Toon posts:

Ideaal multiboot systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagie:

Het lukt mij maar niet om optimaal te kunnen multi-booten onder een Fasttrak 100 Promise RAID Lite Controller (die van de Asus A7V266-E). Hoe pakken jullie dit aan? Hieronder een sort of stappenplan van mij:

1. Configureer de RAID Array (RAID0/STRIPE, 2 schijven van Maxtor 40gb)

2. Maak met fdisk een primary partition +- 2 gig (Windows 98)

3. Installeer windows 98/ME/Whatever

4. Gebruik Powequest Partitionmagic om nog 2 extra primaire partities te maken (en zet die op Hidden)

5. Gebruik Powequest Partitionmagic om nog 1 extended partitie te maken (voor DivX, enz :) )

6. Installeer een bootmanager ( XOSL, Bootmagic, System Commander, whatever )

7. Zet alle settings goed ( 1 primary visible per keer, 2 hidden ).

Nu heb ik dus het probleem met installaties van 98, Windows 2000, XP als ik die op de 2e primary partition wil zetten. Het lijkt alsof ze de partitie indeling ongeldig vinden.
Windows 98/ME geeft aan het begin van de inst. een <SULOG> error en Windows 2000/XP knalt eruit met een blauw scherm (met de RAID driver F6 geladen). Met maar 1 fresh (van scratch) prim. partitie no problems!

Hoe kan ik het beste het onderstaande multiboot systeem configureren zonder problemen?

<P>Win98 (met daarop eventueel de bootmanager)
<P>Win2000
<P>WInXP
<E>
PROGRAMS (d)
GAMES (e)
DATA (f)
WAREZ (g)
SWAP (h)

Ik weet dat het aardig wat tekst is, maar zou het erg waarderen als iemand een ideale oplossing
kan aandragen. Anyone?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zorg ervoor dat je kan booten van je fasttrack en maak de gewenste partities aan.
Zet win 98 erop.
vervolgens 2000
en dan XP.
je hebt nu automatisch een bootmenu. et voila une multi boot.

Verwijderd

Topicstarter
Yepz.. dan gebruik je die NT/2000 boot manager, maar die heeft volgens mij niet zoveel geweldige features als XOSL! :) En daarbij komt erbij dat Win98 dan op de primaire geinstalleerd moet worden en 2000 en XP op logische partities (ze storen dan alleen hun boot files op de primary). Ik wil ze eigenlijk appart hebben op primary partities.. Nog meer tips?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost! In de bios stond de ANTI-virus boot protection aan, uitgezet en: "Hij doet et nu prima"