Kennisnet snelheden

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met de search niks gevonden en op hun site ook nisk dus maar ff een topic geopend.

Weet iemand toevallig hoe snel kennisnet is?

Ik mag namelijk van de systeembeheerder van onze school een gameserver neerzetten op school >:)

Echt een toffe peer die man, wissel ook altijd films met hem uit en mag daar ook lekker ftp'en :)

Maar goed, iemand die het weet?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
kennisnet naar de kennisnet servers is idd lekker snel :)

maar wil je het internet op = KUT

Nouja, een download ofzo gaat meestal nogwel met +/- 30KB/sec maar browsen wil gewoon totaal niet !

'k denk dat hun proxy ERRUG traag is ofzow...

Maarja, das bij ons op school met een verder leeg lokaal (dus 'k heb de volle snelheid), mischien is het ergens anders wel beter :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
volgens mij heb je trouwens wel een redelijke upload bij kennisnet
da's wel handig (vergeleken bij thuis zelf hosten)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Wij hebben ook kennisnet op skool moet toch maar eens vragen of ik ook ff een neer mag planten :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor verbinding ze bij jou op school hebben. Ze kunnen kiezen voor verschillende snelheden

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Op vrijdag 07 december 2001 19:57 schreef rwb het volgende:
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor verbinding ze bij jou op school hebben. Ze kunnen kiezen voor verschillende snelheden
volgens onze systeem beheerder 8mbit kan dat kloppen ?

Verwijderd

er zijn verschillende snelheden, hangt van oa van aantal ll af. Varieert van gewoon kabel tot 2* 155mbit geloof ik

Verwijderd

wat me dus opvalt is dus dat kennis net echt niet echt fijn surfen is.

JE moet steeds refreshen wil je een beetje kunnen internetten.

Verwijderd

wtf is kennisnet ?

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op vrijdag 07 december 2001 22:26 schreef real_raichu70 het volgende:
wtf is kennisnet ?
http://www.kennisnet.nl/inhoud/

Bij ons op school hadden we dat ook, we waren een voorhoedeschool. Downen ging als het rustig was soms met 1mb/s, of snelheden die daar tegen aan liepen :)
Das dus 8Mbit connectie ongeveer.

Verder heb ik daar nooit echt last gehad van dat internet brak werkte...

Maar de max-speed weet ik niet. Moet je ff op bovenstaan pagina kijken, staat er misschien wat over.

--
edit: mwah, ik kan het niet vinden op die site. moet je toch maar vertrouwen op onze ervaringen :P

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Wij hebben ook kennisnet. Ik zit op het Dudok College in Hilversum. Maar de kans dat er bij ons een gameserver opgezet mag worden, is zeer klein. Stelletje zeikerds daar :P

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik vraag me af waarom wij (nou ja, wij :)) geen Kennisnet hebben. Is toch best goedkoop voor een school? Wij zitten gewoon via QuickNet.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

wij hebben ook kennisnet .. het downloaden gaat lekker snel soms 500 kb/s ofzo . het internet gaat soms redelijk maar heel vaak traag... zou dat komen doordat we met z'n 26en op 1 lijn zitten? ;)

Twitter

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Wij zitten hier met Kennisnet op 10Mbps, (hiervan hebben we dacht ik twee lijnen), maar wel met meer dan 100 computers! |:(

En gewoon surfen is fokking traag, downloaden wel lekker (100++kilobyte/sec

Putting the bit in Biton since 1997

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op Mordax.nl kom ik altijd uit op een snelheid van rond de 125 kB/s, maar dat is maar een korte test. IK heb wel eens de 500 kB/s gehaald.

Ik vraag me af op je via Kennisnet wel een Gameserver kan opzetten. De proxy blokkeert alle poorten behalve diegen voor het surfen.

• Jaapie
  • Laatst online: 12-08 09:08
Bij ons op school ook kennisnet. Gaat opzich wel lekker. Heb weleens een film met 1mb/s gedownload. Maar msn dondert om de minuut uit, das wel klote. :)

• tafmaf
  • Laatst online: 16-08 17:52
je hebt verschillende snelheden
kabel erg snel
maar nu ben ik de scholen aan het aansluiten die op isdn moeten (omdat daar geen kabel is )
dan ligt het er maar aan hoeveel leerlingen er op die school zitten
128kb/s,256kb/s of 384kb/s

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

In mijn dorpie (Zuidland) is er ook Kennisnet op een basisschool (De Bongerd), deze heeft een 256 kbit downstream verbinding, en surfen gaat daar altijd best.

Al1 er is een probleem, Kennisnet is een intern netwerk als het ware tussen allemaal scholen. Als je dus een (game)server opzet en je wilt die bereiken vanaf buiten Kennisnet, dan gaat dat niet werken.

Een tijdje terug was het zelfs nog zo dat er heel wat poorten dicht stonden, maar er zijn in de loop v/d tijd meer poorten opengegaan.

Typisch detail is, dat het een soort van kabelinternettoegang is dus in ons dorp en dat al een jaar of drie.

En jawel hoor: er is voor de rest nog geen kabelinternet in Zuidland beschikbaar, maar op die basisschool wel al 3 jaar :(.

Dit bericht is gepost door Nestor :). (Niet door Dreeke dus, inlogfoutje ;)).

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
MMM vaag dit allemaal
Wij zitten ook kennisnet, maar bij ons gaat het altijd wel retesnel... En van tijd tot tijd dan doet i-net het eens niet, maar me informatica leeraar zegt dat dat bij de kennisnet server ligt. Ik weet niet meer wat voor verbinding we op school hebben maar ik weet dat er bij ons 5 lokalen zijn die vol staan met computers:
Ik zo'n 30 comps per lokaal is 150 computers. valt reuze mee??? Maar ze hebben in elk lokaal nu op switches aangesloten en daar komen ook comps te staan. (in het wiskunde lokalen en één biolokaal ook nog beamers :):) )
Maar goed... Alles is bij ons gecapped op +/- 50 Kb p/s
En wat ik ook wreemd vindt is dat jullie zeggen dat het alleen voor internet zelf is. Maar goed MSN kan via Http dus logish dat dat werkt. Maar we kijken geregeld streaming filmpjes van bijvoorbeeld cnn (bijvoorbeeld op 14 sept keken we nog).

Maar goed wij hebben 4 lokaties staan en iedere lokatie heeft een eigen aansluiting op kennisnet en de lokaties zijn onderling weer verbonden met elkaar d.m.v straalverbindingen :) Je kan op elke lokatie inloggen met je password en op lokatie bij je eigen files :) lachuh joh...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-08 16:36

Chakotay

Lick here to continue

Bij mij op school trek ik soms 250 kb/s, nooit echt getest...

Een gameserver opzetten is trouwens zinloos, bijan alles zit dicht... FTP server moet wel kunnen geloofik, eens proberen >:)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• DR
  • Niet online

DR

ik haal max 1MegaBYTE/sec op school, maar upload zuigt (25KB/sec, maar in spellen heb je een lag van hier tot tokyo. Als het eenmaal begint is het snel, maar voordat het begint.......

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kennisnet is toch alleen surfen? Omdat ze een proxy hebben?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 08 december 2001 11:54 schreef stfu het volgende:
Bij ons op school ook kennisnet. Gaat opzich wel lekker. Heb weleens een film met 1mb/s gedownload. Maar msn dondert om de minuut uit, das wel klote. :)
dat is idd erg irritant!
inloggen duurt ook een eeuw

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op school hebben we ook Kennisnet (zeggen ze), is echt super traag. Komt mede door proxy op proxy op enz, en omdat er te veel lui op zitten.
Maar sinds kort heb ik een nieuw proxy ondekt in het netwerk: BM3 Administratief Proxy (Novell Bordermanager). Die is (nog) vet snel. :)

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op zaterdag 08 december 2001 16:49 schreef jelmervos het volgende:
Op school hebben we ook Kennisnet (zeggen ze), is echt super traag. Komt mede door proxy op proxy op enz, en omdat er te veel lui op zitten.
Maar sinds kort heb ik een nieuw proxy ondekt in het netwerk: BM3 Administratief Proxy (Novell Bordermanager). Die is (nog) vet snel. :)
??? hoe "ondek" je een nieuwe proxy dan???

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 08 december 2001 16:50 schreef MasterM het volgende:

[..]

??? hoe "ondek" je een nieuwe proxy dan???
Scan en SNMP (in de naam zat Proxy, en dat zegt genoeg). Poort gaf tooltje ook zomaar: 3128 :)

• mr_daTA
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Helemaal fantastisch hoor.... maar volgens mij heb je poorten nodig om een gameserver te draaien en laat je die nu net ff niet tot je beschikking hebben.

Het ligt eigenlijk aan de school zelf hoe snel de verbinding is. Ze kunnen bij betalen voor extra snelheid of een symmetrische verbinding aanvragen.

Alleen het aanvragen van poorten DAT gaat absoluut niet makkelijk. Wij willen poort 22 open hebben (ssh) maar dat verzoek is nu al een tijdje in behandeling. Dus ik denk dat het voor een gamepoort al helemaal niet snel gaat lukken.

Maar goed ik wens je iig succes ermee!

Chance favors the prepared mind

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Je kan het ministerie van OC&W vragen of NL.tree (de bouwer van Kennisnet) poorten wil openzetten. Dit duurt idd erg lang (kan wel 3,5 maand duren :(). Ook is het mogelijk om meer bandbreedte aan te vragen. De bandbreedte die standaard geleverd wordt hangt af van het type school en het aantal leerlingen. Overigens is een gameserver opzetten niet echt een goed plan omdat de "delay" van de Kennisnet-verbindingen groot is :(.

BDW: ik heb vorig jaar op de middelbare school waar ik onderwijs kreeg, een tijdje gewerkt bij automatisering/systeembeheer en ik had veel met kennisnet te maken :).

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-08 16:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kennisnet is vaag! Zoals al geroepen hier; surfen bagger, downloaden snel. Dit kan ik bevestigen :)

/dev/null

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Op Saturday 08 December 2001 23:52 schreef I_Stealth_I het volgende:
Kennisnet is vaag! Zoals al geroepen hier; surfen bagger, downloaden snel. Dit kan ik bevestigen :)
your right @ friese poort lwd :D

Twitter

Pagina: 1