Ik weet niet of dat tegenwoordig met lilo en de windows-bootloader kan, maar het kan in ieder geval wel met loadlin, zoals ik zelf heel lang gedaan heb. Loadlin moet je zelf maar even zoeken, maar hier heb je een voorbeeld van wat regels die je dan in je config.sys kunt zetten zodat je linux kunt starten:
Pas hierbij de root-optie aan, evenals de verschillende paden en natuurlijk de mem- en idebus-optie. Vervolgens moet je zorgen dat je een kernel hebt staan genaamd c:\loadlin\linux en alles werk als een zonnetje
Overigens kan lilo ook windows booten, dus waarom doe je het niet andersom?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [menu] menuitem=LINUX, Linux menuitem=WIN, Windows 98 [WIN] device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1) Country=031,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys [LINUX] shell=c:\loadlin\loadlin.exe c:\loadlin\linux root=/dev/hda1 mem=128M -c idebus=66 |
Pas hierbij de root-optie aan, evenals de verschillende paden en natuurlijk de mem- en idebus-optie. Vervolgens moet je zorgen dat je een kernel hebt staan genaamd c:\loadlin\linux en alles werk als een zonnetje
Overigens kan lilo ook windows booten, dus waarom doe je het niet andersom?
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ja dat weet ik , ik heb ook al een opstart menutje gebouwd in win 98, maar ja dan moet ik twee keer selecteren en ik weet hoe ik het in boot.ini kan zetten als ik lilo kan installen , en dat wil ik, hoef ik maar een keer iets te selecteren...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| boot = /dev/hdb1 delay = 0 vga = normal image = /vmlinuz root = /dev/hdb1 label = Linux read-only |
Dit in je lilo.conf zetten (uitgaande dat linux op je 2e hd staat...)
/sbin/lilo starten...
code:
1
| dd if=/dev/hb1 of=/linuxbootgeval bs=512 count=1 |
linuxblaatgeval (
[code]
c:\linuxblaatgeval="Linux"
Klaar!
[edit]
ehmz... dit werkt dus in win NT, 2k en XP
Lilo configgen is niet zo heel moeilijk. Het kan met YAST (zit ergens in System administration) of gewoon met de hand /etc/lilo.conf aanpassen. Daarna ff lilo draaien (gewoon lilo intikken).
Suc6
Suc6
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Pagina: 1