Toon posts:

[Linux]Meerdere soundcards

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om onder linux meerdere geluidskaarten te gebruiken?
b.v.:
quake --> sndcard0
xmms --> sndcard1
aviplay --> sndcard2
etc.

Hoe laat je een app. weten welke kaart hij moet gebruiken?
Ik heb een sb live 1024 [emu10k1] en die heeft 2 outputs, hoe gebruik ik de 2e output onder linux?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 07 december 2001 17:11 schreef compukid het volgende:
Hoe laat je een app. weten welke kaart hij moet gebruiken?
Ik heb een sb live 1024 [emu10k1] en die heeft 2 outputs, hoe gebruik ik de 2e output onder linux?
/dev/dsp
/dev/dsp1

Om maar ff 2 te noemen, als je een kaart erbij prikt, hoor je gewoon een extra /dev/dspX te krijgen, en deze kun je gewoon toewijzen aan een applicatie, Xmms kan dat i.i.g. 2 keer xmms opstarten, en doorelkaar mixen gaat trouwens al prima met een oude SB16.. :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 18:33 schreef moto-moi het volgende:

2 keer xmms opstarten, en doorelkaar mixen gaat trouwens al prima met een oude SB16.. :)
dat wordt toch door aRtsd gedaan?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je KDE hebt ja, kan ook met ESD bv. Mijn SBPCI128 heeft 2 devices, dsp en dsp2
Erg handig, omdat ik een hekel heb aan die rotte aRts/ESD dingen en toch XMMS + iets anders geluid kan geven :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 07 december 2001 20:19 schreef compukid het volgende:
dat wordt toch door aRtsd gedaan?
Of ESD, ik vond het i.i.g. wel grappig toen een kennis van me trots melde, dat hij nu _2_ mp3'tjes doorelkaar kon spelen met WIN2000 ofzo.. Eh.. Dat deed ik dus al 3 jaar ervoor :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 20:27 schreef Jotti het volgende:
Als je KDE hebt ja, kan ook met ESD bv. Mijn SBPCI128 heeft 2 devices, dsp en dsp2
Erg handig, omdat ik een hekel heb aan die rotte aRts/ESD dingen en toch XMMS + iets anders geluid kan geven :)
Hoe? ik had eerst ook een sb128pci, en toch maar enkel dsp0
ik heb nu een sbLive1024 zou die dan meerdere dsp's moeten hebben? [2x analoog en digitaal gedoe]

Verwijderd

Topicstarter
Wat precies mijn bedoeling is:
een oude 386 naast m'n stereo zetten en die via een null-modem kabel aan m'n pc hangen.[zie eerdere topic's]

dan iets van mpg123, mp3blast, of een andere liefts playlist ondersteunende mp3 speler voor de txt-interface.

en dan dat geluid naar m'n mengpaneel.
en een andere naar een versterker met boxen bij m'n pc voor quake2 e.d.

• blaataaps
  • Niet online
Ik vermoed dat mp3's afspelen niet gaat lukken op een 386, maar, dat kan aan mij liggen : )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 23:20 schreef blaataaps het volgende:
Ik vermoed dat mp3's afspelen niet gaat lukken op een 386, maar, dat kan aan mij liggen : )
in die 386 zit ook geen geluidskaart...dus je zou gelijk kunnen hebben :P

die 386 doet zich voor als terminal. en zit aan een PIII750...met geluidskaart.

't enige wat die 386 moet doen is de input van 't keyboard naar die PIII gooien. en de output van die PIII op 't scherm gooien....dat moet lukken met 20Mhz...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 07 december 2001 23:00 schreef compukid het volgende:
[..]
Hoe? ik had eerst ook een sb128pci, en toch maar enkel dsp0
Dat ligt waarschijnlijk aan het feit of je een SBPCI128 met es1370 of es1371 chipset hebt. Met mijn ouwe '70 had ik ook maar 1 device, '71 heeft er (blijkbaar) 2.
ik heb nu een sbLive1024 zou die dan meerdere dsp's moeten hebben? [2x analoog en digitaal gedoe]
Jups... live heeft 2 dsp's. Alle lives die ik tot nu toe gezien heb tenminste (zijn ook weer zoveel verschillende modellen van).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 14:01 schreef Jotti het volgende:

Dat ligt waarschijnlijk aan het feit of je een SBPCI128 met es1370 of es1371 chipset hebt. Met mijn ouwe '70 had ik ook maar 1 device, '71 heeft er (blijkbaar) 2.
ik had een es1371 [onder SuSE linux 7.0, 7.1 en 7.2]
Jups... live heeft 2 dsp's. Alle lives die ik tot nu toe gezien heb tenminste (zijn ook weer zoveel verschillende modellen van).
ik heb een live 1024...volgens mij...zijn er ook verschillende 1024's?
onder win32 schijnen er progs te zijn om je live in te stellen[wat?]...is er ook zoiets voor linux?
onder suse 7.2 had yast2 soundfonts geinstalleerd...hoe doe je dat ondere debian [woody] en heeft dit zin? wat zijn de voordelen?
Pagina: 1