Toon posts:

Aansluiten CD reader & writer en HDD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn "probleem" is het volgende:

Op dit moment heb ik in mijn systeem (niet lachen, de andere hdd's komen volgende maand ;) ):
1x6Gb Seagate ATA33 (ST36531A) en een standaard maxtorretje van 3Gb (90430D3), een 48x speed cd rom speler en een lite-on zoals in mijn sig staat. Nu heb ik de twee schijven op IDE1 en de 2 cdroms op IDE2. Ik weet dat je beter iedere cd-rom drive op een apart IDE kanaal kan aansluiten (ivm on the fly kopieren o.a.), maar als ik dat zou doen (ook even ervanuit gaande dat ik mijn nieuwe schijven dan in het systeem heb zitten) dan zou de snelheid van die U100 schijven toch naar beneden gehaald worden door het langzaamste device op die IDE kanalen, dus de 2 cdrom drives die dan verspreid zitten over IDE1 en 2. Dus waar blijf je dan met die U100 snelheid? Hoe lossen jullie dit op? Of bekijk ik het verkeerd misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand het? Is het zo'n domme vraag? of gooi ik hier een totaal nieuwe beerput open? Nee toch?
Nou kom op tweakend NL... give me advise please? :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

De snelheid van je IDE kanaal wordt bepaald door het traagste apparaat. Dus als je een UDMA33 en een UDMA100 apparaat aan hetzelfde IDE-kanaal hangt, dan zullen beiden op UDMA33 lopen :'(

Ik zou gewoon die cd-rom + fikker op hetzelfde IDE-kanaal houden

webOS all the way!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 21:29 schreef Hermanvh het volgende:
De snelheid van je IDE kanaal wordt bepaald door het traagste apparaat. Dus als je een UDMA33 en een UDMA100 apparaat aan hetzelfde IDE-kanaal hangt, dan zullen beiden op UDMA33 lopen :'(

weet je dat zeker? dan loopt me ata66 pioneer 106s dus ook op ata33 omdat me fikker dat ook doet... lijkt me wel wat vaag... :?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:29 schreef Hermanvh het volgende:

Dus als ge een ATA100 schijf hebt en ge hant daar ne gewone CD-ROM bij dan draait uw schijf op ATA33??? Zelfs al hebt ge nen ATA100 kabel gebruikt???

Verwijderd

Als ik me niet vergis hebben de wat nieuwere moederborden IDE controllers die een soort van Domain Controlling ondersteunen.
Dan weet jij de rest wel. :9

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 22:54 schreef Weegschaaltje het volgende:
Als ik me niet vergis hebben de wat nieuwere moederborden IDE controllers die een soort van Domain Controlling ondersteunen.
Dan weet jij de rest wel. :9
Heyyyyyyyy Weegschaaltje! :*
Hmm... ja... als dat zo is dan..... ja. Als die vriendelijke jongens van ASUS nou eens een keer zouden antwoorden op mijn emails dan kon ik tenminste dingen zeker weten. Maar op dit moment? tsd@asus.com gebruik ik als support adres, maar die jongens daar antwoorden op helemaal NIETS :( zelfs niet op de vraag of ze even willen bevestigen of ze mijn emailtje ontvangen hebben. Ben ik erg :'( over. Temeer omdat er hier genoeg mensen zijn die ook Asus mailen en WEL snel antwoord krijgen....

edit: zal wel ff een boze email naar tsd@asus.com.tw sturen... die .com site is down... misschien meer geluk bij .com.tw

Verwijderd

hehehehehe,

Asus en support.......

we hebben het er nog wel over
kga nu :Z

Verwijderd

Topicstarter
trusten ;)
Pagina: 1