Amerikaanse Xbox en Gamecube in BE/NL te gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik ken iemand waarvan ik een Amerikaanse Gamecube en/of XBOX kan verkrijgen...

Er is slechts een klein probleem: het amerikaanse stroomnet, waarop hij werkt, is 110V,6OHz. Indien ik met een simpel transfotje "onze" 220 naar 110 volt schakel, zou hij dan werken? Ik bedoel, ons net is 50Hz, en het hunne 60.
Zou dat iets uitmaken? Ik ga nu op de Microsoft site zien voor de XboX specs, daar staan waarschijnlijk power requirements...

Spelletjes enzo is een probleem voor later, enkel dit stroomding is een beetje troublesome ;)

• lvh
Ook, XboX gebruikt NTFS ofzowiets en wij PAL (van TV signaal). Bij Playstation lag dit aan het game, is dit bij de XBoX ook?

• lvh
Kga slapuh strax, iemand iets gevonden?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 23:23 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ook, XboX gebruikt NTFS ofzowiets en wij PAL (van TV signaal). Bij Playstation lag dit aan het game, is dit bij de XBoX ook?
NTSC heet zoiets :) En waarschijnlijk zit er op de game wel een soort code ja, waardoor je amerikaanse xbox misschien niet eens europese spellen slikt. Als je trouwens NTSC spellen wil spelen moet je TV dat ook aankunnen, let daar wel op.

• lvh
Op vrijdag 07 december 2001 23:34 schreef Bigs het volgende:

[..]

NTSC heet zoiets :) En waarschijnlijk zit er op de game wel een soort code ja, waardoor je amerikaanse xbox misschien niet eens europese spellen slikt. Als je trouwens NTSC spellen wil spelen moet je TV dat ook aankunnen, let daar wel op.
Jah, kwam er juist op. Op mijn PSX (gechipped natuurlijk) kon ik een amerikaans spel in NSTC spelen, wel in zwartwit dan.

Ik denk niet dat we hierover mogen praten op got, maarja:
Als ie um niet slikt, flikken we dat toch ff met een chippie zoals met de PSX? Uitendelijk kan er met ALLES gene*kt worden...

Enneuh, speelde de Xbox de DVDs niet omgekeerd ofzo?

Anyway, weer leuk offtopic, kan die XBox dat nu of niet?

• lvh
Please? IEMAND?

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik denk niet dat iemand je dat nu al precies zal kunnen vertellen, de x-doos is net een maand uit, en die chippies komen ook niet uit de lucht vallen...
De PS2 is nu al een jaar of 2 oud (japanse release), en daarvoor hebben ze ook nog steeds niet de perfecte chip, dus ik denk dat je nog ff geduld zal moeten hebben.
Misschien dat het wel mogelijk is om een bootcd te maken die gewoon alles pikt, dit werkte ook met de DC, en aangezien die ook op WinCE draaide, heb je kans...
Maar goed, daar weet ik ook niet veel van af, dus misschien iemand anders???

• lvh
Op zaterdag 08 december 2001 09:31 schreef Ares het volgende:
Ik denk niet dat iemand je dat nu al precies zal kunnen vertellen, de x-doos is net een maand uit, en die chippies komen ook niet uit de lucht vallen...
De PS2 is nu al een jaar of 2 oud (japanse release), en daarvoor hebben ze ook nog steeds niet de perfecte chip, dus ik denk dat je nog ff geduld zal moeten hebben.
Misschien dat het wel mogelijk is om een bootcd te maken die gewoon alles pikt, dit werkte ook met de DC, en aangezien die ook op WinCE draaide, heb je kans...
Maar goed, daar weet ik ook niet veel van af, dus misschien iemand anders???
Hmm, damn... Maar, als ze idd hetzelfde OS draaien is er VEEL kans op een bootdisk.

Modjes: Mag hierover praten nu of niet? Ik wil geen waarschuwing :P Enneuh, als ik mijn spellen nu es in Zimbabiaanland ofzowiets zouw kopen waar ze een tiende ofzo kosten, OK dan, maar het gaat er gewoon om of de Amerikaanse XBoX met Europese spelen (+ misschien amerikaanse) hier te spelen zijn...

BTW: Als dat van dat stroomnet nog zou lukken zou ik spellen over inet kunnen kopen :P

Verwijderd

Volgens mij zijn er wel een soort van verlengstukken te krijgen zodat je amerikaanse apparatuur kan aansluiten op het europse stroomnet. In een Utrechtse gameshop draait een geïmporteerde x-box, dus het zou moet kunnen. Ga eens informeren bij een goede electronica winkel, of informeer bij die gameshop hoe ze dat gedaan hebben (tel: 030-2468080).

Wat het afspelen van games betreft heb je een speciale scartkabel nodig om het NTSC systeem aan te kunnen (zodat de games dus in kleur weergegeven worden). Je TV moet dit idd wel aankunnen, maar met de gemiddelde TV van tegenwoordig moet het kunnen. Waarschijnlijk kan je geen PAL spelen draaien, dus dat wordt importeren.

groet

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Welke gamesshop is dat? Games en zo op HC? Moet ik dan ff langs :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Welke gamesshop is dat? Games en zo op HC? Moet ik dan ff langs
Nee, niet die in HC, maar op de Amsterdamsestraatweg 293. Ze verkopen die x-box touwens niet, alleen voor de show. Ze hebben ook een gamecube draaiende staan. Je kan op beide spelen als je wil.

groet

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Op vrijdag 07 december 2001 23:16 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ik ken iemand waarvan ik een Amerikaanse Gamecube en/of XBOX kan verkrijgen...

Er is slechts een klein probleem: het amerikaanse stroomnet, waarop hij werkt, is 110V,6OHz. Indien ik met een simpel transfotje "onze" 220 naar 110 volt schakel, zou hij dan werken? Ik bedoel, ons net is 50Hz, en het hunne 60.
Zou dat iets uitmaken? Ik ga nu op de Microsoft site zien voor de XboX specs, daar staan waarschijnlijk power requirements...

Spelletjes enzo is een probleem voor later, enkel dit stroomding is een beetje troublesome ;)
voor de Gamecube moet je dan gewoon een ander voedinkje kopen in plaats van dat ding wat je er bij krijgt. Wel opletten dat de uitgangs spanning en vermogen het zelfde is als die originele voeding. Elke electroboer in de wereld weet wel welke je moet hebben en wil eventueel ook wel het kabeltje omzetten van die oude naar die nieuwe voeding. Ik weet niet of het voor de XBox ook wil want volgens mij zit de voeding van een Xbox ingebouwd.

Verwijderd

gaat gewoon met adapters..

• lvh
Op zaterdag 08 december 2001 13:04 schreef BlackMage het volgende:

[..]

voor de Gamecube moet je dan gewoon een ander voedinkje kopen in plaats van dat ding wat je er bij krijgt. Wel opletten dat de uitgangs spanning en vermogen het zelfde is als die originele voeding. Elke electroboer in de wereld weet wel welke je moet hebben en wil eventueel ook wel het kabeltje omzetten van die oude naar die nieuwe voeding. Ik weet niet of het voor de XBox ook wil want volgens mij zit de voeding van een Xbox ingebouwd.
Woot, heeft de Geemmekjoeb een EXTERNE voeding met "standaard" pluggetje?

Hmm, ff pelt voedinkie verbouwen :P

• lvh
Op zaterdag 08 december 2001 14:32 schreef WouteRF het volgende:
gaat gewoon met adapters..
Wat bedoel je daarmee? echt een "adapter" is het pluggetje veranderen. Als ik 220 op de kruisdoos ga zetten terwijl hij 110 verwacht, ehm, naja, "DEKKING ZOEKEN!" :+

Mijn vraag is of hij nog zal doen op die 10Hz minder. Waarschijnlijk wel, maarja.

• lvh
Op zaterdag 08 december 2001 10:00 schreef Aqua het volgende:
tel: 030-2468080
Ehm, ik bel vanuit belgie, welke countrycode is nederland?

• FailFr8er
  • Laatst online: 20:03
Op maandag 10 december 2001 13:08 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

+31 (0)30-2468080

dat is em dus (+ staat geloof ik voor 00 maar verschilt ook weer per aanbieder toch?)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Op maandag 10 december 2001 13:08 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

0031
Weer eens te laat. :P

Verwijderd

Je moet een soort stroomconvertertje halen bij elektronica zaak, en eh een kabeltje die van die 3 tulpies een scart ding maakt..

• lvh
thx.

Ff kicken dan maar, maark denk niet dat dat iets uitmaakt (niemand importet XboX?)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

Fuelke

Forza Ferrari

Liever geen console voor mij, maar wat is het voordeel van importeren tegenover wachten tot hij hier beschikbaar wordt?
Ik bedoel uiteraard naast het feit dat je hem dan eerder hebt

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:55 schreef Fuelke het volgende:
Liever geen console voor mij, maar wat is het voordeel van importeren tegenover wachten tot hij hier beschikbaar wordt?
Ik bedoel uiteraard naast het feit dat je hem dan eerder hebt
NTSC(60 Hz) ipv PAL(50 Hz) en alle nieuwe games komen eerder uit in de vs dan hier...

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Vrij eenvoudig, je hebt alleen een step-down-converter nodig om van 220 naar 110 volt te gaan, bij de meeste electronicazaken verkrijgbaar. Je moet alleen wel een TV hebben die 60HZ en RGB aankan, de meeste TV's van de afgelopen 5 jaar hebben daar geen moeite mee. En ombouwen zoek je lekkah zelluf maar uit.

• lvh
Op donderdag 13 december 2001 02:48 schreef NightHawk het volgende:
Vrij eenvoudig, je hebt alleen een step-down-converter nodig om van 220 naar 110 volt te gaan, bij de meeste electronicazaken verkrijgbaar. Je moet alleen wel een TV hebben die 60HZ en RGB aankan, de meeste TV's van de afgelopen 5 jaar hebben daar geen moeite mee. En ombouwen zoek je lekkah zelluf maar uit.
Ombouwen >:)
* lvh gaat Dremel Pro halen :P

Verwijderd

Ik laat het je weten als ik hem heb :)

Verwijderd

mijn 8 jaar oude sony kan zelfs ntsc aan..

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
Het voordeel is wel dat je al eerder en goedkoper spellen kunt bestellen.. bijv bij dvdboxoffice.com:

Super Mario Sunshine
Arrival Date: Tuesday, August 27, 2002 Cost:€60.55

En ze rekenen geen verzendkosten!! :P

denk alleen niet dat mijn oude aristona tv het aankan (er zit wel scart op) :'(

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
zie trouwens dat de post voor mij van 13 december 2001 was... zijn er nu al mensen met meer ervaringen met een gamecube uit de USA??

Hier trouwens nog ff het linkeje naar SMS op dvdboxoffice:

http://www.dvdboxoffice.com/description.asp?pid=90022939&id=BB61FF60-7A79-4CBE-BC02-548E3DF697D6&browser=IE4plus&country=eur

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Maar kijk eens in het grote Gamecube topic reignman. Daar zit een user genaamd elroy die een PanaSonic GC Q heeft en die speelt ook altijd US games, de mazzelaar.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 16:12 schreef Reignman het volgende:
zie trouwens dat de post voor mij van 13 december 2001 was... zijn er nu al mensen met meer ervaringen met een gamecube uit de USA??
Ik niet met de GC, maar heb wel sinds december een import-Xbox (in m'n rugzak uit de USA meegenomen). Stepdown-transformator gekocht van 300W (de kleinste was 100W, maar de Xbox zuipt naar het schijnt 110, en ik wou het risico niet nemen).

Xbox (en GC vast ook) wordt standaard geleverd met standaard A/V kabel. Mijn TV kan NTSC aan, dus dat was niet zo'n probleem. Heb later wel een S-Video kabel geimporteerd (weet niet zeker of de Europese kabel hetzelfde is als de Amerikaanse), geeft duidelijk beter beeld. Er is ook een High-Definition kabel verkrijgbaar, maar die heeft andere signalen dan een europese RGB-scart kan ontvangen.

Games importeer ik bij dvdboxoffice.com, ze rekenen geen porto-kosten (alhoewel, zal vast in de kostprijs doorberekend zijn) en versturen alles in losse enveloppen, dat voorkomt weer dat de douane een vinger en vervolgens invoerrechten op je zending legt. Heb nu een stuk of 5 games geimporteerd op die manier, en het gaat perfekt.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 23:59 schreef RefriedNoodle het volgende:

[..]
Games importeer ik bij dvdboxoffice.com, ze rekenen geen porto-kosten (alhoewel, zal vast in de kostprijs doorberekend zijn) en versturen alles in losse enveloppen, dat voorkomt weer dat de douane een vinger en vervolgens invoerrechten op je zending legt. Heb nu een stuk of 5 games geimporteerd op die manier, en het gaat perfekt.
Das wel erug handig ja :)

Leuk voor als straks dat Freeloader voor de cube uit is :)
Pagina: 1