Zeer stille Slot 1 koeler

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17
Ik heb deze week mijn standaard in-a-box slot 1 koeler vervangen door een Titan Majesty II (m2ab). Deze koeler maakt echter ook nog behoorlijk wat lawaai. De fan van de koeler maakt 4500RPM. Is dit niet wat veel? Welke slot 1 koeler is zeer stil, en nog belangrijker, is die koeler nu nog ergens te krijgen?

PS. Ik heb de search gebruikt. De meningen verschillen nogal veel, hier kan ik geen kant mee op.

• smvs
  • Niet online
4500 rpm is vrij normaal ja.

een slot 1 cooler heeft een grote heatsink dus je kan volstaan met een kleinere fan. (minder airflow)
je kan dus een heel langzaam draaiende fan kopen, of op de kop tikken.
die standaard target fans voldoen prima (=zeer klein)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Of je zet de fan op 7 volt..

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 19:14 schreef TweakersOnly het volgende:
Ik heb deze week mijn standaard in-a-box slot 1 koeler vervangen door een Titan Majesty II (m2ab). Deze koeler maakt echter ook nog behoorlijk wat lawaai. De fan van de koeler maakt 4500RPM. Is dit niet wat veel? Welke slot 1 koeler is zeer stil, en nog belangrijker, is die koeler nu nog ergens te krijgen?

PS. Ik heb de search gebruikt. De meningen verschillen nogal veel, hier kan ik geen kant mee op.
probeer hier eens wat
http://www.chip.de/produkte_tests/produkte_tests_8610965.html
succes
gerrit

Verwijderd

Of knustel met waterkoeling wat in elkaar....

Verwijderd

Nico bedoelt natuurlijk knutsel

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:25

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn Golden Orb voor Slot1. Een keertje op een PC Discount beurs gekocht. Het aantal dB weet ik niet maar cool ziet ie er iig wel uit! :9

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op zaterdag 08 december 2001 12:20 schreef jfeelders het volgende:
Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn Golden Orb voor Slot1. Een keertje op een PC Discount beurs gekocht. Het aantal dB weet ik niet maar cool ziet ie er iig wel uit! :9
Die heb ik hier ook (de Slot 1 variant), en hij bevalt me uitstekend; koelt goed en is erg stil (en ziet er idd goed uit :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TweakersOnly
Hoeveel RPM maakt die Golden Orb koeler en hoeveel kost 'ie in de winkel? Is die koeler nog wel leverbaar?

• TweakersOnly
Ik heb nog ff de search een beetje doorgespit. Klopt het dat de Golden Orb precies hetzelfde is als de Titan Majesty? Ik zie op diverse plaatsen dat die twee volkomen identiek zijn.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op zaterdag 08 december 2001 14:37 schreef TweakersOnly het volgende:
Hoeveel RPM maakt die Golden Orb koeler en hoeveel kost 'ie in de winkel? Is die koeler nog wel leverbaar?
Hiero de specs. Hmm, 'm kopen wordt volgens mij lastig; ik zie 'm zo niet meer in de pricewatch staan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TweakersOnly
Op zaterdag 08 december 2001 14:53 schreef abbadon het volgende:

[..]

Hiero de specs. Hmm, 'm kopen wordt volgens mij lastig; ik zie 'm zo niet meer in de pricewatch staan.
Dit is precies mijn Titan Majesty II m2ab. Dus is Golden Orb toch Titan Majesty...

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 19:35 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Of je zet de fan op 7 volt..
Hoe doe je dat?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22
Op vrijdag 07 december 2001 19:14 schreef TweakersOnly het volgende:

Maakt mij cooler maar altijd zo veel rondjes/per/minuut

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb op de HCC een PentiumII 266 gekocht, er zat zo'n grote passieve heatsink op dat het ding in geen enkel mobo paste :( maar is natuurlijk wel heel stil. Ik heb de onderkant van de koeler af moeten flexen voor het kreng eindelijk in een mobo paste, maar hij word nu wel warm als ik er geen koeler opzet...
Passief koelen rulez
Pagina: 1