Zoals het topic al vermeld staat mijn IRQ van mijn NIC op 0. Dit zag ik uit de uitvoer van het commando lspci -v. Dit is volgens mij niet mogelijk en bij het configureren krijg ik dan ook een fout
Ik heb de search en google al doorgekeken en velen mailinglists doorgespit en overal staat dat er een IRQ conflict is. Aangezien deze kaart op hetzelfde systeem het wel doet onder Windows 2k snap ik dat niet echt. Hieruit maak ik dus op dat de IRQ's uitgedeeld worden door het OS en ik dacht altijd dat je BIOS dat regelde aangezien je daar ook handmatig IRQ's kan instellen(wat ik ook geprobeerd heb).
Weet iemand dan misschien hoe je binnen linux IRQ's toekent aan pci sloten??
code:
1
| SIOCSIFFLAGS: Resource Temporarily Unavailable |
Ik heb de search en google al doorgekeken en velen mailinglists doorgespit en overal staat dat er een IRQ conflict is. Aangezien deze kaart op hetzelfde systeem het wel doet onder Windows 2k snap ik dat niet echt. Hieruit maak ik dus op dat de IRQ's uitgedeeld worden door het OS en ik dacht altijd dat je BIOS dat regelde aangezien je daar ook handmatig IRQ's kan instellen(wat ik ook geprobeerd heb).
Weet iemand dan misschien hoe je binnen linux IRQ's toekent aan pci sloten??