Toon posts:

Computer herstart soms na plaatsing nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem. Als mijn pc (zie sig.) uren achter elkaar aanstaat dan herstart hij soms spontaan. Ik heb momenteel geen tijd voor games maar gebruik ik hem vooral voor tekstverwerking. Hij wordt dus niet echt zwaar belast lijkt mij. Met twee extra fans blijft de set ook lekker koel, dus ik kan me niet voorstellen dat warmte de oorzaak is.

Dit probleem is gekomen sinds ik er een reepje Crucial DDR ECC Reg. geheugen bij geplaatst heb. Ik heb al geprobeert om van slot te wisselen, maar als mijn Dane Elec in slot 3 stop(slot 4= het 1e slot bij dit mobo) dan start de pc niet op. Als ik alleen het Dane Elec geheugen er in heb is er geen probleem. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

waarom gebruik je ECC ?, onderstuend die chipset dat wel ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer eens met alleen je crucial mem?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 17:45 schreef cosmoOo het volgende:waarom gebruik je ECC ?, onderstuend die chipset dat wel ?
Ik heb vier geheugen sloten en als ik er meer dan drie reepjes in wil doen, dan moet er volgens Abit registered geheugen in. Vandaar mijn keuze voor dit geheugen.
Op vrijdag 07 december 2001 17:45 schreef smvs het volgende:probeer eens met alleen je crucial mem?
Zal ik straks even doen, maar hij herstart pas na een paar uur (soms ook niet) dus ik kan niet direct het resultaat melden.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee wat het kan zijn?

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik had dit ook met dane elec reepje, ik heb hem in het eerste slot gedaan en daarna de twee andere van een ander merk....tot nu toe werkt dat..

xMouse

Pagina: 1