Toon posts:

Zeer slechte upstream XS4ALL MxStream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk nu sinds 2 dagen hebben we hier geen packet loss en geen hoge pingtijden meer tot aan de ISP, door 5 weken lang te zeiken en roepen etc |:( echt heel slecht.

Anyway ik dacht dat het probleem voorbij was, en ja de downstream is weer ok, maar nu is de fucking upstream naar de klote :( Ik ben dus niet de enige hier aan de centrale waar wij hangen met dit probleem zie graphs:

Zie hier de downstream ging perfect, geen packet loss en lage pingtijden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alexmars/Bullshit/downstream.jpg

Nu de upstream:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alexmars/Bullshit/upstream.jpg

Zoals je ziet is er een BLOKgrafiek... lijkt dus niet echt lekker te lopen... fluctueerd ontzetten, tussen de 0KB/sec en hoger

NOg meer mensen met dit verschijnsel???

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
humm... okay, wat wil je nu precies zeggen, behalve dan dat je ontevreden bent

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

en then ?

Verwijderd

Topicstarter
Ohja zijn er nog meer mensen met instabiele upstream dan ???

Verwijderd

Maar goed ff ontopic: Misschien Mxstream ff contacten cq XS4ALL en het probleem voorleggen aan hun.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ehm volgens mij is groen up en download bij elkaar.

kijk maar es View --> Network adapter history --> Bytes Sent ff aan zetten dan krijg je nog een rood lijntje erbij en dat is dan je upload.

en doe ff een test op mordax.nl

Verwijderd

topictitel gefatsoeneerd + move [forum=19] --> [forum=4]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 20:29 schreef Devil_2000 het volgende:
Tsja lekkere topictitel, is gewoon een flame naar Mxstream.

Maar goed ff ontopic: Misschien Mxstream ff contacten cq XS4ALL en het probleem voorleggen aan hun.
Sorry i know verkeerd gekozen topictitel maar in aangezien ik gewoon langzaam gek wordt, ik heb 2 opties:

MXSTREAM of 56K6 modem... heb voor mijn opleiding veel internet/intranet nodig dus 56k6 is geen optie.

Maar vanaf vorig jaar september zijn er zoveel problemen geweest hierzo, en KPN altijd maar ontkennen, en xs4all die altijd begreep wat er aan de hand was, tenminste ze erkende de problemen en begrepen ook de technische taal, dat kan ik bij de mxstream servicedecks niet zeggen.

Vandaar dus die topictitel, ik en vrienden/kennisen hier in de omgeving worden helemaal gek van MXstream en hun standaard BULLSHIT verhaaltje

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 20:31 schreef johnny appleseed het volgende:
topictitel gefatsoeneerd + move [forum=19] --> [forum=4]
Sorry ff dom zit er met mijn hoofd niet bij dat ik in verkeerde forum had gepost (ben nogal ziek weet je... nee niet in mijn hoofd :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 20:31 schreef Attilla het volgende:
ehm volgens mij is groen up en download bij elkaar.

kijk maar es View --> Network adapter history --> Bytes Sent ff aan zetten dan krijg je nog een rood lijntje erbij en dat is dan je upload.

en doe ff een test op mordax.nl
yebs dat klopt, maar dat maakt ff niet uit, dat betekend alleen dat het nog lager uitkomt

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 07 december 2001 20:35 schreef -KOD- het volgende:

[..]

yebs dat klopt, maar dat maakt ff niet uit, dat betekend alleen dat het nog lager uitkomt
Jah maar dan maak je het voor ons ook wat duidelijker
en die laaste 3 post had je ook in 1 kunnen doen 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:32 schreef -KOD- het volgende:
Vandaar dus die topictitel, ik en vrienden/kennisen hier in de omgeving worden helemaal gek van MXstream en hun standaard BULLSHIT verhaaltje
Sja, dat hoor je eigenlijk altijd, XS4ALL heeft gewoon verstand van zake, maar is voor een groot gedeelte afhankelijk van KPN.
Hier in de omgeving (Rotterdam) hoor ik van niemand problemen.
Wat is nou precies het probleem? Gewoon altijd een brakke upstream of downstream klapt in bij uploaden?

Verwijderd

Topicstarter
hier is een nieuwe graph van de upstream dan

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alexmars/Bullshit/upstream.jpg

Probleem is dus, dat ik vaak mail verstuur grote mailtjes, en soms gaat dat maar met 1KB/sec das niet echt snel... uppen naar ftp gaat dus ook behoorlijk bagger zoals de graph laat zien.

Eerst was hier gewoon een jaar lang storing, Disconecties, geen conecties, downstream ~10KB/sec , packet loss =<90% , ping tijden tot ISP van 4000ms, we hebben het hier allemaal gehad en ook erg vaak, soms lag een dag de verbinding eruit soms een week.

NU was er dus 5 weken lang echt een bagger verbinding (probleem is dat wij 1 van de oudste centrales hebben van NL, oud type dus en die gaan echt niet vervangen worden, want KPN trekt echt niet zo snel zijn portomennee open)

Maar ok conectie was nu 2 dagen ok (downstream dan), maar nu is de upstream totaal verstoord... als KPN nou gewoon is netwerk monitoord hier :( maar nee dat doen ze niet... want er bellen gewoon te weinig mensen met problemen... omdat de meeste passieve users zijn, en hiervoor altijd met een 56k hebben gewerkt zowel niet trager... dus die merken het toch niet

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Volgens mij gaat het nog niet zo slecht als je grafieken suggereren. Bij Mxstream Basic is je bruto bandbreedte 512Kbps downstream en 64Kbps upstream (bits dus). Je grafiekje is ingesteld op 512Kbps DSL, en gaat dus uit van een symetrische down- en upstream van 512. Je hebt echter ADSL.

Downstream zit je op netto 89 procent. Das best aardig want je "protocol overhead" is er dan af en je komt uit op toch nog 455Kbps downstream netto.

Upstream zie ik je lijn zo omstreeks de 10 procent van 512Kbps zitten. Op 51Kpps netto dus. Volgens mij kun je niet veel hoger komen maar waarschijnlijk verchillen er legio mensen met mij van mening.

Die dips vind ik wel raar overigens. Misshien was al mijn input overbodig (begreep je dat allang) en had je het vooral over die dips? Hoe groot is de tijdsschaal van de horizontale as? Oftewel: hoe lang duren die dips?

Verwijderd

Topicstarter
1 blok is 10sec.

Bij de laatste Graph...

het ging om de dips, maar als je dus gaat rekenen is de netto upstream veel lager dan 51Kb/sec

Maar het gaat om die gaten momenten dat er niks gebeurt... je merkt dat met alles (mail, ftp, gaming) opeens verstuur je gewoon weg geen data meer, en staat alles even stil

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
Je hebt ook maar 64 kbps upstram bij mxstream basic.

• Joch_um_all
Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je daar erg ontevreden over bent. Heb er zelf geen last van en ben dan ook heel tevreden over Mxstream. (maarja, ik woon nog geen 100m van Siemens, NatNed, KPN, KPNquest etc. er zal hier wel een flinke infrastructuur liggen :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 21:05 schreef Pc123 het volgende:
Je hebt ook maar 64 kbps upstram bij mxstream basic.
dat begrijp ik ook wel, maar als de Y-as 512kbit representeerd en je soms rond de 1% network utilization zit, is dat dus: ((0,01 * 512) / 8) = 0,64KB/sec

en soms 0% dus dat is 0KB/sec

• Joch_um_all
Ik heb zelf eens gekeken hoe snel ik een bestandje kan FTP-en via ADSL, en kom tot de conclusie dat ik zonder dips op een gemiddelde van rond de 65 (?!)Kbps kom. Hij piekt zelfs boven de 70(????) maar zakt nooit in zoals bij jou. (welliswaar is dat naar de server van mijn eigen ISP)

Ben het dus met je conclusie eens dat het in jouw geval veel beter moet kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat testjes gedaan, en het lijkt op het moment alleen nog bij mij voor te komen, ben van mening dat er een probleem is bij mijn modem,

omdat het probleem zich van de 1 op de andere dag voordeed, ik had ook geprobeerd een sys. restore te doen maar dit haalde niks uit, ook opnieuw drivers installen en nieuwe inbel conectie maakt niets uit.

Het probleem doet zich alleen voor bij het Uppen, niet bij downstream.

Al maanden is het ook vreemd dat ik de netspeed bij games niet boven de 4000 moet doen, omdat dan na een paar minuten mijn ping opeens sky high gaat, andere met ook die $&%$&^*! USB MODEM hebben er geen last van.

Ik ga nog even een andere USB modem lenen en checken of t probleem zich dan nog voordoet
Pagina: 1