Toon posts:

4.1 wel nut??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan kiezen tussen de creative FPS1600(4.1) en de Soundworks Digital(2.1).

De sattelieten komen alle 4 of 2 voor mij te staan. Heeft het dan wel nut om toch voor 4 speakers te gaan? Het lijkt mij met mijn fps1000 nu, dat 4 speakes toch mooier geluid geven dan 2. Nou zijn de sattelieten van deze sets wel groter en beter, maar heeft het dan toch nut om voor 4 speakers te kiezen?

En wat is het voordeel van digitale boxen?

(Ik gebruik ze voor gamen en muziek.)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
4.1 heeft eigenlijk alleen voordeel mocht je vaker films kijken, persoonlijk vindt ik het niet mooi voor muziek, maar ik ben dan ook een zeiker op dat gebied :P (misschien dat het ook wel aan de muziek soort ligt die je luisterd, ik kan me voorstellen dat het bij trance niet zoveel boeit hoeveel speakers je hebt; bij klassiek oid zou ik toch gewoon voor 2.1 ofzo gaan).

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

4.1... je kan dat ook uitzetten...
en bij 2.1...voor muziek, vind ik persoonlijk dat je dan beter 2 speakers kunt nemen (alhoewel ik dus wel een enorme hypocriet ben want zowel hier als in emn studio staan 2.1 boxen >:) )

maar ja, kzou zelf zeker voor computer weer voor 4.1 gaan

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 07 december 2001 21:11 schreef marcell het volgende:
En wat is het voordeel van digitale boxen?
dat het beter verkoopt aan mensen die niet weten wat het is

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Voordeel is dat er maar 1 kabeltje naar toe loopt voor alle kanalen. Het geluid gaat er echt niet beter van klinken. Waarom niet ?
1.) Die set is zo goedkoop dat er no way een betere DAC (Digital to Analogue Converter) inzit dan dat er op je geluidskaart zit
2.) Al zat die er wel op, dan zijn de speakers nog niet van zulke kwaliteit dat je het hoort.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 22:21 schreef dreeke het volgende:

[..]

dat het beter verkoopt aan mensen die niet weten wat het is
Jij snapt het :).

Maar uit digitale speakers komt toch digitaal geluid? ;)

Dit is echt een misvatting. Een theoretisch voordeel is dat er geen analoog signaal in je PC hebt, wat dan eventueel gevoelig zou zijn voor storingen ofzo.

Niet dat je daar ook maar iets van hoort op zo'n soort setje :) (no offense, voor het geld is die soundworks digital echt mooi. De review van Jag komt-ie ook mooi uit).

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

precies..
trap ook nooit in " digital" als koptelefoon? :? :? :? want er zitten nog 2 polen aan :? digitaal dan? BULLSHIT :r :r :r

das gewoon een verkooptruukje

(maar ik wijs de mensen wel lekker altijd sennheisser aan :P )

ik heb hier een setje 2.1 trust soundworks 2000 (1000 watt pmpo niet zo veel, maar er komt mooi geluid uit..voor een 2.1 ben ik er zeer tevree over)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1