liteon fikker paar beginnersvraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb sinds vandaag een liteon 24x10x40 brander.

Nu heb ik een paar vraagjes over het branden:

als ik van cd kopieer dan duurt het kopieren opeens 11 minuten, en gaat het ledje van de brander steeds oranje branden (dus hij wacht op data)
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb een A-open 40x cd-rom speler
Kopieer ik een cd rechtstreeks naar mijn HD dan is ie wel snel aan het branden, iets van 4 minuten ofzo

Ik heb de test met nero 5.5.4.2 uitgevoerd hoe snel mijn cd-rom leest enz. en dar kwam uit totaal 24x!

Hoe kan ik DMA aan zetten onder windows XP, want een kameraad van mij heeft een brander maar een 48x aopen cd-rom speler en die doet het wel goed met kopieren (van hd naar cd-rom en van cd-rom naar de brander)

Wie heeft wat antwoorden op wat vragen?

Verwijderd

Heb je de brander en cdrom speler op de zelfde kabel zitten?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

markvt

Peppi Cola

Op vrijdag 07 december 2001 23:23 schreef Soldier2000 het volgende:
Heb je de brander en cdrom speler op de zelfde kabel zitten?
dan kun je niet direct van cdrom-naarcdr gaan

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

gaan kopieren bedoel je? Kan wel, maar dan moet je voor de rest wel een uitgebalanceerd systeem hebben. IDE kan maar 1 actie tegelijk uitvoeren per kanaal. En das dus of lezen, of schrijven. Op het moment dat je allebei de drives op 1 kanaal hebt hangen zal dat dus lezen van 1 dan schrijven naar ander, dan lezen van 1, dan schrijven naar ander zijn. Als je de schijven op aparte kabels hebt zitten kan ie het dus tegelijk. Lezen van de 1 terwijl hij schrijft naar de ander.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb de cd-rom speler nog een paar getest met Nero en nu komt er steeds iets tussen de 7.98 en 8.32 uit (snelheid lezen)
Heel vaag dus!

De cd-rom ne brander hebben ieder een eigen ide poort.

Ik heb zelf dus een cd-rom speler en removebledisk in mijn systeemkast en nu wilde ik die brander erbij zetten, maar die past niet, omdat hij steeds tegen een condensatortje aan komt, van mij Asus A7V moederboordje!
Ik moet dus mijn bracket eruit halen :(

heeft iemand nog meer dit probleem?

Ik heb nog een LG 40x cdrom speler liggen, heeft iemand ervaring met de snelheid van het lezen van deze cdrom speler getest in Nero?
Want anders zet ik die erin!