Toon posts:

PC loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.
IK heb een A-open ax6bc moederbord met een PII 400 mhz erop.
Nou heb ik laatst mn bios geflasht naar de laatste versie, echter kan ik nu mn cpu niet meer overklokken.
Met mn oude bios kon ik makkelijk tot een fsb snelheid van 124 komen.
Als ik dat nu in mn nieuwe bios instel, of minder bijv. 103,112 of 117 dan loopt mn pc steeds vast.
In windows zelf komt ie nog wel, maar als ik dan 3dmark 2000
of een game start, dan loopt ie gelijk vast zodra ik beeld krijg.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen??? Met mn oude bios ging het namelijk prima, snap dus niet waarom het nu niet meer wil lukken :(

Greetz!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
wees gerust, je bent niet de enige :( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nee ok, maar ik vind het zo vreemd dat het met m'n oude bios allemaal wel ging en nu ik em dus ge-update heb niet meer.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Jah, ik heb t ook met mn K6-2 500, dmv FSB of Multiplyer te verhogen krijg ik m niet omhoog, de bios geeft dan wel 550 Mhz aan, maar windoze loopt dan vast :(

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn FSB omhoog gooi, dan start mn pc opnieuw op een geeft ie ook netjes het nieuwe aantal Mhz. aan. Ook met Sisandra geeft ie dan de nieuwe cpu snelheid aan. Alleen wanneer ik 3dmark2000 of een game start, dan loopt ie dus vast. Terwijl dat dus met mn oude bios niet het geval was.
Ik kan wel gewoon i-netten, muziek luisteren, word etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee dan? :'(

Verwijderd

zet je oude bios terug :? :P :9

Verwijderd

Had je de spanning van de CPU ook verhoogd?? Want die kan wel eens weer op default staan na t flashen..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 22:16 schreef UnXplained het volgende:
Had je de spanning van de CPU ook verhoogd?? Want die kan wel eens weer op default staan na t flashen..
Volgens mij kan ik de spanning van mijn CPU niet verhogen in m'n bios. Ik zou in ieder geval niet weten hoe.
Pagina: 1