Toon posts:

Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een waterkoeling te kopen maar ik heb een praktisch vraagje. ik wil ook me videokaart waterkoelen. hoe kan ik dit het best doen in 1 circuit. moet ik de videokaartwaterkoeling in serie aansluiten met de cpu of moet ik Y-stukken gebruiken.

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 20:22
je zou 2 kleine radiators kunnen nemen, eerst naar je video kart dan naar je cpu. dus zo:
code:
1
resevoir->pomp->3dkaart->kleinste radiator->cpu->grotere radiator->resevoir.

ik denk dat als je een t stukje neemt dat er dan teveel water gaat lopen en dan krijg je een grotere druk.
en heb je denk ik meer kans dan het gaat lekken, dit neemt natuurlijk wel meer ruimte in beslag.

dit is mijn idee'tje er over ik heb er zelf niet zoveel verstand van, het is maar een sugestie dus niet gaan zeuren als het niet goed is :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Twee radiators...nee zou ik niet doen. Een beetje kachelradiator kan een hele hoop warmte afvoeren, daar zal het probleem niet liggen.

edit:

Ik zou em gewoon in serie aansluiten, zorgen dat je een goeie pomp hebt en dat je gpu-blokje niet teveel weerstand heeft. Zo schokkend veel warmte produceren videokaarten niet.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

FF snel een vraagje waarom zijn jullie zo bang voor lekken als je weet welke matriaalen gebruikt is een lek toch uitgesloten Ik zit in de verwarming en we koppelen alles in de vloer en nooit lekken door verkeert matriaal (eerder een loodgieter die door de leiding heen boort )

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:39 schreef BAD_Connection.nl het volgende:
FF snel een vraagje waarom zijn jullie zo bang voor lekken als je weet welke matriaalen gebruikt is een lek toch uitgesloten Ik zit in de verwarming en we koppelen alles in de vloer en nooit lekken door verkeert matriaal (eerder een loodgieter die door de leiding heen boort )
Omdat jij zoiets gewend ben.

Ik begin niet aan waterkoeling omdat ik bang ben voor lekken.

Ik heb zoiets ook nog nooit gedaan. Jij doet het welke dag.

>:)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:39 schreef BAD_Connection.nl het volgende:
gedurfd met een naam als jouwnes :P

• kRyPtO
Op vrijdag 07 december 2001 21:06 schreef _sNaRs_ het volgende:
Twee radiators...nee zou ik niet doen. Een beetje kachelradiator kan een hele hoop warmte afvoeren, daar zal het probleem niet liggen.

edit:

Ik zou em gewoon in serie aansluiten, zorgen dat je een goeie pomp hebt en dat je gpu-blokje niet teveel weerstand heeft. Zo schokkend veel warmte produceren videokaarten niet.
ja maar er komt warm water van je video kaart af en die gaat dan naar je cpu dus word je cpu lijkt me niet echt goed gekoelt

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 23:18 schreef kRyPtO het volgende:

[..]

ja maar er komt warm water van je video kaart af en die gaat dan naar je cpu dus word je cpu lijkt me niet echt goed gekoelt
jawel, maar dat is echt te verwaarlozen. Je warme water dat van je cpu komt is maar 1 a 2 graden warmer dan het water dat naar de cpu loopt. Dus bij zo'n videokaart is het zelfs nog minder, de proc gaat echt niet harder als zijn koelwater 0.5 C koeler is.

Water heeft nu in 1 maal zoveel energie nodig/mol om 1 graad warmer te worden.

b.t.w. Ik zou het bij 1 radiator houden, en de waterblokken in serie.

• kRyPtO
mij video kaartje word anders wel aardig warm :D
het scheelt dus niet zo heel veel, ooowww doe dan maar serie ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok,ik zal het in serie doen maar jullie moeten beloven mijn pc te betalen als hij kapot gaat (5000 gulden, het zijn allemaal collector's items). ;)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op vrijdag 07 december 2001 23:25 schreef The Rapier het volgende:

[..]

jawel, maar dat is echt te verwaarlozen. Je warme water dat van je cpu komt is maar 1 a 2 graden warmer dan het water dat naar de cpu loopt. Dus bij zo'n videokaart is het zelfs nog minder, de proc gaat echt niet harder als zijn koelwater 0.5 C koeler is.

Water heeft nu in 1 maal zoveel energie nodig/mol om 1 graad warmer te worden.

b.t.w. Ik zou het bij 1 radiator houden, en de waterblokken in serie.
Dat is het probleem niet.

Ik zou een T stuk gebruiken met recht door de cpu en 90 graden draaien voor de GPU, en dan zou je daarachter nog het geheugen kunnen stoppen van de 3D kaart. Als je je chipset wil koelen zou ik er een maken/kopen die een hele lage weerstand heeft voor het water en deze achter de CPU.

In totaal 1 slang heen en 2 terug. Zo heb je de minste weerstand voor het water. En optimaal de druk verdeeld over de belangrijkste stukken.
Pagina: 1