Toon posts:

vreemde crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een XP1700+ met 2x256 mb 2100 DDR ram draaiend op een Soyo Dragon Plus mainboardje
Dit alles werkt redelijk goed onder winXP pro samen maar...
Met name als ik veeleisende spellen draai (Wolfenstein op resoluties als 1280 x 768 bijvoorbeeld) krijg ik steeds vastlopers, waarbij ik echt moet resetten. Dit gebeurd ook in de lobbyscene bij 3dMark2001 op high detail en het demo-spel in 3dmark op hogere resoluties....
De videokaart is een Geforce2 GTS.
Wat zou de reden kunnen zijn voor de crashes ? ;(
Ik heb het systeem al enkele keren opnieuw geinstalleerd, geheugen individueel getest, enz, maar steeds met hetzelfde resultaat.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ook als je wat testen met andere programma's doet? Zoals fotopoep

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
hoe warm wordt je proc stessed?
misschien is ie wel te warm en loopt ie vast

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 17:04 schreef Wolf666 het volgende:

-snip-

Wat zou de reden kunnen zijn voor de crashes ? ;(
Ik heb het systeem al enkele keren opnieuw geinstalleerd, geheugen individueel getest, enz, maar steeds met hetzelfde resultaat.
- De XP Drivers
- Voeding :?

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is 300 watt, zou toch voldoende moeten zijn
Ik heb meteen na installatie van winXP gekeken en na installatie van de laatste drivers.... zelfde resultaat.... dus ik denk niet dat het dat is :/

Andere software is tot nu toe nog niet vastgelopen....

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
een extra cooler kan nooit geen kwaaad :)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:58

Scighera

swim-bike-run

mogelijke oorzaken (uit ervaring);

Te slechte koeling van de kast ( was vergeten de zijwanden van mijn kast te halen. resultaat XP liep gaf om steeds na 10 minuten een Blue screen of Death met "beginning dump of physical memory". De geheugenmodule was te heet geworden.)

ANdere optie is gebruik andere drivers voor de grafische kaart.

Als je XP hebt kijk of al je harware wel goed compitable is met XP en DirectX 8

De Bios instelling Fast-Write support op disabled zetten
Memory Hole at 15-16M op enabled zetten
Video Bios Shaddow op disabled
System bios shadow op disabled
(namen kunnen verschillen)

succes

www.triathlete.nl

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:34
Zelf heb ik een keer het geheugen kapot gehad. Hierdoor kreeg ik de meest vreemde crashes van gewone vastlopers tot zelfs het volledig kwijt zijn van de inhoud van mij hardeschijf. Er bestaat een programmaatje "memtest" waarmee je je geheugen kunt testen(duurt wel een paar uur) Je hebt het geheugen weliswaar apart getest maar ik kreeg de fouten in het geheugen alleen te zien met dit programmaatje

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nog niet eens een blue screen, gewoon een complete freeze.
De temperatuur is 39C en blijft nu constant op 42 met Sandra's burn-in test.
Ik zal zo eens gaan zoeken naar memtest en kijken of hiermee wat boven water komt.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 17:58 schreef Vjenne het volgende:
Zelf heb ik een keer het geheugen kapot gehad. Hierdoor kreeg ik de meest vreemde crashes van gewone vastlopers tot zelfs het volledig kwijt zijn van de inhoud van mij hardeschijf. Er bestaat een programmaatje "memtest" waarmee je je geheugen kunt testen(duurt wel een paar uur) Je hebt het geheugen weliswaar apart getest maar ik kreeg de fouten in het geheugen alleen te zien met dit programmaatje
Lijkt mij ook een hele goede tip!
Pagina: 1