Final Fantasy 8 onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben al een tijdje trots eigenaar van Final Fantasy 8, maar het product heeft een beetje brakke ondersteuning.

Zoals de meeste al weten heeft Final Fantasy moeite met GeForce GPU's omdat deze 8-bit Palleted Textures niet ondersteund. Square had een patch gereleased om dit te fixen, maar onder Windows XP krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.vinny.f2s.com/niegoe.jpg

Dit ondersteund de kaart dus [b]niet[/b] waardoor de kleuren goed brak worden in het spel. De nVidia patch zou dit moeten omzeilen, maar deze NVIDIA optie wordt alleen vrij gegeven als 8-bit Palleted Textures niet doorkomt.

Weet iemand hoe het spel/DirectX dusdanig te tweaken is dat de NVIDIA optie weer vrijkomt? Het spel is gewoon te retevet om te laten liggen. Ik weet zeker dat ik de goede NVIDIA patch heb gedownload.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je kaart ondersteund het WEL met de nieuwste drivers. Heb het probleem ook gehad met GF2. Eerst FF8 patchen met de NV patch, leuk spelen, toen kwamen de nieuwste drivers uit en pats boem, lelijk beeld. Daarna de normale FF8 patch eroverheen gezet en toen was alles weer goed. Je kon vroeger de 8bit whatever zut gewoon met zo'n tweak util aanzetten. Nu staat het gewoon al goed in de drivers.

MechWarrior || Monsters Game

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Welke detonator heppie?
Ik heb 21.81 geloof ik

Verwijderd

Je moet het onder Win98 doen met driver 6.50 ofzo, anders kun je D3D mode met FSAA mooi vergeten.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
allereerst sorry voor de kick, maarre iemand die FF7 werkend krijgt onder XP???? zogauw het spel begint springt ie bij mij terug naar windows

PIII 800@804 Mhz

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ja. Download de Riva TNT patch, zet nu het vinkje bij "TNT" uit. Dat hielp bij mij in win2k, zelfde probleem. Staat ook in de FF7 FAQ op de Eidos website

MechWarrior || Monsters Game

• Noedelsupke
Op woensdag 19 december 2001 20:50 schreef GambitRS het volgende:
ja. Download de Riva TNT patch, zet nu het vinkje bij "TNT" uit. Dat hielp bij mij in win2k, zelfde probleem. Staat ook in de FF7 FAQ op de Eidos website
ik kan een vinkje zetten bij NVIDIA en dan kiezen uit RIVA 123 of TNT (bolletje zetten)

bedoel jij nu dat ik heel NVIDIA uitgevinkt moet laten of wel NVIDIA aanvinken en TNT niet aanbollen ( :D ) ???

edit: ik kom al ietsjes verder.........na 20 sec zwart beeld krijg ik nu NEW GAME of CONTINUE........dan pak ik new game natuurlijk en dan blijft het beeld weer zwart :? na 1 min. wachten heb ik m maar afgesloten :(

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
niemand???? dan ga ik FF8 maar eens proberen......maar 7 lijkt me vetter

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1