Toon posts:

Probleempje met PCTV kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb een nogal maf probleem met m'n PCTV kaart. Ik kan alle zenders ontvangen, is allemaal geen enkel probleem, behalve RTL 4. Ik krijg RTL 4 met geen mogelijkheid goed op m'n scherm. Op alle andere TV's (dat zijn er drie), krijg ik RTL 4 er prima op, maar op m'n TV kaartje hier niet.

Nou kunnen er dus drie dingen aan de hand zijn. Of m'n instellingen zijn niet goed, maar die heb ik allemaal al een keer geprobeerd, en geen eentje werkt. M'n provider heeft iets in 't kanaal gepropt waardoor m'n TV kaart het niet wil displayen, maar een vriend die hier niet zo ver vandaan woont heeft 't zelfde kaartje en kan RTL 4 prima ontvangen, dus ook dat lijkt me niet aannemelijk. Of ik zit dus te ver van de bron af waardoor het signaal te zwak is, maar dan is punt een de vraag waarom ik RTL 4 niet kan ontvangen hier en de andere zenders wel prima, en waarom alle andere TV's hier er geen enkel probleem mee hebben. Dat is toch op z'n minst een beetje maf.

Ik heb trouwens ook al geprobeerd alle andere TV's af te sluiten, maar ook dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?? Ik heb RTL 4 er al wel eens een keer opgehad, maar de laatste tijd doet ie 't niet meer. 't gaat hier trouwens om de Pinnacle PCTV Rave kaart, mocht dat nog niet duidelijk zijn.

Oh, ennuhm, ik heb 't onder zowel XP als 98 geprobeerd, maar 'k heb bij beide hetzelfde probleem. :(

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd handmatig te fine-tunen?

Verwijderd

probeer het eens met een korte coax kabel van goede kwaliteit.

• Keijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Op mijn tv-kaart (zo'n ALDI dingetje) kreeg ik RTL4 ook als slechtste door. Verder zat er veel ruis in andere zenders. Door een kabelversterker ertussen te zetten (te koop voor +- 50,- bij kijkshop) heb ik nu perfecte ontvangst van alle zenders.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ik had zelf ook al gedacht aan een te zwak signaal, maar wat ik dan niet helemaal begrijp is waarom ik alle andere zenders wel goed kan ontvangen. Bovendien kan een TV die hier nog verder staat van de bron dan mijn comp RTL 4 ook prima ontvangen. Bovendien heb ik ook al geprobeerd alle andere TV's er af te halen (dus dat er nog maar 2 TV's overbleven, die beneden en mijn eigen comp) en kreeg ik precies hetzelfde resultaat, terwijl die het wel gedaan heeft.

Overigens gaat het signaal ook nog via een videorecorder, die ook het signaal versterkt (dat is mij tenminste verteld).

Wat betreft het finetunen, ik heb de slider die daarvoor is al alle kanten opgeschoven, en een kanaal eerder en een kanaal later geprobeerd en de slider weer alle kanten opschuiven, maar ik kreeg hem niet goed. Er zit wel iets verbetering in als ik de slider naar links schuif, maar het blijft slecht.

Ik blijf het toch houden op een software of hardware matig probleem, aangezien hij er ook op vast loopt, en op andere zenders doet ie dat niet. Ik heb al een mail gestuurd naar Pinnacle, maar nog geen antwoord natuurlijk. Hebben jullie verder nog tips?