Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Of probeer het gewoon rustig. Het is mij ook gewoon gelukt. Kijk wel of de klem recht voor het lipje zit, voordat je gaat duwen en zorg ervoor, dat de orb eerst recht op je die ligt, voordat je kracht gaat uitoefenen.
Overigens kan je ook gewoon een coolermaster gebruiken als je het allemaal te eng vindt. Less noise en waarschijnlijk even goede koeling.
Overigens kan je ook gewoon een coolermaster gebruiken als je het allemaal te eng vindt. Less noise en waarschijnlijk even goede koeling.
Verwijderd
ik heb ook een orb gehad.
Nu heb ik een vulcano 2 ,.. die bevalt me trouwens beter.
En ik kijk nu alleen naar het koelen.
Qua bevestigen is een vulcano net zo onhandig als een orb, voor de bouwvakkers zijn er altijd nog copper spacers
alleen door de spacer koelt je koeler weer minder goed lijkt me.
Nu heb ik een vulcano 2 ,.. die bevalt me trouwens beter.
En ik kijk nu alleen naar het koelen.
Qua bevestigen is een vulcano net zo onhandig als een orb, voor de bouwvakkers zijn er altijd nog copper spacers
alleen door de spacer koelt je koeler weer minder goed lijkt me.
Allereerst : dat de Super Orb een core killer is, da's onzin. Elke koeler is zondermeer te monteren zonder iets te beschadigen. Ik heb zelf de beruchte KT7+SuperOrb combo gehad, en zelfs na meerdere keren demonteren en monteren was alles nog gaaf.
Met een 1GHz is een Super Orb best ok, maar het kreng maakt een onwijze pokkeherrie. Ik heb 'm aangepast om 'm beter en stiller te laten koelen, maar het blijft een matige koeler. Zeker voor het geld.
Sinds ik een EP5-6I11 gebruik (met het standaard plakkertje) is m'n CPU _veel_ koeler en komt er veel minder herrie uit die kast. Bovendien is het nog een stuk goedkoper ook.
Ik wil meestal zo neutraal mogelijk blijven met merkenvoorkeur e.d., maar voor ThermalTake maak ik graag een uitzondering. Mijn mening: veel te dure troep die gemaakt is voor de show (en voor de herrie omdat het dan een goeie koeler lijkt).
Met een 1GHz is een Super Orb best ok, maar het kreng maakt een onwijze pokkeherrie. Ik heb 'm aangepast om 'm beter en stiller te laten koelen, maar het blijft een matige koeler. Zeker voor het geld.
Sinds ik een EP5-6I11 gebruik (met het standaard plakkertje) is m'n CPU _veel_ koeler en komt er veel minder herrie uit die kast. Bovendien is het nog een stuk goedkoper ook.
Ik wil meestal zo neutraal mogelijk blijven met merkenvoorkeur e.d., maar voor ThermalTake maak ik graag een uitzondering. Mijn mening: veel te dure troep die gemaakt is voor de show (en voor de herrie omdat het dan een goeie koeler lijkt).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nou, hij zit er (met de 'afgebroken' hoekjes) op! Met wat koelpasta en er netjes recht opgezette scheve klemmetjes, heb ik hem er nu wel vrij gemakkelijk op gekregen.
Maar meteen bij opstarten schiet de proc. temperatuur richting de 50 graden, om bij 48 te stoppen (UNSTRESSED!).
Klopt dit? Is dit niet VEEL te hoog? De orb draait met 6700 resp 4800 toeren rond (ze zijn dus goed aangesloten lijkt me).
Ik heb er een 'shutdown' beveiliging opgezet, dat hij bij 70 graden zichzelf moet afsluiten. Is dit te hoog? Of is dit een ruime marge om het probleem zonder blijvende schade te verhelpen?
Maar meteen bij opstarten schiet de proc. temperatuur richting de 50 graden, om bij 48 te stoppen (UNSTRESSED!).
Klopt dit? Is dit niet VEEL te hoog? De orb draait met 6700 resp 4800 toeren rond (ze zijn dus goed aangesloten lijkt me).
Ik heb er een 'shutdown' beveiliging opgezet, dat hij bij 70 graden zichzelf moet afsluiten. Is dit te hoog? Of is dit een ruime marge om het probleem zonder blijvende schade te verhelpen?
edit:
Stessed loopt ie net niet over de 60 graden zie ik nu. (59graden, na 10 minuten.(Seti@home)) Dus ook al start ie hoog, erg veel hoger met stress wordt ie ook weer niet!
Bij afsluiten zakt ie slechts terug tot 56, om bij daarna weer te stressen niet veel hoger dan weer die 60 te komen
Stessed loopt ie net niet over de 60 graden zie ik nu. (59graden, na 10 minuten.(Seti@home)) Dus ook al start ie hoog, erg veel hoger met stress wordt ie ook weer niet!
Bij afsluiten zakt ie slechts terug tot 56, om bij daarna weer te stressen niet veel hoger dan weer die 60 te komen
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd
Ik HAD ook een SuperOrb op een 1200, maar die heeft mijn Athlon gedood, was telkens rond de 70 graden en toen viel opeens de bovenste cooler uit en toen wassie dood als een tor
Verwijderd
ik heb ook een orb gehad, daarmee mijn duron vermoord, maar wel pas na 20 keer demonteren
/me kan nog steeds niet begrijpen dat hij die streepjes op L1 er maar niet goed opkreeg 
Dat ding coolt niet echt goed, en maakt zo'n vreselijke herrie dat ik als ik jou was hem meteen bij het grof vuil zou zetten. Ik heb hem uit elkaar gesloopt en de fans gemod en nu gebruik ik ze in mn kast
(zonder vreselijke herrie
)
Dat ding coolt niet echt goed, en maakt zo'n vreselijke herrie dat ik als ik jou was hem meteen bij het grof vuil zou zetten. Ik heb hem uit elkaar gesloopt en de fans gemod en nu gebruik ik ze in mn kast
ik heb mijn super orb zonder problemen opgezet
Ik was eerst ook bang dat ie mijn amd naar de klote maakt, maar dat viel reuze mee. Zonder afbrokkelend hoekpunten enzo. Wel een herrie komt er uit de orb. Als ik mijn kamerdeur open laat dan hoort de mensen van de verdieping lager ook dat ik mijn computer aan heb staan.
De orbs werden volgens mij op de HCC goed verkocht bij de Tweakers stand.
Bij mij loopt ie unstressed 38 graden, stressed 45 graden.
(btw ik heb een AMD 900 mhz en niet ge'oced)
Bij mij loopt ie unstressed 38 graden, stressed 45 graden.
(btw ik heb een AMD 900 mhz en niet ge'oced)
60 graden is niks om je zorgen te maken...
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Pagina: 1