Toon posts:

[Debian] ipchains

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik isdn heb geinstalleerd (draadje) probeer heb ik met webmin m'n firwall script gegenereerd. Deze wordt elke keer als ik m'n pc start netjes opgestart. Maar bovenin het script wordt het ipadres van m'n isdn kaart geladen dmv:

EXTIP=`ifconfig ippp0 | grep 'inet addr' | awk -F: '{ print $2 } ' | awk '{ print $1 }'`

Maar omdat ik nog geen verbinding heb gemaakt, kan hij geen ip vinden en treden er fouten op bij het laden van ipchains.
Nu moet ik elke keer als ik inbel het firewall script opnieuw laden. Bij het booten kunnen nu helemaal geen ipchains geladen worden.
Ik weet dat er veel over isdn en ipchains wordt gevraagd, maar ik heb geen goed antwoord kunnen vinden in de search en op google. :(
Heeft er iemand hier een oplossing voor? :?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
maak 2 aparte bestandjes waarin je ipchains opdrachten geeft.

1tje normaal
en 1tje run je als je een isdn-verbinding gemaakt hebt.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Zou je in ipchains geen netmask kunnen invullen i.p.v. ip addres?

Verwijderd

Ik neem aan dat je een dhcpclient op je server gebruikt om een ip adres van je provider te krijgen? Zo ja welke? Met dhcpcd kun je namelijk je automatisch je firewall script laten runnen als je een nieuw ip krijgt (dus als je inbelt).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 13:06 schreef balou het volgende:
Ik neem aan dat je een dhcpclient op je server gebruikt om een ip adres van je provider te krijgen? Zo ja welke?
Om in te bellen gebruik ik altijd "isdnctrl dial ippp0". Ik weet alleen niet of deze ook zelf het ipadres achterhaalt.
Met dhcpcd kun je namelijk je automatisch je firewall script laten runnen als je een nieuw ip krijgt (dus als je inbelt).
Dit zou ideaal zijn :)