controllers with wide
SCSI connections will not detect narrow devices properly due to the upper
bytes not being terminated.

ok, _WAT_ bedoelen ze hiermee? SCSI ID naar 8 bit??, scsi ID naar 8 kan ik nog begrijpen, maar dit... help :)

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Vertel de bios van de scsi kaart dat de cdromspeler een 8 bits (narrow) apparaat is. Anders gezegd: Zet bij het ID dat bij de cdromspeler hoort, dat 't 8 bits is.

Verwijderd

Topicstarter
Ahhhhhh, best logisch ja.. stond ie al op, wheuh :)
Pagina: 1