17" Monitor keuze: Scott/IIyama/Samsung?

Pagina: 1
Acties:

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Ik ben op zoek naar een GOEIE 17" monitor, wel onder de 1000 piek. Hoe lagere DotPitch hoe beter snap ik nog wel, maar verder is er best veel keus -> (heb ff op Gistron gekeken)
Info is -> horiz./vert./Dotpitch/prijs:

IIyama
MF-701U: 30-86 kHz - 50-160MHz - DP=0,27 - 699,-
LS-702U: 30-70 kHz - 110 MHz - DP=0,27 - 509,-
A702HT: 27-96 kHz - 160 MHz - DP=0,25 - 799,-
AM-704UTC: 30-96 kHz - 160 MHz - DP=0,25 - 849,-

Samsung
Syncmaster 750P: 30-96 KHz - 50-120 Hz - DP=0,22 - 725,-
Syncmaster 750MS: 30-70 KHz - 50-160 Hz - DP=0,22 - 599,-

Scott
Scott WB 795F: 30-96 kHz - 47-160 Hz - DP=0,26 - 529,-
Scott 795F: 30-96 kHz - 47-160 Hz - DP=0,25 - 559,-

De Scotts lijken me wat goedkoop. Samsung en IIyama zijn ong. even duur maar de Samsung heeft veel lagere DP.
Wie helpt :? :?
Vooral IIyama heeft veel keus, hoe duurder hoe beter lijkt me he maar is het echt zoveel verschil?

En wat voor monitor heb jij en ben je er tevreden mee?

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Ik heb een goeie iiyama 17'' monitor :)
Let wel: dit is er een 'uit de oude doos', dwz. type 8617 uit '93/'94. (Jawel, die met die aparte LCD-display linksonder in plaats van OSD!).

Als je tegenwoordig echter de nieuwsgroepen en dit forum leest, ben je dom bezig als je nu nog een iiyama koopt: slecht produkt met abominabele service.

Voor 1000 piek kan je een hele leuke 19'' kopen, ook van andere merken.

Just my $0.02

Verwijderd

Ik heb zelf een Iiyama Vision Master Pro 452 en een Samsung SyncMaster 900IFT aan mijn G400 hangen. De dot pitch van de Samsung is beter (0.20 t.o.v. 0.25 van Iiyama) en dat merk ik met name bij teksten op bijvoorbeeld websites, die zijn net iets scherper op de Samsung. Verder is het beeld van de Samsung ook helderer. Voor de rest ontlopen ze elkaar niet veel.

Veel mensen gaan blindelings voor Iiyama omdat die nu eenmaal een goede reputatie (enkele types uitgezonderd ;)) hebben maar de duurdere range van Samsung is in mijn ogen beter.

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Ik heb laatst nog effe op een paar strakke 17" monitoren mogen spelen.

Ik zelf vind de iiyama een zeer goede monitor (als je de diamantron (of hoe je het ook schrijft) hebt dan he)).
Zeer relaxt beeldje.

Ook de hansol 710D is zeer relaxt aan de ogen. Zeer scherp beeld.

De keuze zal moeilijk worden. Maar je kunt bijna geen slechte monitor kopen. Als je maar wel voor een 100% vlakke beeldbuis gaat.

Veel suc6 met je keuze.

Ik heb zelf paar dagen geleden de 19" iiyama MA901U besteld voor 949,-

• damouzer
  • Laatst online: 17-08 15:49
Ik had laatst nog een mooie monitor van iiyama gezien.
check de link: http://www.iiyama.nl/php/showmonitor-crt.php?monitorid=18
Deze monitor heeft meer licht opbrengst.
(is een nieuw type).

Verwijderd

op mijn broer's en mijn vaders ilyama is er een lijn met pixels weg, en bij mij philips niet, dus eigelijk moet je gewoon een philips kopuh :P , maarja dat ligt in de keuze en dan zou ik maar voor de samsung gaan, en nu gaan veel mensen zeuren maare deze monitoren zijn bets goed hoor :)

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 15:11 schreef DinoRacer het volgende:
Ik had laatst nog een mooie monitor van iiyama gezien.
check de link: http://www.iiyama.nl/php/showmonitor-crt.php?monitorid=18
Deze monitor heeft meer licht opbrengst.
(is een nieuw type).
Dat is de 703UCT het oudere broertje van de 704UCT, ze zijn allebei hetzelfde geloof ik op twee punten na
• 704 kan de vermeerderde lichtopbrengst met 1 knopje doen, tetwijl dit bij de 703 moet door het menu knopje langer ingedrukt te houden
• de 704 heeft een mooiere kast.

Voor de rest zijn ze hetzelfde

Verwijderd

A702HT: 27-96 kHz - 160 MHz - DP=0,25 - 799,-

Deze moet je dus nemen, is veruit de beste uit het door jou opgenoemnde rijtje. Dit is nl. een iiyama uit de goede ouwe tijd! Hoge qualiteit dus.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik heb zelf een Samsung 755DF en wil voorlopig gewoon ff niks anders meer. 1280x960@85hz en nog steeds een heerlijk beeldje. Helaas istie niet meer te koop d8 ik.

Dus kan je ff kijken naar een ander type : de 753DFX, das volgens mij bijna dezelfde die ik heb. Zijn allebei flatscreens btw.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 16:01 schreef jimtegoesdj het volgende:
op mijn broer's en mijn vaders ilyama is er een lijn met pixels weg, en bij mij philips niet, dus eigelijk moet je gewoon een philips kopuh :P , maarja dat ligt in de keuze en dan zou ik maar voor de samsung gaan, en nu gaan veel mensen zeuren maare deze monitoren zijn bets goed hoor :)
Als je goed kijkt zijn er zelfs twee lijnen met pixels weg, maar er ontbreken echt geen pixels hoor. Bij monitoren van dit type zie je twee dampingwires die de shadowmask op zijn plaats houden.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

gewoon Iiyama nemen, stukken beter dan de rest ;) Ik heb twee vision masters en m'n broer heeft een samsung, maar die van mij zijn toch ff beter...

Cogito Ergo Credo

• InZane
  • Laatst online: 20:34
Op zondag 09 december 2001 13:28 schreef jopiek het volgende:
gewoon Iiyama nemen, stukken beter dan de rest ;) Ik heb twee vision masters en m'n broer heeft een samsung, maar die van mij zijn toch ff beter...
Wat een goed onderbouwde mening geef jij :?

Scott ken ik verder niet zo, maar ik hoor vaak dat samsung ook best leuke schermpjes maakt. Probeer ze gewoon eens naast elkaar te bekijken in een winkel. Is nog altijd de beste manier.

Ik heb zelf trouwens een sony E200E trinitron. Die staat niet in je rijtje, maar ik ben er in elk geval zeer tevreden mee. Heb die nu bijna 2 jaar :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik zou zelf voor A702HT gaan :), hebben hem hier staan en hij :9~, en anders kijk eff op Http://www.hardware.info Hadden ze ooit een MONITOR test gehad :).

Verwijderd

Wie weet waar een recente test staat van 19 inch monitoren, in de Computer Totaal van deze maand komt de ADI G910 erg goed uit de test, heeft een ADI G910 en is dit een perfecte monitor? B-)
Pagina: 1