IR Receiver vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik was van plan om bepaalde dingen in huis aan te sturen met een remote control, nu had ik hier een paar vraagjes over.
Hoe worden de verschillende toetsen uit elkaar gehouden ?
Hoe worden verschillende remotes uit elkaar gehouden ?

Hoe weet je welke frequentie je remote stuurt en hoe weet je dan welke ir het kan ontvangen.

Hoofdbedoeling: multi remote kopen en daarmee ongeveer 5 receivers aansturen, gaan deze nu niet allemaal hetzelfde doen?

En voor dat bepaalde mensen willen replyen, ja ik heb gesearched.

Groetjes
Denhomer

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
ff uit mijn hoofd, dacht dat alle rc5 ab's (dat zijn de normale ir afstandsbedieningen) zitten op 38mhz
vandaar dat je ontvanger ook op die 38mhz range moet zitten, meestal kun je dat al zien aan de naam van de ontvanger, hierin zit meestal het getal 36 of 38, en ja 36 is dan voor 36mhz :)

Wat betreft of ze niet allemaal het zelfde doen, heel amkkelijk, meestal zijn de ab's van andere merken/typen apparaten anders, dus maw ze zijn niet compatible! Als dit zo is kan je progje gewoon aan het signaal een opdracht koppelen, pas als je 2 ab met elkaar in de strijd gaan, bv een phillips video recorder en een erres tv (beiden phillips), ofwel allebij de dezelfe output hebben voor een knop gaat het mis.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.