Toon posts:

PC/Voeding aarden en Enermax PSU vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe mobo besteld (MSI Pro2 RU) en ik wil mijn no-name 300 Watt vervangen door een Enermax voeding 350 Watt moet voldoende zijn d8 ik zo.

Nu staan er 3 typeŽs in de pricewatch:

350W, Enermax EG365P-VE
350W, Enermax EG365P-VE FC
350W, Enermax EG365PX-VE

Wat zijn de verschillen tussen deze Enermaxen?

Verder wou ik nog ff weten hoe belangrijk het is om een pc te aarden. Mijn kamer is helaas niet v.v. een geaarde stopcontact. Mijn pc staat wel naar een radiator (Tis wel koud hier >:) ) kan ik daar iets mee doen, draadje trekken van de pc naar de radiator. Zo ja waar moet ik dat draadje vast maken? Aarde draad van het netsnoer? Dus netsnoer ff strippen en die aarde draad (bruin toch) verbinden met de radiator.

Alvast bedankt.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Pas op, bruin in de fase, blauw de nul, en geel/groen is aarde.
Je kunt zien of je radiator geaard is door een spanningszoeker in het stopkontakt te steken (fase) en dan met de andere hand de radiator aan te raken.
Als het lampje van de spanningszoeker oplicht is de radiator geaard.
Je kunt dan een draad onder een schroef van je kast draaien en met een klemmetje aan de radiator vast maken.

Ik heb zelf een Enermax EG365PX-VE (350W)

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:57 schreef Borry het volgende:
Je kunt zien of je radiator geaard is door een spanningszoeker in het stopkontakt te steken (fase) en dan met de andere hand de radiator aan te raken.
Met het die spannigszoeker bedoel je, niet met je hand (8>

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Als mijn geheugen van natuurkundelessen mij nog correct bijstaad is het vrij makkelijk om je pecee te aarden (zou het iig moeten zijn) ..

Nix vogelijn met draadjes strippen ofzow ...
gewoon een oude stroomdraad nemen , beide uiteinden strippen en aan de ene kant vastmaken aan een uitsteeksel van je pecee of een gaatje in een pci-slot backpanel (ik raad je aan om niet het rooster van je voeding te gebruiken)
De andere kant bevestig je aan een blank stukje metaal van de radiator ..

Indien je verwarming correct is aangesloten zou deze dus geaard moeten zijn en heb je zo je pecee geaard.

Alternatief is natuurlijk een echt geaard stopcontact aan te leggen bij je pecee en een draad door te trekken vanuit de stoppekast. (badkamer of keuken is niet aan te raden vanwege de vochtigheid die daar meestal heerst)

* Jive heeft gewoon bij de muur het tapijt opgelicht en een draad getrokken die aan een stekkerdoos bij zijn pecee ligt, en in de stoppenkast in de stekkerdoos aldaat gaat. (na gecontroleerd te hebben ofie niet stiekum op dezelfde groep als de keuken zat ivm doorbranden)

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 19:01 schreef JiveDAF het volgende:
/me heeft gewoon bij de muur het tapijt opgelicht en een draad getrokken die aan een stekkerdoos bij zijn pecee ligt, en in de stoppenkast in de stekkerdoos aldaat gaat. (na gecontroleerd te hebben ofie niet stiekum op dezelfde groep als de keuken zat ivm doorbranden)
Jah dan moet ik echt een heel eind. Ik zit een behoorlijk afstand van de meterkast af. Das echt amper te doen.

Maar in hoeverre maakt het uit of je pc geaard is of niet.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Op vrijdag 07 december 2001 19:00 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Met het die spannigszoeker bedoel je, niet met je hand (8>
Als de spannigszoeker in het stopkontakt steekt houd de vinger achter op de spannigszoeker en de vinger van de andere hand tegen de radiator.PC aarden is best wel belangrijk, het kan jaren goed gaan, maar je kunt een hoop storingen van buitenaf voorkomen.

Hier kun je de voedingen bekijken.
http://www.enermax.com.tw/products/main.htm

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Pagina: 1