Verwisselbare hdd.. (bracket)

Pagina: 1
Acties:

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Kheb laatst een bracket gekocht en daar een andere hdd in gestopt, ik was namelijk ook in de veronderstelling dat als de computer draaide, ik de bracket eruit kon trekken.
Op de hdd in de bracket draait namelijk nix..

is dit mogelijk ?

ik draai op het moment ff win98, en die freezed gewoon.. als ik de bracket eruit schuif, en moet ik dus booten..

ik dacht dus dat als de computer aan was er gewoon een mogelijkheid moest zijn om de hdd eruit te halen zonder te freezen..
ja toch ?

edit :
het is trouwens zo ingedeeld
master > hdd 1

master > cd rom
slave > bracket

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52
Alleen als zowel je harde schijf, als de controller hot swapping ondersteunen. USB apparaten bijvoorbeeld, die zijn daar voor gemaakt.

De standaard ATAPI interface kan dat echter niet, en dus heb je pech :) JE zult toch echt je pc _UIT_ moeten zetten om die bracket erin of eruit te halen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

jah ik heb dat ook gehad.. ach is wel makkelijk.. een schijf voor mij en voor mijn ouders.. nu gelukkig een eigen peecee :p

maar idd, hij moet uit.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:06

markvt

Peppi Cola

brackets ken je mee lachen in een rommelbak hek er ook een stel alleen voor het uithalen haal je met de sleutel wel de stroom eraf.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Win 98 vind het niet zo leuk. Onder 2000 ging het bij mij allemaal wel lekker soepel. Onder XP nog niet geprobeerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met Linux moet het ook kunnen geloof ik :)

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Onder XP werkt het ook niet. :(

Mijn speelgoed

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
met linux werkt het trouwens wel ja..
ook zelfs als je de schijf eruit haalt waar linux zelf op draait :)

Verwijderd

Onder XP werkt het prima, je hebt wel kans dat als je je hdd er weer in stopt dat je hem niet ziet.. Wat je dan ff moet doen is je "apparaatbeheer" "zoeken naar gewijzigde apparaten"....

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
THxZONE haal NOOOOIT een gemount filesystem eruit, je loopt grote kans dat data uit de schijfcache nog niet is weg geschreven

Tevens vinden schijf & contoller hotswappen niet leuk als ze daar niet voor gemaakt zijn...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

St@m

@ Your Service

ik raad het je niet aan, niet onder 98 en ook niet onder xp, dat deed ik eerder ook altijd, maar na een tijdje is mn mobo kadoek gegaan dhussss...

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Pagina: 1