Toon posts:

wat heeft een netwerk kaart te maken met dma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan de dma voor een cd brander storing krijgen door breedband internet.

Ik heb namelijk zo'n gast die beweert dat mijn brander te langzaam is doordat de netwerk kaar van het internet de dma zou vervuilen. wat heeft de dma, naar en van de cd brander er mee te maken dat een brander slecht brand???

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Zoals ookal vermeld in je packerd hell lijn topic.
Waarschijnlijk niets.
Ik heb er iig nog nooit vangehoord.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
a very good observer.

maar lullen kunnen ze bij PB hell

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
is inderdaad klink-klare-onzin !!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Je DMA controller zorgt er voor dat PCI apparaten zonder tussenkomst van de CPU gebruk kunnen maken van je geheugen. Deze functie wordt met name gebruikt door de IDE controller, maar ook andere PCI apparaten maken hier vaak gebruk van ; denk aan SCSI en USB.

Of NIC hier ook iets mee doen weet ik niet ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:26

Dennahz

Life feels like hell should.

dma = direct memory acces.. <-- staat niks bij dat met netwerk kaart te maken kan hebben

Twitter

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

maar een PCI NIC kan toch wel degelijk gebruik maken van DMA?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

DMA= Direct Memory Access, een truc die bedacht is om devices directe toegang tot een geheugen buffer te geven, waardoor ze sneller zijn en de cpu minder belasten. De betere devices doen aan DMA, dus ook NIC's. En wanneer er een conflict optreedt kan het dus heel goed gebeuren dat de brakke DMA handling van device 1 voor problemen zorgt in device 2.
Pagina: 1