Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
dat kan ja, en al helemaal als je win9x of me gebruikt.
Zo is het ook dat in sommige gevalle 256mb zelfs sneller is dan 384 mb.
Zo is het ook dat in sommige gevalle 256mb zelfs sneller is dan 384 mb.
Als je onder me of 98 draait dan loopt hij veel langzamer maar dan met 2000 moet het geen probleem opleveren.
Verschil tussen 7XX en 1024 is heel klein, want het geheugen kom,t bij een gemmidelde tweaker dan toch niet vol.
Verschil tussen 7XX en 1024 is heel klein, want het geheugen kom,t bij een gemmidelde tweaker dan toch niet vol.
Praten we over merkbaar trager of meetbaar trager? Merkbaar is het never nooit niet, maar meetbaar wel, maar dan scheelt het maximaal een paar procent.
oja, sommige OS'en zoals Linux, BSD, Win2000 en WinXP zijn geschreven dat ze dit soort hoeveelheden goed aankunnen. Bij Win9x wordt het systeem door dit hoeveelheden juist trager
oja, sommige OS'en zoals Linux, BSD, Win2000 en WinXP zijn geschreven dat ze dit soort hoeveelheden goed aankunnen. Bij Win9x wordt het systeem door dit hoeveelheden juist trager
wat ik me nu afvraag, hoe komt het ??????
*ding* Einde bericht *dong*
het hangt van de grootte van je cache af. Als je te weinig cache geheugen op de bord hebt kan de pc niet de volledige hoeveelheid geheugen cachen en gaan de prestaties omlaag. de hoeveelheid cache bepaald dus wat de maximale hoeveelheid geheugen waar je optimaal gebruik van kan maken.
tenimste, zo zat het bij pentium 1 moederborden. Ik weet niet zeker of het bij alle nieuwe systemen ook nog zo gaat?
tenimste, zo zat het bij pentium 1 moederborden. Ik weet niet zeker of het bij alle nieuwe systemen ook nog zo gaat?
Catch a smile out there!
Als je 1GB in een bord kan pleuren hebben we het niet meer over de K6/2 of de oude Pentiums 
Win9x maakt slecht gebruik van geheugen, en al helemaal die VCache van windows is hongerig. Als je geen geluk hebt, wordt VCache zo gretig met meet dan 512MB, dat ie je hele RAM + AGP aperture opvreet, waardoor je ten eerste al niet meer anders dan VGA modus kunt, en ten tweede niet eens een simpele DOS-app kunt opstarten.
1024MB is alleen zinvol als je NT/W2K/XP of *NIX/BSD draait.
Win9x maakt slecht gebruik van geheugen, en al helemaal die VCache van windows is hongerig. Als je geen geluk hebt, wordt VCache zo gretig met meet dan 512MB, dat ie je hele RAM + AGP aperture opvreet, waardoor je ten eerste al niet meer anders dan VGA modus kunt, en ten tweede niet eens een simpele DOS-app kunt opstarten.
1024MB is alleen zinvol als je NT/W2K/XP of *NIX/BSD draait.
Pagina: 1