Vast een simpel vraagje, maar als ik 2 hubs met elkaar verbind, moet ik dan ook een crooslink kabel gebruiken als ik dat via de uplink poort doe? of zit de twist al in de hub zelf?
Verwijderd
Hangt er een beetje vanaf. Als je op beide de uplinks gebruikt moet je een cross gebruiken. Maak je maar op 1 v/d hubs gebruik v.e. uplink, dan kun je een straight kabel gebruiken. Overigens, check gewoon de ledjes op de hubs, gaan ze branden dan is het goed. Branden ze niet, dan is het dus niet nodig. En natuurlijk kun je ook een cross gebruiken tussen 2 niet uplink poortjes... om het nog ff moeilijker te maken.
Tussen 2 gewone poorten wist ik wel dat er een crosslink tussen moest maar ik wist niet helemaal hoe het met die uplink zat.
Thanks.
Thanks.
Handige stelregel in deze is wel dat een crosscable en een uplink beide hetzelfde zijn, zeg maar een kruis, en dat je tussen een pc en een hub een even aantal kruizen nodig hebt, en tussen 2 hub of 2 computers een oneven aantal...
Je kunt zoveel kruizen als je wilt, al weet ik niet helemaal wat het voor invloed heeft op de maximale afstand.
Ik heb wel eens noodgedwongen 3x gekruist: 1x in de muur, 1x in de kabel omdat dat de enige was die ik nog had, en dus ook 1x in de hub (uplink) omdat aan de andere kant een pc stond
Je kunt zoveel kruizen als je wilt, al weet ik niet helemaal wat het voor invloed heeft op de maximale afstand.
Ik heb wel eens noodgedwongen 3x gekruist: 1x in de muur, 1x in de kabel omdat dat de enige was die ik nog had, en dus ook 1x in de hub (uplink) omdat aan de andere kant een pc stond
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
"check gewoon de ledjes op de hubs, gaan ze branden dan is het goed."Op zaterdag 08 december 2001 00:25 schreef X-terior het volgende:
Hangt er een beetje vanaf. Als je op beide de uplinks gebruikt moet je een cross gebruiken. Maak je maar op 1 v/d hubs gebruik v.e. uplink, dan kun je een straight kabel gebruiken. Overigens, check gewoon de ledjes op de hubs, gaan ze branden dan is het goed. Branden ze niet, dan is het dus niet nodig. En natuurlijk kun je ook een cross gebruiken tussen 2 niet uplink poortjes... om het nog ff moeilijker te maken.
Dit is niet helemaal waar, ik had ooit eens een straight kabel in 2x uplink zitten, brande de ledjes gewoon ok, maar ut werkt alleen nie!
Dus als je het zou willen dan kan je drie hubs aan elkaar knopen zullen we maar zeggen??