Directory op de server beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:17
Hallo,

Kan iemand mij hier helpen aan een script, voor het beveiligen van een directory op de server? Het is mijn bedoeling dat ik gebruikers makkelijk kan toevoegen met een eigen wachtwoord, en ook weer kan verwijderen.
En leg het graag duidelijk uit, want ik ben niet helemaal uit op dit gebied, (wel een beetje natuurlijk) :).

Groeten en alvast bedankt!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dit kan onder andere met php, maar dan moet je het even naar het andere forumpje verplaatsen toch?
Als je het met php wil hebben, kan ik Razor wel ff optrommelen om de goede code neer te pleuren (ik heb de code wel maar kan niet precies zien of ik wel genoeg er neer zet)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

1. Welke taal wil je?
2. Kan je server dat ook aan? (^ dus)
3. Geen script requests eigenlijk, maar in de search zul je zeker wat vinden (het fotoboek van een of andere griet bijvoorbeeld)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• waterwolf
Nou niet echt scripts, of php. maar ik geloof dat er bepaalde bestanden in de directory dit ik wil beveiligen gezet moeten worden en om die er in te zetten heb ik een script nodig (athans om makkelijk gebruikers met eigen wachtwoord toe te voegen en te verwijderen). PHP ondersteund mijn server niet.

Verwijderd

Hallo jongens, waarom al die moeite. Kan gewoon met een .htacces bestand in de root van je map. Raain kun je standaard instellen welke mappen beveiligd moeten worden.

• waterwolf
Op vrijdag 07 december 2001 19:45 schreef webfreakdelacream het volgende:
Hallo jongens, waarom al die moeite. Kan gewoon met een .htacces bestand in de root van je map. Raain kun je standaard instellen welke mappen beveiligd moeten worden.
Ja kun je me daar wat meer over vertellen?

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op vrijdag 07 december 2001 19:53 schreef Rob_85 het volgende:

[..]

Ja kun je me daar wat meer over vertellen?
met je FTP prog rechtermuis op je bestand of map en dan eigenschappen of iets dergelijks

sowieso raadt ik je aan om alle opties van je FTP prog door te spitten. Heb je geen FTP prog?

www.download.com en dan cuteftp downen....

Verwijderd

http://www.webextractions.f2s.com/cgi-bin/makepass/password.cgi

maar ik krijg het niet aan de praat
bij mij kan ie de httpasswd file niet vinden :(
nietmand heb meer op me topic gerageerd en kben er dus nog niet uit :(

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:01 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[..]

met je FTP prog rechtermuis op je bestand of map en dan eigenschappen of iets dergelijks
owja ? kan dat met cuteftp !?????

• waterwolf
Op vrijdag 07 december 2001 20:08 schreef effex het volgende:

[..]

owja ? kan dat met cuteftp !?????
Ik wil het online in kunnen stellen

Verwijderd

met een ftp prog ben je ook online hoor :P
maar je bedoelt via een webpagina...dan zul je het met php moeten doen, htaccess moet je in het bestand aanpassen
zijn trouwens wel scripts voor die dat automatisch doen dus dan kan je via een webpagina (php script) het doen zoals jij wilt en dan verandert dat script automatisch voor jou het htacess bestand
deze kant en klare scripts vind je op www.hotscripts.com

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 07 december 2001 20:14 schreef Rob_85 het volgende:

[..]

Ik wil het online in kunnen stellen
Moet je even zoeken naar admin.cgi die gebruik ik om online makkelijk users etc. dmv htaccess toegang te geven. Werkt handig en dan wel even de dir met admin.cgi ook beveiligen :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• waterwolf
Op zaterdag 08 december 2001 16:39 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Moet je even zoeken naar admin.cgi die gebruik ik om online makkelijk users etc. dmv htaccess toegang te geven. Werkt handig en dan wel even de dir met admin.cgi ook beveiligen :)
Waar haal ik die?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 15:42

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Heeft geen ene drol met PHP of wat te maken. De manier die ik ken is only availeble op een UNIX of Linux systeem. Je moet een directory aanmaken en daar een bestandje .htaccess in zetten.

Verder is het hier beneden 0 graden Celsius want de verwarming is stuk, dus ik ga niet verder typen.

De verdere uitleg staat hier.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1