[c++]Keuzes maken en welke software ?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 06:17

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Ik ben nu net 2 maanden bezig met php. En ik vindt programeren echt onwijs cool maar ik loop een beetje tegen de grenzen van wat ik wil aan. Ik wil niet vast blijven zitten aan mijn bowser. Dus heb ik er voor gekozen om te gaan programeren in c++ (weet niet waarom maar leek me een taaltje wat het dichts bij php licht).

Maar nu heb ik een vraagje ik kan via me moeder werk voor een klein bedrag bij slim software(voor scholen) C++ software downloaden maar je hebt zoveel mogelijk heden wat moet ik nou hebben ??
Borland C++ Builder 5 UK Win95/98/NT/2000 SRBOR13
CD Borland C++ Development Suite with Design Tools 5.02 UK Win95/NT

En is het ook mogelijk om met deze pakketen grafisch infaces te ontwerpen ??
En zijn er ook boeken speciaal hier op gericht op borland c++ of kan ik beter een ander programma gebruiken voor c++ ??

Het oneindige X 0

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je C++ wil leren (goed idee) zou ik dat eerst gewoon in textmodus doen. Ik vind persoonlijk g++ GNU C++ Compiler de allerbeste. Je kan idd ook Borland nemen, of Ms VC++ 6.0.

Ik zou niet meteen grafisch willen gaan met C++. Dat is net zoals proberen Japans en scheikunde te leren uit een Japans scheikunde boek.

Btw dat laaste statement is gruwelijk gepikt van een andere GoT user :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Inderdaad, het is het best om eerst de basics van C++ en OOP te doorgronden. Dit doe je best door niet direct met Visual C++ of C++ builder aan de slag te gaan maar door een goed boek over OOP in C++ te lezen en wat eenvoudige progsels in elkaar te proggen.
Eens je dat goed onder de knie hebt, kan je overstappen op VC++ of Borland C++ Builder. Als je echt grafisch wil gaan programmeren, dan raad ik je het best C++ Builder aan. Met drag 'n drop sleur je de interface bij elkaar (wat bij VC++ toch iets anders ligt) en daarachter schrijf je je C++ code.

https://fgheysels.github.io/

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:30 schreef whoami het volgende:
Inderdaad, het is het best om eerst de basics van C++ en OOP te doorgronden. Dit doe je best door niet direct met Visual C++ of C++ builder aan de slag te gaan maar door een goed boek over OOP in C++ te lezen en wat eenvoudige progsels in elkaar te proggen.
Eens je dat goed onder de knie hebt, kan je overstappen op VC++ of Borland C++ Builder. Als je echt grafisch wil gaan programmeren, dan raad ik je het best C++ Builder aan. Met drag 'n drop sleur je de interface bij elkaar (wat bij VC++ toch iets anders ligt) en daarachter schrijf je je C++ code.
ik kreeg net de tip om te beginnen met c en dan langzamer hand over te gaan op c++
Maar nu heb ik borland c++ gedownload kan je daar ook c files mee compile/editen ??

Het oneindige X 0

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
hij meldt nu als ik wil compilen dat dit dll bestandje niet bestaat bordbk51.dll terwijl hij wel op me hdd staat moet ik nog wat instellen in borland ofzo ??

Het oneindige X 0

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:17

markvt

Peppi Cola

borland C++ voor dos zou ik je aanraden om mee te beginnen

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Op vrijdag 07 december 2001 23:26 schreef Wokker het volgende:

[..]

ik kreeg net de tip om te beginnen met c en dan langzamer hand over te gaan op c++
Maar nu heb ik borland c++ gedownload kan je daar ook c files mee compile/editen ??
Ja dat kan je maar waarom zou je? Het echt niet nodig om eerst C te leren en dan pas over te stappen naar C++ hoor. Het is een fabeltje dat dat beter zou zijn. Alles wat je in C kan, zit ook in C++.

https://fgheysels.github.io/

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Op vrijdag 07 december 2001 23:26 schreef Wokker het volgende:

[..]

Het is makkelijker om C++ direct te leren. C++ is in redelijke benadering een superset van C, alleen voor wat dingen die in C moeilijk gaan (strings!) zijn in C++ makkelijkere alternatieven. Maar omdat C een subset is kun je dus C programma's compileren met een C++ compiler.

Sowieso heb je een leerboek nodig; er zijn [nog] geen goede online tutorials voor beginners. ( Dat komt voor een deel doordat C++ een taal is/was voor professionals, en die geven makkelijker geld uit ). Goede boeken vindt je op www.accu.org, bv. Accelerated C++, als je nog geen C kent.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:23
Zo'n basiscursus van academic sevrice werkt over het algemeen ook prima. Werd zelfs op mijn opleiding Hogere informatica (HIO) gebruikt. Echt een prima start, niet te moeilijk in het begin, duidelijke opbouw, geen grote stappen opeens. Echt een aanrader. Is bij vrijwel iedere beetje grote boekhandel te krijgen voor iets van 27,50

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Pagina: 1