RTCW problemen topic

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:49
Er zijn al heel wat topics over RTCW, maar ik wilde eens een dedicated topic beginnen voor mensen met problemen met dit spel. Alleen crashes en bugs graag, geen gameplay vragen.

Zelf heb ik al twee problemen, op twee verschillende computers.

Op de eerste computer (zie sig) crashed het spel vaak, ik krijg verticale, soms trillende lijnen en het ding zit vast. Reset is alles wat ik kan doen. Vier verschillende detonators geprobeerd, maakt niet uit.

Op de tweede heb ik problemen met het geluid, het kraakt en hierdoor gaat het beeld ook haperen. Zonder geluid is het OK. Deze computer gebruikt een SB PCI 128 met nieuwste drivers van Creative.

Ik ben trouwens diep teleurgesteld in dit spel. De gameplay valt me tegen, lang niet zo leuk als Wolf3D. Grafisch is het prachtig, en dat houdt me bezig, maar voor de rest... Ik zal er niet van wakker liggen als deze bugs blijven, ik kan zonder dit spel.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Vaag. Het is het 1e spel dat tenminste zelden crasht bij mij.
1 keer maar tot nu toe.

Verwijderd

bij mij ook al tig keer :'( kan*er zooi

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-10 15:21

Jive

MooMooMastah

Op vrijdag 07 december 2001 21:22 schreef HlpDsK het volgende:
Vaag. Het is het 1e spel dat tenminste zelden crasht bij mij.
1 keer maar tot nu toe.
Bij mij nog 0 keer gecrashed, game draait als een tierelier.

Jive's Box
Jive @ DNET

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Op vrijdag 07 december 2001 21:23 schreef JiveDAF het volgende:

[..]

Bij mij nog 0 keer gecrashed, game draait als een tierelier.
same with me :D

ik kan alleen geen alt+tab gebruiken om terug te gaan naar windows.
dat is wel genaaid

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• Tcq
  • Laatst online: 03-10 14:18

Tcq

Probeer eens Alt-Enter :)

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
ik heb dus ook nog helemaal geen probelemen gehad !!
win2k sp2, nieuwste detonators....

• StephanL
  • Laatst online: 04-10 03:46
Één keertje gebeurt dat die vast liep, maar verder draait het goed :)

Verwijderd

Bij mijn liep hij n keer vast bij het laden voor de rest loopt hij goed

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 10:52
loopt regelmatig vast!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
ik heb ook een probleem. Ik had ut in 3 dagen uitgespeeld :(

dikzak

Verwijderd

ja jonges!!!

hier komt een egt probleem!!!!

ik heb dus een diamond stealth s540 32 mb pci.....

nu d8 ik dus ik ga rtcwen, dus ik opstarte, maar eerste deed het spel het gewoon niet... dus ik system om het laagst zetten....
nu kwam ik eindelijk in het spel.
maar je begint dan in zo een hokje ofzo.... en dan als ik uit dat kamerje loop gaat hij terug naar windows...
plz help

Verwijderd

Ik heb dit probleem

Wolf 1.0.0 win-x86 Nov 13 2001
----- FS_Startup -----
Current search path:
D:\WOLFEN~1\main\sp_pak2.pk3 (232 files)
D:\WOLFEN~1\main\sp_pak1.pk3 (1342 files)
D:\WOLFEN~1\main\pak0.pk3 (4775 files)
D:\WOLFEN~1/main

----------------------
6349 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
couldn't exec wolfconfig.cfg
execing autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
...detecting CPU, found AMD w/ 3DNow!
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
Cmd_AddCommand: map_restart already defined
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\System32\opengl32.dll' ): succeeded
...setting mode 3: 640 480 FS
...using desktop display depth of 32
...calling CDS: ok
...registered window class
...created window@0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...setting mode 3: 640 480 FS
...using colorsbits of 16
...calling CDS: ok
...created window@0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

(ik weet het het is vaker langsgekomen).nu hebben jullie meerdere malen gezegd dat nieuwe detonators :? de oplossing zijn...

Ben ik meteen naar geforce.com gegaan (zie sig.) en heb de updates voor windows XP 64bit en 2000 bit (versie 23.11) geprobeerd. Maar dan krijg ik bij de installatie de melding over iets met een windows logo en dat het niet verstandig is om de installatie voort te zetten

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EEPAMETMHHE
Ik heb ook wel gehoord dat oudere detonators wel kunnen werken, klopt dit?

of openGL setup draaien?

Verwijderd

joehoe :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
'Toch doorgaan' kiezen, dan komt het goed
..en je moet NIET de 64 bit drivers gebruiken, tenzij je een Intel Itanium in je pc hebt;)

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Ik heb thuis twee computers. Een AMD1333mhz met Geforce 2MX en een Intel750mhz met een Voodoo 3 kaart. Tijdens mijn installatie van Return to Castle Wolfenstein gaat er bij de Intel iets fout terwijl hij dat bij de AMD niet doet. Daar loopt het spel uitstekend.

Ik krijg deze melding: "An I/O error occured while installing file. This is normally caused by bad installation media or a corrupt installation file."

Aan bad installation kan het dus niet liggen want op de AMD draait hij wel. Aan welke soft of hardware zou het kunnen liggen dat hij hem niet pakt? Noem wat je te binnen schiet, ik MOET hem namelijk draaiend hebben want het is werkelijk waar een schitterend spel!

Alvast bedankt!

Boes

Verwijderd

hoi ik heb ook een probleem ik krijg deze melding wat nu:
<GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem>

ik wordt er gek |:( van

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 10:18
ikke heb ook een problem, ik kom niet verder bij het level met die dam :'(

je moet daar een pad ofzo vinden naar een dorp maar ik ziet het nergens :?

Verwijderd

Ik heb lekker ook een probleem :(
Als ik wolfenstein installeer draait ie als een trein, maar als ik em voor de 2e keer opstart dan doet ie het wel, alleen gaat mijn monitor dan op stand-by...
Als ik het spel daarna weer opnieuw installeer doet ie het ook alleen de 1e keer.
Ik snap er niets meer van :?

HULP!!! (please)

• Bubbles
  • Laatst online: 09:34

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ok. Wazige probleems....
Hier nog een!

Ik kan mijn scrollwheel niet gebruiken in RtcW. Overal werkt die wel, behalve daar. Behoorlijk irri als je snel van wapens wil veranderen.

betreffende muis: Logitech Dual Optical Mouseman.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik kan mijn RTCW nie meer spelen want ik wilde hem weer instaleren maar mijn sp_pak1.pk3 is corrupt :'( Dus kan ik nie meer spelen.....

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-11 19:04
Bubbles: Ik d8 dat voor jouw probleem een reg-fix was.

Ik zal wel ff kijken of ik die nog ergens kan vinden.

Anders moeje ff zoeken op quake 3 mousewheel ofzo, gebruikt zelfde engine dus zal wel met zelfde oplosbaar zijn.

There is no magic.

Verwijderd

Mijn beeld wordt ineens een zooitje (clipping) als ik ff speel.
Ik zie dan zwarte vlekken en de map zie ik dan van bovenaf of ik kijk overal dwars doorheen en zie dus niks (logisch :) ).

Ik heb het pas sinds een paar dagen en het is bijna niet meer speelbaar zo :(

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:14 schreef Bubbles het volgende:
Ok. Wazige probleems....
Hier nog een!

Ik kan mijn scrollwheel niet gebruiken in RtcW. Overal werkt die wel, behalve daar. Behoorlijk irri als je snel van wapens wil veranderen.

betreffende muis: Logitech Dual Optical Mouseman.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
logitech mouse drivers de-installeren.... (als je die geinstalleerd hebt)
dat zelfde probleem heb ik namelijk ook.... in alle spellen.... zodra ik de drivers installeer

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 13:17

Willybubba

Nut up or shut up.

Jah... Probleem met het krakende geluid, dat heb ik dus ook... wordt er GEK van. Eerst hielp bij mij de Via Latency Patch (0.19), maar na een format en een XP reinstall is het weer huilen met de pet op :'( Ik heb een Creative Audigy met de XP update...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 20:16
Op zaterdag 15 december 2001 13:05 schreef hardenberg het volgende:

Ben ik meteen naar geforce.com gegaan (zie sig.) en heb de updates voor windows XP 64bit en 2000 bit (versie 23.11) geprobeerd. Maar dan krijg ik bij de installatie de melding over iets met een windows logo en dat het niet verstandig is om de installatie voort te zetten

[afbeelding]
Ik heb ook wel gehoord dat oudere detonators wel kunnen werken, klopt dit?

of openGL setup draaien?
Je krijgt de melding dat het niet Windows gecertificeerd is,
maar dat maakt niks uit!! Gewoon instaleren en je zal zien dat het werkt. :)

Je moet trouwens bij www.nvidia.com zijn...

Weet je zeker dat je windows XP 64 bit hebt?
Ik heb gewoon de Windows XP/2000 drivers (23.11) erop gezet!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op zondag 06 januari 2002 22:06 schreef The_Will het volgende:
Bubbles: Ik d8 dat voor jouw probleem een reg-fix was.

Ik zal wel ff kijken of ik die nog ergens kan vinden.

Anders moeje ff zoeken op quake 3 mousewheel ofzo, gebruikt zelfde engine dus zal wel met zelfde oplosbaar zijn.
Heb zelf nog ff op de site van logitech gekeken en daar idd een regedit dingetje gevonden voor quake3. Heb ik geinstalleerd, maar het wou nog niet direct werken. Ik ga er zodadelijk weer mee aan de slag.
Ennuh, logitech drivers uninstallen heb ik nie zo'n zin in. Aangezien ik niet een muis koop van 100 piek, om hem vervolgens niet volledig te benutten. |:( Dat ding moet op de USB poort om de volledige precisie van dat ding te gebruiken. en ik wil ook graag alle vier de knoppen kunnen gebruiken... dus.... :7

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op zaterdag 08 december 2001 13:39 schreef komaki het volgende:

[..]

same with me :D

ik kan alleen geen alt+tab gebruiken om terug te gaan naar windows.
dat is wel genaaid
bij mij ook nog nooit :)

Verwijderd

Ik snap er nix meer van...als ik net lekker bezig ben met RTCW loopt ie op de meest gekke momenten vast...
Heeft iemand daar ook nog last van? Kan iemand me helpen? Ik heb al alles geprobeerd: WinXP, Win2k, Win98SE...en laatst heb ik mn ACPI uitgezet in WinXP

Mijn specs:

ADM Athlon T-bird 1000@1000 Gh
Asus A7M266 met 256DDR
Abit Siluro GeForceII MX400 64Mb TV-out
Terratec DMX X-Fire 1024
WinXP Pro

Verwijderd

Ik wou ook even een probleempje melden.

Bij het Forest Compound level, het alarm dingetje in het wachtershuisje bij het bruggetje. Als ik die kapot schiet, dan crashed RTCW. Maakt niet uit met welk wapen. beeld blijft hikken.

en het alarm knopje van 1 van die 2 torens in hetzelfde level, idem probleem. RTCW crashed meteen.

De rest van alle alarm dingen kan ik wel gewoon mollen (ook in andere levels). Ik heb ze dus maar heel gelaten en heb gewoon verder gespeeld.

Ik speel op win2K met een ATI radeon.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op maandag 07 januari 2002 20:41 schreef Bubbles het volgende:

[..]

Heb zelf nog ff op de site van logitech gekeken en daar idd een regedit dingetje gevonden voor quake3. Heb ik geinstalleerd, maar het wou nog niet direct werken. Ik ga er zodadelijk weer mee aan de slag.
Ennuh, logitech drivers uninstallen heb ik nie zo'n zin in. Aangezien ik niet een muis koop van 100 piek, om hem vervolgens niet volledig te benutten. |:( Dat ding moet op de USB poort om de volledige precisie van dat ding te gebruiken. en ik wil ook graag alle vier de knoppen kunnen gebruiken... dus.... :7
ok. hij werkt nu dus wel...
alleen weer wat anders vaags... Heb ik dus een vierde muisknop, wil ik die instellen als "use/open" ofzo (voor deuren etc) druk ik op de vierde knop bij de config, reageert die op, in het spel doet die vervolgens nix...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[RTCW] crasht bij het laden

zowel bij multiplayer test II als bij multiplayer demo crasht RTCW bij mij vaak bij het laden. je ziet het plaatje van een soldaat, na awaiting gamestate, onderaan zie je een witte balk. als die witte balk bijna aan het eind is nokt hij er vaak mee. wat kan ik hier aan doen?
systeem is verder helemaal top stabiel.
specs: xp 1600+, via kt133a, 512 meg, winxp prof, nvidia 21.83 driver, via 4.37 win xp final driver.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 20:41 schreef Bubbles het volgende:

Ik gebruik WinXP en heb hetzelfde probleem met m'n mouse wheel :(. Op de logitech site zie ik echter deze "Mouse Registry File for Gamers" niet staan voor WinXP. Deze staat alleen bij WinNT, Win98 en Win95.

Weet iemand of deze patch ook voor WinXP werkt?

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 13:22
Muisproblemen bij Q3-based spellen zijn bij logitech spellen meestal op te lossen door MS-OFFICE compatible scrolling aan te zetten en ook alleen in actief venster scrollen.....sim-pel werkt bijna altijd :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zowel bij multiplayer test II als bij multiplayer demo crasht RTCW bij mij vaak bij het laden. je ziet het plaatje van een soldaat, na awaiting gamestate, onderaan zie je een witte balk. als die witte balk bijna aan het eind is nokt hij er vaak mee. wat kan ik hier aan doen?
specs: xp 1600+, via kt133a, 512 meg, winxp prof, nvidia 21.83 driver, via 4.37 win xp final driver.
niemand?

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 16:17 schreef smvs het volgende:

[..]

niemand?
Ik heb precies hetzelfde probleem en ik ben nu ook druk met activision aan t mailen over een oplossing, kep nl ook een p3 900 mhz, 128 mb ram, geforce 2 32mb mx etc etc, kortom...hij zou t gewoon moeten doen :(

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Op woensdag 09 januari 2002 15:16 schreef GdW het volgende:

Bij het Forest Compound level, het alarm dingetje in het wachtershuisje bij het bruggetje. Als ik die kapot schiet, dan crashed RTCW. Maakt niet uit met welk wapen. beeld blijft hikken.

en het alarm knopje van 1 van die 2 torens in hetzelfde level, idem probleem. RTCW crashed meteen.

De rest van alle alarm dingen kan ik wel gewoon mollen (ook in andere levels). Ik heb ze dus maar heel gelaten en heb gewoon verder gespeeld.

Ik speel op win2K met een ATI radeon.
Idem bij mij. Ik denk dat het een Win2k/XP + Radeon 7xxx/8xxx probleem is.

Ik heb ook last van die bug dat als ik dood ga en het scherm fade-out naar zwart de HD begint te ratelen en niet meer stopt. Als ik dan op Esc. druk knal ik weer naar de desktop. Dus als ik dood ga moet ik snel op Escape drukken, dan Quit to Main menu, en dan weer opnieuw Load doen van laatste savegame om te voorkomen dat het spel eruit knalt.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 12:49 schreef DaWasIkNie het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik ben nu ook druk met activision aan t mailen over een oplossing, kep nl ook een p3 900 mhz, 128 mb ram, geforce 2 32mb mx etc etc, kortom...hij zou t gewoon moeten doen :(
Ik heb iets wat een oplossing zou kunnen zijn voor de meesten met win xp.

Ga naar je de map waar t spel geinstalleerd is. Ga naar WolfMp3.exe en klik op properties, dan kies je als besturingssysteem waarin je het wilt spelen win2000/me en vink het hokje aan dat je met een resolutie van 640x480 wilt spelen. Het is dan wel iets minder mooi maar hij werkt nu wel!

Ook moet je in het spel zelf ff de system setting op recommended zetten, dan zou hij gewoon moeten werken!

suc6!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Op dinsdag 15 januari 2002 16:29 schreef smvs het volgende:

Ik denk te weinig geheugen... :z

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 13:21 schreef Haay het volgende:

[..]

Idem bij mij. Ik denk dat het een Win2k/XP + Radeon 7xxx/8xxx probleem is.

Ik heb ook last van die bug dat als ik dood ga en het scherm fade-out naar zwart de HD begint te ratelen en niet meer stopt. Als ik dan op Esc. druk knal ik weer naar de desktop. Dus als ik dood ga moet ik snel op Escape drukken, dan Quit to Main menu, en dan weer opnieuw Load doen van laatste savegame om te voorkomen dat het spel eruit knalt.
Hm.. Dat andere probleem wat je hebt daar heb ik geen last van. wel erg vreemd, ik neem aan dat je genoeg geheugen hebt en dat het daar niet aan ligt.

Verwijderd

Ok...als hij dus vastloopt bij het laden van een level in multiplayer...dat ligt aan je ram geheugen, kep er nl vandaag een extra 128 bijgezet waardoor ik nu op 256 zit en geen problemen meer, hij laadt als een tierelier en hij speelt heerlijk nu...

wel een kutstreek van activision om er als systeemeisen p3 400, 128 mb op te zetten...

Verwijderd

mijn probleem:

Als ik RTCW(patch 1.1) opstart in resolutie 1280 x 1024 dan krijg ik een raar beeld, het is een stukje naar rechts getrokken en ik mis een gedeelte beeld aan de linkerkant(groter dan het naar rechts getrokken gedeelte). Andere resoluties werken prima, maar met een 19inch monitor vind ik 1280 x 1024 gewoon het lekkerst. Als ik nu een tijdje klooi met de instellingen in RTCW wil ie 'per ongeluk' nog wel eens op goed full screen beeld schieten in 1280 x 1024. Ik heb reeds 3 verschillende detonators geprobeerd en ook verschillende refreshrates voor mijn monitor. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem???

:

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik krig de skins niet aan de praat. Als ik bijvoorbeeld de Venom soldier skin in de main dir gooi, dan zie ik iedereen zonderhoofd rondlopen.

Moet de server dan die skin ook ondersteunen of zo?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem Haay... Ik draai Windows 2000 met een Radeon 8500 (AIW) en zodra ik dood ga of ik wil tijdens het spelen een savegame laden wordt mijn scherm zwart en crashed het spel. Soms kan ik terug naar windows en zie ik een "programmafout" staan. Dan moet ik Wolfenstein opnieuw opstarten.. Maar soms moet ik gewoon op reset drukken :(

Aan het geheugen zal het denk niet liggen (512MB RIMM)..

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Okee, maar eens dit topic omhoogschoppen i.v.m. patch 1.3.
Ik heb het probleem dat na installatie van v1.3 het beeld gaat flikkeren bij iedere muisbeweging, waarbij je heel even achterliggende graphics ziet. Het maakt niet uit of ik in de game zit of in het menu. Een refresh rate probleem is het niet; de freq van het knipperen is ca 5 Hz. Te hoge resolutie is het ook niet; 640x480 of 1280x1024 geeft hetzelfde resultaat. Ik heb de indruk dat hidden surface removal een beetje vern**kt is.
Het fraggen van Fritzen gebeurt met behulp van een Radeon 8500 met Omega 1.1.32 drivers, waarmee ik nog nooit problemen heb gehad. Andere games doen het trouwens perfect (MOHAA, NOLF, MP, Q3, etc.). Iemand eine Ahnung?

A pc is like a work of art; it's never finished

Verwijderd

No probs hier...game draait zeer soepel. Ik haal wel geen 1024*768 dan gaat het namelijk schokken. Op 800*600 loopt het perfect...nog nooit gecrashed.

:)
Pagina: 1