Leesbevestiging in Outlook Express 6

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de leesbevestigings-optie in Outlook Express 6. Ik geloof dat deze functie niet in een lagere versie aanwezig is.

Weet iemand wat er dan gebeurt als ik in versie 6 een mailtje stuur naar iemand die versie 5 gebruikt :?

Of merkt de gebruiker van versie 5 hier niks van en wordt dit genegeerd?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bijna alle mailprogramma's negeren die onzin.
Behalve Outlook 5.x+ (geloof ik)

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

DSmarty dat betwijfel ik.... niet een aanval op je kennis hoor :P maar ervaring.....
Ik krijg namelijk van behoorlijk veel mensen leesbevestiging terug en die gebruiken echt niet allemaal Outlook en microsoft aanverwanten. Zal straks ff kijken of ik er achter kan komen welke clients ze wel hebben.

Chance favors the prepared mind

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Outlook (Express) 5 herkent de leesbevestiging.

De meeste mailprogramma's ondersteunen de een of andere vorm van leesbevestiging. Als moet je soms ver zoeken om de optie te vinden.

Kuuke

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46

sll

Pegasus Mail ondersteunt ook leesbevestiging. Is uit te schakelen, maar staat standaard aan.

• AtHomer
  • Niet online
Thanx voor de replies. Ik weet wel genoeg zo :).

• DSmarty
  • Niet online
Hehe :)

Laat ik het anders stellen, iedere gebruiker die het niveau van de Computer Idee ontgroeid is schakelt dat soort dingen standaard uit. (niet om iemands kennis in twijfel te trekken :)... ervaring.. )

Er is ook geen technische standaard op dat beid, bijna elk mailprogramma ondersteund wel iets dergelijks, maar allemaal hanteren ze een ander systeem daarvoor.

Mensen die mij mail sturen met verzoek om leesbevestiging krijgen zoiezo geen enkele reactie, vind het namelijk behoorlijk asociaal. (maar dat is ofcourse persoonlijk)

• AtHomer
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 11:07 schreef DSmarty het volgende:
..

Mensen die mij mail sturen met verzoek om leesbevestiging krijgen zoiezo geen enkele reactie, vind het namelijk behoorlijk asociaal. (maar dat is ofcourse persoonlijk)
Voor persoonlijke mail kan ik me goed voorstellen dat je er zo over denkt. Maar denk ook eens aan de zakelijke toepassingen. Hierbij kan het wel degelijk erg handig/nodig zijn.

Ik ken bijvoorbeeld mensen die zoveel mail krijgen (en het daarnaast ook erg druk hebben) dat ze een week achterlopen met het lezen van hun mail! In zulke gevallen biedt deze optie wel een uitkomst.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 12:02 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Voor persoonlijke mail kan ik me goed voorstellen dat je er zo over denkt. Maar denk ook eens aan de zakelijke toepassingen. Hierbij kan het wel degelijk erg handig/nodig zijn.

Ik ken bijvoorbeeld mensen die zoveel mail krijgen (en het daarnaast ook erg druk hebben) dat ze een week achterlopen met het lezen van hun mail! In zulke gevallen biedt deze optie wel een uitkomst.
Ja precies. Ik heb het thuis ook uit gezet die onzin. Maar op werk is het toch ff wat makkelijker. Op die manier merk je ook goed dat iemand ziek/afwezig is bijv.

• DSmarty
  • Niet online
Op mijn werk heb ik het ook geblokkeerd.

Heb het ooit 1x aangehad... kreeg ik meteen gezeik, "je hebt dat mailtje nou al een week en nog steeds niet beantwoord."

Ik heb het druk en dat gezever bevalt me totaal niet.
Sterker nog, heb inmiddels ook mijn directe nummer aan laten passen en het uit alle interne telefoongidsen laten halen.

Willen ze me bereiken dan sturen ze maar een mailtje, of ze maken een melding aan bij een servicedesk, dan komt het uiteindelijk toch wel bij mij terecht.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik stuur wel eens een email het het verzoek om leesbevestiging als die naar iemand gaat die een verkeerde reputatie heeft als het gaat om het lezen van (belangrijke) mail.

Zelf gebruik ik Outlook2000 en die waarschuwd mij als er een leesbevestigingsverzoek (mooi scrabblewoorde he. :P ) bij zit en of ik deze wil tegenhouden.

Dat betekent wel dat je meteen ziet wie er zo'n verzoek meestuurd en waarom.
Dan valt het ook op wie dit soort dingen standaard doet.
Mensen die de gewoonte hebben zo'n verzoek er altijd bij te doen, die zullen bij mij altijd pech hebben. >:)

Deze funktie zit er alleen maar op om er zeker van te zijn dat de belangrijke berichten gelezen worden.
En is dus niet bedoeld om overal bij te voegen.

[edit]
Op zaterdag 08 december 2001 14:39 schreef DSmarty het volgende:
Heb het ooit 1x aangehad... kreeg ik meteen gezeik, "je hebt dat mailtje nou al een week en nog steeds niet beantwoord."
Jep, dit ken ik.
Mijn antwoord is dan altijd. "waarom wil je weten of ik jouw email lees? Voel je je onzeker ofzow omdat je denkt onbelangrijk te zijn.". :P

Maarja, dat kan soms leiden tot onplezierige situaties.
Najah, dan moeten ze maar niet continu van dat soort grappen uithalen. :)

[edit]
En weer kon ik het niet laten een aantal dikke typfouten te maken. :( :P
[/edit

Krankzinnige muziek vind je hier.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 07 december 2001 18:03 schreef AtHomer het volgende:

Weet iemand wat er dan gebeurt als ik in versie 6 een mailtje stuur naar iemand die versie 5 gebruikt :?
Dan crashed zijn client. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1