Toon posts:

Er is water in mijn pc gekomen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HOI,

ik was bezig om nieuw vloeistof in mijn WC`tje te doen en daarna zette ik alles weer in elkaar. Helaas heb ik een resevior waarvan de deksel er regelmatig af springt want toen ik mijn pc weer op zijn plaats zette sprong de deksel eraf en kwam er wat water in de pc, waaronder het onderste gedeelte van mijn mobo. (waar ik later pas achter kwam)
Ik zette de pc aan en gaf beeld, toen een piep, en toen bovenin mijn scherm allemaal witte strepen verticaal, 1 dunne, dan 2 dikke, dan weer 1 dunne enz. en daaronder de onderste helft van de tekst: Celeron TM 500mhz (66*7.5)
en helemaal onderaan dat je op DEL kan drukken.
Ik heb hem meteen uitgezet, resevoir eruit, alles droog gemaakt, ff wachten, daarna aangezet en dan hoor je meteen al een piep van 2sec, 1sec rust en dan weer 2sec een piep en voor de rest doet hij niks. Ik heb ook al een andere proc geprobeerd, maar, zelfde probleem. :( :( :( :( :( :(

Is mijn PC nu toch echt dood????? :'(

Help me please!!!!!

Verwijderd

Is mijn PC nu toch echt dood?????
Ik denk niet dat je pc dood is maar je moederbord, maar zoals je dit verteld is ie idd stuk :(

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:50
laat 'm in de buurt van een verwarming (in de BUURT, niet tegen :P) drogen, misschien dat ie dan iets doet, maar het kan net zo goed zijn dat er wat is doorgebrand... en dan is het einde verhaal ben ik bang :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 processor geprobeerd en bij alle twee gebeurd er niks terwijl ze het ervoor wel deden.

WAT EEN TERING-ROT KUT PROBLEEM!!!!!!!!!!
:( :( :( :( :( :(

Sorry hoor, maar ik vind dit gewoon echt niet leuk!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 17:40 schreef Vimana het volgende:
laat 'm in de buurt van een verwarming (in de BUURT, niet tegen :P) drogen, misschien dat ie dan iets doet, maar het kan net zo goed zijn dat er wat is doorgebrand... en dan is het einde verhaal ben ik bang :'(
ik heb de föhn erop gezet, niet te warm.

Verwijderd

Je hoeft niet te vloeken...
maar je frustratie is terecht.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 17:42 schreef allanzoet het volgende:

WAT EEN %%^% PROBLEEM!!!!!!!!!!
:( :( :( :( :( :(
Ja leuk, beetje vloeken lucht altijd op :+

Verwijderd

Ik heb je topictitel even wat vriendelijker gemaakt, ik snap dat je heel boos/teleurgesteld whatever bent, maar een beetje netjes gedragen zou wat beter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, maar ik ben idd erg boos en ter opluchting heb ik erg hard in huis lopen tieren. :P

Verwijderd

Ik begrijp je gevoel maar als ik het stukje zo lees en het taal gebruik dan blijft er zelf van mijn medeleven niet veel over.

Een paar dagen wachten en dan weer proberen en het water zorgt nu voor kortsluiting. als je geluk hebt doet die het vandaag of morgen weer.

Verwijderd

Mijn antw. kwam van voor de topic naam verandering.

Verwijderd

Gewoon alles op laten drogen. W8 zeker 1 dag en doe je kast als het kan in een warme ruimte of naast de radiator. Probeer het dan weer. Kijken of ie 't dan nog niet doet.

Verwijderd

je pc groeit echt niet hoor als je hem water geeft

Verwijderd

Tja, als ik eerlijk ben zou ik zeggen eigen schuld dikke bult, als ik aardig ben ook, dus ja: "eigen schuld nat moederbord" dan maar.

Verwijderd

Kapotte videokaart mischien of is die niet nat geworden??
Want dan stopt ie dacht ik ook vrijwel meteen

Verwijderd

Met een beetje geluk doet ie het weer als ie droog is. Zorgvuldig droogblazen met een koude fohn, gewoon laten drogen is niet voldoende want dan blijft er nog heel lang water achter onder de IC's en in connectoren en dipswitches. Er mag echt geen druppeltje meer achterblijven.

/me heeft ervaring

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:10 schreef clvy82 het volgende:
je pc groeit echt niet hoor als je hem water geeft
God wat zijn we weer grappig zeg! :( :r

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:13 schreef BAD_Connection.nl het volgende:
Kapotte videokaart mischien of is die niet nat geworden??
Want dan stopt ie dacht ik ook vrijwel meteen
nee die zit boven mijn soundcard en die zit ver genoeg van het resevoir, dus die is niet nat geworden

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je geheugen banken en sloten ook goed op laten drogen.
Mischien is alleen maar een geheugen ic of ander kaart maar kapot.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

je hebt em aangezet nadat er water in was gekomen foutje je had em eerst moeten laten drogen en dan pas weer proberen nu weet ik wel voor 95% zeker dat je mobo stuk is
suc6 verder

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:17 schreef djexplo het volgende:
Heb je geheugen banken en sloten ook goed op laten drogen.
Mischien is alleen maar een geheugen ic of ander kaart maar kapot.
nee het is echt alleen maar de onderkant van mobo, zegmaar waar die brede zwarte sloten zitten en een of twee witte sloten die waarschijnlijk nat zijn geworden.

Verwijderd

Ruik eens overal op je mainboard, meestal blijf je het altijd ruiken als er iets is doorgefikt (ervaring met mainboard en HDD)

wilde je een ZWEMcomputer maken ofzo ???

grapje 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:17 schreef sykocartman het volgende:
je hebt em aangezet nadat er water in was gekomen foutje je had em eerst moeten laten drogen en dan pas weer proberen nu weet ik wel voor 95% zeker dat je mobo stuk is
suc6 verder
ik zag dat aan de voorkant van resevoir de dekkedel eraf was en dat het daar nat was en ik wist/zag niet dat het ook nat was bij de achterkant waar het mobo zit.
En ja, ik weet dat het stom is om een nat mobo aan te zetten, maargoed.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:19 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Ruik eens overal op je mainboard, meestal blijf je het altijd ruiken als er iets is doorgefikt (ervaring met mainboard en HDD)

wilde je een ZWEMcomputer maken ofzo ???

grapje 8-)
dat had ik al gedaan en het enige wat ik rook was de scheet die ik op dat moment had gelaten. :P

Verwijderd

Blijft een risico.. waterkoeling... rot voor je.. :(
Ik heb m'n reservoir zelf nog naast de pc staan... mijn reservoir is ook niet helemaal waterdicht.. mocht die in de pc omvallen dan heb ik ook kans op een dood systeempie...

tja... opnieuw beginnen , ander mobo ( als deze echt dood is ) en zeker een ander reservoir..

suc6

Verwijderd

Hmz, tja dat je hem hebt aangezet was een slecht plan.
Maar goed drogen en dan conclusies trekken wil wellicht helpen. Wel eens een compleet verzopen pc na een paar dagen drogen gewoon weer zien opstarten. sterk verhaal van iemand, maar wellicht dat je mazzle hebt en je pc gewoon werkt.

Tja en anders wordt het een vroege upgrade. :(

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 09:32

Servowire

prutser:~#

Ik heb dit ook gehad, maar mijn bak stond al aan, en het liep ROND de sock naar beneden, ik snel het lek fixen (Computer stond nog aan)

Want ik dacht, als ie afkoelt enzo dan word het erger, dus ben ik gaan Quaken, lekker warm, en het water was zo weg >:)

anyweej,
ff laten drogen ofzo, en dan weer proberen.
Anders heb je gewoon pech :{ :'(

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Kijk anders eens in de handleiding van je moederbord, daar staat in wat die "piepjes" betekenen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:26 schreef Duuvel het volgende:
Kijk anders eens in de handleiding van je moederbord, daar staat in wat die "piepjes" betekenen
goeie tip idd, heb ik zonet gedaan en er stond helemaal niks over die piepjes. :(

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:27 schreef allanzoet het volgende:

[..]

goeie tip idd, heb ik zonet gedaan en er stond helemaal niks over die piepjes. :(
ow bij mij wel.... :?
Hij piept in ieder geval niet voor niks 2 keer, 2 keer piepen betekent een bepaalde error, en meestal is die te vinden in de handleiding van het moederbord, maar bij jou dus niet...

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:15 schreef allanzoet het volgende:

[..]

God wat zijn we weer grappig zeg! :( :r
dankje :)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een supersnel mobo hebben + proc
ik dacht aan een mobo met een celeron 1200 tuala-dinges
of een abit kt7a-raid met een dondervogel@heel erg veel.
Of iets anders?

ik heb alleen de volgende WC die ik wel wil kunnen gebruiken:

Ik heb een Senfu blok met uitgeboorde inlets, geschuurde onderkant
Alu radiator van 24*14*4.5cm
Sicce Nova 800L
Erg korte slangen en totale inhoud is 1.5L
Ik heb er 1.25l DEMI-water in met 0.25L koelvloeistof.

dus ik weet niet of AMD dan wel kan, anders koop ik wel een DD- maze II ofzo.

Verwijderd

zet dan ook altijd eerst alleen je pomp aan om te kijken of alles wel dicht is nadat je zulke geintjes doet..

scheelt een hoop schade

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:40 schreef Juggernaut het volgende:
zet dan ook altijd eerst alleen je pomp aan om te kijken of alles wel dicht is nadat je zulke geintjes doet..

scheelt een hoop schade
Dit deed ik na alles in elkaar zetten:

1, pomp aan
2, tot de conclussie komen dat niets lekt
3, comp aanzetten
4, tot de conclussie komen dat alles werkt
5, comp uit
6, comp op zijn plek zetten (toen ging alles fout)
7, dacht dat alles nog in orde was en zette comp aan
8, DOOD!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:43 schreef allanzoet het volgende:

[..]

Dit deed ik na alles in elkaar zetten:

1, pomp aan
2, tot de conclussie komen dat niets lekt
3, comp aanzetten
4, tot de conclussie komen dat alles werkt
5, comp uit
6, comp op zijn plek zetten (toen ging alles fout)
7, dacht dat alles nog in orde was en zette comp aan
8, DOOD!
oei :(

sjek sjek, dubbelsjek ;)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 17:38 schreef allanzoet het volgende:
HOI,

ik was bezig om nieuw vloeistof in mijn WC`tje te doen en daarna zette ik alles weer in elkaar. Helaas heb ik een resevior waarvan de deksel er regelmatig af springt want toen ik mijn pc weer op zijn plaats zette sprong de deksel eraf en kwam er wat water in de pc, waaronder het onderste gedeelte van mijn mobo. (waar ik later pas achter kwam)
Ik zette de pc aan en gaf beeld, toen een piep, en toen bovenin mijn scherm allemaal witte strepen verticaal, 1 dunne, dan 2 dikke, dan weer 1 dunne enz. en daaronder de onderste helft van de tekst: Celeron TM 500mhz (66*7.5)
en helemaal onderaan dat je op DEL kan drukken.
Ik heb hem meteen uitgezet, resevoir eruit, alles droog gemaakt, ff wachten, daarna aangezet en dan hoor je meteen al een piep van 2sec, 1sec rust en dan weer 2sec een piep en voor de rest doet hij niks. Ik heb ook al een andere proc geprobeerd, maar, zelfde probleem. :( :( :( :( :( :(

Is mijn PC nu toch echt dood????? :'(

Help me please!!!!!
whaaa lach me kapot u dumb ass
maar hij zal vast niet kapot zijn laat hem maar eens een dagje drogen tot ie echt droog is

Verwijderd

ja,joh, rot voor je maar moet je maar geen waterreservoir in je pc zetten. En helemaal dom is om evengoed de pc aan te zetten als je net hebt geconcludeerd dat je reservoir is opengesprongen en allemaal water in je behuizing is gelopen.
Hier geldt echt, hoe hard het ook klinkt: EIGEN SCHULD, DIKKE BULT !!!

Dat wordt nieuwe plank kopen en als ik jouw was een nieuw reservoir voor buiten de pckast.

En waterkoeling heeft ook niet echt zin wil ik nog even toevoegen. Je wint een paar tienden procenten qua performance op een luchtgekoelde pc.
Het wordt pas interessant als je gaat koelen met freon of stikstof die de temperatuur ver onder het vriespunt brengt.
Hierdoor kan je cpu veel hogere snelheden halen doordat de elektronen in de kopersporen nagenoeg niet trillen door de extreme kou.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 19:01 schreef TAGAEON het volgende:
ja,joh, rot voor je maar moet je maar geen waterreservoir in je pc zetten. En helemaal dom is om evengoed de pc aan te zetten als je net hebt geconcludeerd dat je reservoir is opengesprongen en allemaal water in je behuizing is gelopen.
Hier geldt echt, hoe hard het ook klinkt: EIGEN SCHULD, DIKKE BULT !!!

Dat wordt nieuwe plank kopen en als ik jouw was een nieuw reservoir voor buiten de pckast.

En waterkoeling heeft ook niet echt zin wil ik nog even toevoegen. Je wint een paar tienden procenten qua performance op een luchtgekoelde pc.
Het wordt pas interessant als je gaat koelen met freon of stikstof die de temperatuur ver onder het vriespunt brengt.
Hierdoor kan je cpu veel hogere snelheden halen doordat de elektronen in de kopersporen nagenoeg niet trillen door de extreme kou.
Ik bedoel siliciumsporen, sorry

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:18 schreef allanzoet het volgende:

[..]

..... de onderkant van mobo, zegmaar waar die brede zwarte sloten zitten en een of twee witte sloten .....
Hmmm...
Wist je in alle paniek niet wat dat voor sloten zijn of snap ik iets niet ;)

Maar het is knap lullig voor je
Succes ermee

Verwijderd

IK ben ook vaak met me waterkoeling aan t kloten, vind ik leuk. Ik heb al meerdere malen een plas water in mn kast gehad, en op mijn netwerkkaarten, SB LIVE!, MAXI ISIS XL (700piek) etc.
Gewoon kraanwater, laat alleen wat kalkresten achter. Lag op men kaarten onder het computeren. Met een doek erover en verder computeren. Wordt mn PC'tje echt niet anders van.

MIJN PC IS DIE-HARD!!!! >:)

Verwijderd

pas je sig ff aan :P iets in de trand van mobo-sloper ofzo :P

maar serieus, we slopen allemaal wel es wat.... hoort erbij....

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb zelf geen ervaring met lekken maar Herman van waterkoeling.nl heeft ook zoon mooi spoor over zijn mobo lopen. Gewoon aan de wasdraad hangen (mits het buiten droog is).

Eens kijken of ie 2 dagen na vandaag het al weer doet.

En maak ff een beter recevoir. Met een schroefdeksel ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 19:24 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
IK ben ook vaak met me waterkoeling aan t kloten, vind ik leuk. Ik heb al meerdere malen een plas water in mn kast gehad, en op mijn netwerkkaarten, SB LIVE!, MAXI ISIS XL (700piek) etc.
Gewoon kraanwater, laat alleen wat kalkresten achter. Lag op men kaarten onder het computeren. Met een doek erover en verder computeren. Wordt mn PC'tje echt niet anders van.

MIJN PC IS DIE-HARD!!!! >:)
dat vind ik dus ook raar want ik heb een keer mijn senfu blokje niet goed dichtgeschroefd en dus kwam er demi-water+koelvloeistof op mijn mobo, wel een klein beetje, maar daarna met handdoek erover, blokje dichtschroeven en draaien maar! En nu is er weer water overheen gevallen op pci sloten en nu doet hij niks meer!

Is het gewoon iets anders waardoor mobo het niet doet?
Pagina: 1