SuperOrb koeler.

Pagina: 1
Acties:

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 12:38
Mensen met een SuperOrb weten het wel al. Het ding koelt goed maar maakt een enorme herrie. Een week geleden had ik genoeg van die herrie en heb ik de twee ventilators van de
SuperOrb in serie gezet en daarme succesvol de toegevoerde spanning tot de helft terug gebracht(nogal logisch).

Volgense de specs op het doosje hebben de ventilators een hogere start spanning dan 6 volt nodig maar dat blijkt dus onzin te zijn. Het lawaai van de SuperOrb is, mag je gerust
zeggen, exponentieel afgenomen tot een normaal niveau.

INTERRESANT MODE!!!!!!!!!!

De temperatuur van de processor wordt er geen steek hoger door en die van het systeem ook niet. Sterker nog, de temperatuur is zelfs lager bij mij. Ik heb achter in de kast
2 ventilators zitten om de lucht naar buiten te werken en 1 voorin om naar binnen te werken maar dat hielp voorheen alleen voor de systeem temperatuur.

Mijn verklaring is dat door het op hoge toeren draaien van de ventilators er een soort barriere opgeworpen wordt waardoor de temperatuur rond de Orb niet goed weggewerkt kan
worden. Nu de toeren lager liggen hebben de fans voor en achterin meer inspraak waardoor er nu wel een goede lucht stroom op gang komt waarmee succesvol de temperatuur lager ligt.

INTERRESANT MODE UIT!!!!!!!!!!!!

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of iemand dat( als hij extra koeling voor en achterin heeft) kan reproduceren. Wel je systeem laten afkoelen voor je de nieuwe SuperOrb configuratie test.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

klinkt wel interessant.
Had geen idee dat het zoveel kon schelen........
Heb gewoon nu een ventilator aan tegen het geluid en CPU-Cool scheelt ook heeel veel

btw kan iemand deze post verschuiven naar oc-ing en casemodding

>Systeemspecs<

Verwijderd

hmm, ik heb er ook nog eentje liggen, maar ik heb hem weer in zn doos gestopt omdat ik er bijna doof van werd :) fop 38 was ook niet alles, maarja >:) Ik ga het maar eens proberen, thx voor de info :) en hij moet ook ff worden gemoved naar OCM

Verwijderd

moved HA >> PMG

Ik had geloof ik een paar reviews gelezen dat de bovenste fan bijna geen nut had, omdat de heatsink daar niet echt warm aan het worden was.

Het is gewoon een raar ding :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zit een grote kern van waarheid in. Twee fans opelkaar gestapeld heeft geen zin en slijt alleen maar harder.

BTW: Die low-profile orbs die Hercules levert op z'n Kyro videokaarten kan het ook niet eens aan :(

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 12:38
Heeft iemand al een poging gedaan?

Ik zou toch graag weten of iemand anders dezelfde ervaring heeft!!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 20:39 schreef rkomduur het volgende:
Een week geleden had ik genoeg van die herrie en heb ik de twee ventilators van de
SuperOrb in serie gezet en daarme succesvol de toegevoerde spanning tot de helft terug gebracht(nogal logisch).
Hoe heb je dat precies gedaan? Veel modden of valt dat wel mee?
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of iemand dat( als hij extra koeling voor en achterin heeft) kan reproduceren. Wel je systeem laten afkoelen voor je de nieuwe SuperOrb configuratie test.
Ik heb nog (?) geen koeling voor, maar ik zou het best willen proberen (maar heb niet zo'n zin om ingewikkelde wijzigingen (lees: lange tijd nodig om te doen en slecht ongedaan te maken) aan te brengen, vooral om in andere PC twee fop32's staan te blazen (die eigenlijk een beetje smeerolie nodig hebben ofzo).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 09 december 2001 11:07 schreef Jake het volgende:
Hoe heb je dat precies gedaan? Veel modden of valt dat wel mee?
Nooit natuurkunde gehad?

Serie:
code:
1
[+12V]-----[apparaat1]-----[apparaat2]-----[-12V]

Parallel:
code:
1
2
3
      +--[apparaat1]--+
[+12V]--+          +--[-12V]
      +--[apparaat2]--+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Heel oud verhaal (ik ben ook niet de enige die zoiets gepost heeft):

[topic=113213/1/50]

Mijn conclusie is nogsteeds: Super Orb is een herrieschoppend kreng. Hij koelt namelijk helemaal niet goed, en hij is duur. Ik heb nu een veel goedkopere EP5-6I11 en die koelt stukken beter, en bovendien stukken stiller :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 11:51 schreef BalusC het volgende:

[..]

Nooit natuurkunde gehad?

Serie:
code:
1
[+12V]-----[apparaat1]-----[apparaat2]-----[-12V]

Parallel:
code:
1
2
3
      +--[apparaat1]--+
[+12V]--+          +--[-12V]
      +--[apparaat2]--+
die [-12V] moet natuurlijk massa zijn hoop ik ! :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 09 december 2001 12:00 schreef D-dayzz het volgende:

[..]

die [-12V] moet natuurlijk massa zijn hoop ik ! :)
Ja natuurlijk :+ ;)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op zondag 09 december 2001 11:57 schreef Exirion het volgende:
Heel oud verhaal (ik ben ook niet de enige die zoiets gepost heeft):

[topic=113213/1/50]

Mijn conclusie is nogsteeds: Super Orb is een herrieschoppend kreng. Hij koelt namelijk helemaal niet goed, en hij is duur. Ik heb nu een veel goedkopere EP5-6I11 en die koelt stukken beter, en bovendien stukken stiller :)
De coolermaster koelt primma en is lekker stil en kost geen drol enige nadeel is dat de clip best wel stug is maar beetje kombuigen en hij zit nog steeds goed vast en koelt nog steeds primma. Snap niet dat meer mensen die cooler niet gebruiken het is een best ding.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op zondag 09 december 2001 12:40 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

De coolermaster koelt primma en is lekker stil en kost geen drol enige nadeel is dat de clip best wel stug is maar beetje kombuigen en hij zit nog steeds goed vast en koelt nog steeds primma. Snap niet dat meer mensen die cooler niet gebruiken het is een best ding.
Ik had dat ding op mijn Duron 850 zitten, en toen werd die duron toch ook nog 40 graden. Ik durf daarom niet hem op de athlon1.4 te zetten.

Is er maar 1 soort coolermaster? (overigens maakt die coolermaster van mij wel een teringherrie... tis weer koud smorgens, en daar kan ie nie zo goed tegen ;)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op zondag 09 december 2001 12:45 schreef 456 het volgende:

[..]

Ik had dat ding op mijn Duron 850 zitten, en toen werd die duron toch ook nog 40 graden. Ik durf daarom niet hem op de athlon1.4 te zetten.

Is er maar 1 soort coolermaster? (overigens maakt die coolermaster van mij wel een teringherrie... tis weer koud smorgens, en daar kan ie nie zo goed tegen ;)
Ik heb hem op mijn 1,4Ghz dus waarom zou dat niet kunnen?
40 is een prachtige temperatuur, mijn cpu is altijd rond de 56 graden namelijk. Heb wel een 60/80 mm converter erop zitten voor het geluid want mijn fannetje ging kapot (eigen lompheid).

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 09 december 2001 11:51 schreef BalusC het volgende:
Nooit natuurkunde gehad?
Wel, maar ik bedoelde met 'precies' dus ook niet theoretisch, maar gewoon praktisch (omdat theoretisch nou niet echt onder 'precies' valt...).

Maar ik denk dat als ik hem stiller wil ik ooit nog maar eens een relatief goedkope coolermaster koop.

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik had ook problemen met m'n SuperOrb, hij was normaal 60 gr. en stressed was hij 66 gr. En die klote SuperOrb maakt ook zo'n klereherrie en met een ratelende geluid. Het leek wel een dieselmotor. Ik heb van meer mensen gehoord dat ze problemen hebben met hun (Super)Orb. Daarom heb ik afgelopen zaterdag een Spire koeler gekocht (merk weet ik niet meer) en nu is hij zo stil als een muis en stressed is hij nu 41 gr.
Een raad van mij en m'n omgeving; koop geen Orb, want je krijgt er 100% spijt van.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 13:45 schreef Lord_Salo het volgende:
Ik had ook problemen met m'n SuperOrb, hij was normaal 60 gr. en stressed was hij 66 gr. En die klote SuperOrb maakt ook zo'n klereherrie en met een ratelende geluid. Het leek wel een dieselmotor. Ik heb van meer mensen gehoord dat ze problemen hebben met hun (Super)Orb. Daarom heb ik afgelopen zaterdag een Spire koeler gekocht (merk weet ik niet meer) en nu is hij zo stil als een muis en stressed is hij nu 41 gr.
Een raad van mij en m'n omgeving; koop geen Orb, want je krijgt er 100% spijt van.
ehm topic omhooggehaald? ik bedoel tis een tijd geleden december 2001
Pagina: 1