Toon posts:

muis notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over een notebook. nl. de compaq armada 1500c.
De "ingebouwde" muis of hoe heet dat ding touchpad?
vind ik zelf hoogst irritant en moeilijk werken. daarom heb ik ook lekker een gewone muis. maar tijdens het werken op het laptoppie wil het wel eens (lees vaak) gebeuren dat een vinger of ander onderdeel van de hand op dit vak rust. met als gevolg dat de cursor ergens anders heen floept.
zeker irritant met typen in word!
Omdat ik dit ding eignelijk dus nooit gebruik, wil ik hem uitschakelen, alleen.....eeuhhhh,...... hoe doe ik dat?
lukte niet via compaq-bios. en bij mijn weten kan het ook niet in windows.. ik draai xp trouwens
iemand suggesties?

M.v.g.

X

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:00
Een touchpad valt reuze mee in omgang ... alleen kan je niet verwachten dat je het in 1 dag onder de knie hebt. Maar goed ... kijk gewoon naar de instellingen van je touchpad zelf daar kan je hem disabele. Bij mee schakelt ie vanzelf uit zodra ik mijn usb-muis gebruik (ik gebruik WINXP)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

--

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Bij sommige laptops gaat de ingebouwde muis vanzelf uit wanneer er een externe aangehange wordt.
Mocht dit niet het geval zijn. Dan kan dat of via de bios gedaan worden. Of via de bijgelverde software.
Heb zelf een sony en daar kan ik van alles regelen voor de touchpad via de software die er bij zit.
Probleem is echter werkt alleen in 98 (tis al een wat oudere laptop)
In XP kan ik dus weinig regelen.
Je zou dus de software moeten zien te achterhalen.
Of je kijkt bij apparaat beheer.
Daar zou je touchpad ook tussen moeten staan.
Je zou hem daar ook kunnen uitschakelen.
Denk als je hem weggooit dat XP hem bij de volgende restart hem wel weer detecteerd en installeerd.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
oke, tnx voor de reacties,
zal kijken of er software voor te downen is. In bios lukt het nl. niet.

groetjes X