Toon posts:

USB keyboard ipv. kapotte PS/2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een USB keyboard (Logitech I-touch) ontvangen om deze te gebruiken op een mobo'tje wat ik goedkoop op de kop heb weten te tikken. De PS/2 poort(-en) van dat mobo zijn kapot. Dus ik moest wel.
Mijn bedoeling is in eerste instantie om in de bios te komen zodat ik e.e.a. kan aanpassen. Nu pakt ie wel de ESC-toets en de DEL-toets vlak na het booten, maar in de bios reageert niets !! |:(

Ook als ik van floppy boot (enige bootoptie nu omdat ik niets kan wijzigen in bios :P) werken de toetsen niet omdat USB nog niet actief is.

Hoe kan ik dit oplossen, maw hoe krijg ik USB actief ? :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:35 schreef Courage het volgende:
Ook als ik van floppy boot (enige bootoptie nu omdat ik niets kan wijzigen in bios :P) werken de toetsen niet omdat USB nog niet actief is.
kan je niet gewoon windows booten, die detecteerd dan een nieuw tobo en wil dan, natuurlijk :P , weer opnieuw booten.

of zeg ik nu iets doms :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zich niets doms ;) maar het is (voor mij) een nieuw mobo en dus een hele nwe setup, maw er is nog niets geinstalleerd op de HD. Booten vanaf CDROM zou een optie zijn maar kom niet in het bios, tenminste kan niets wijzigen. :z :( ;)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 18:42 schreef Oracle het volgende:

[..]

kan je niet gewoon windows booten, die detecteerd dan een nieuw tobo en wil dan, natuurlijk :P , weer opnieuw booten.

of zeg ik nu iets doms :o
je zegt idd iets doms.
Lezen is toch wel hééééél moeilijk |:(

Verwijderd

aha, nu snap ik de situatie :Y)

maarre tsjoe ik zou het ff niet weten zo een twee drie

iig sux6 :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:45 schreef SH007 het volgende:

[..]

je zegt idd iets doms.
Lezen is toch wel hééééél moeilijk |:(
:o je hebt helemaal gelijk

en dan te bedenken dat ik menig persoon datzelfde verwijt :o

/me schaamt zich

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Heb je geen muis ondersteuning in bios ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 19:03 schreef djexplo het volgende:
Heb je geen muis ondersteuning in bios ?
De enige computers waarop ik dit heb gezien zin Deskpro's van Compaq.

Mwah ik denk dat je met geen mogelijkheid je toetsenbord naar USB kan zetten zonder ps/2 poort.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2. Je zegt dat het een nieuw moederbord is dat kapot is.... Je hebt dan toch garantie ?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 19:12 schreef prenobe het volgende:
2. Je zegt dat het een nieuw moederbord is dat kapot is.... Je hebt dan toch garantie ?
twas een kopie dus ws vanwege het defect ;)

Verwijderd

Hoe ga je dit oplossen... niet :)

Verwijderd

koop een losse I/O kaart met ps2 poort...... die dingen hebben ze bij ons op school ook in al die AT kasten zitten.........die kun jij er dan in zettten als je je bios in wil ofzo....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 19:24 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
koop een losse I/O kaart met ps2 poort...... die dingen hebben ze bij ons op school ook in al die AT kasten zitten.........die kun jij er dan in zettten als je je bios in wil ofzo....
Da's ook nog een idee waar ik nog niet aan had gedacht. :)
Bij de weg : het is een Jamicon BX bordje, voor de rest prima, en op de HCC voor een geeltje op de kop getikt. Best leuk toch, als alleen de PS/2 kapoet is :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 19:31 schreef Courage het volgende:

[..]

Da's ook nog een idee waar ik nog niet aan had gedacht. :)
Bij de weg : het is een Jamicon BX bordje, voor de rest prima, en op de HCC voor een geeltje op de kop getikt. Best leuk toch, als alleen de PS/2 kapoet is :)
jah, als je het uiteindelijk aan de praat krijgt wel jah ;)
Pagina: 1