• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Ik net ff op www.minidisc.org kijken vooreen nieuwe md... en wat zie ik: Een nieuwe md van sony die je direct op de pc zou kunnen aansluiten... BETER...
En niet zo'n flop ding met zo'n usb geluidskaartje der tussen maar je zou er echt files naar toe kunnen slepen... en namen editen en shit... Dat heb ik nodig...
Ik dacht eerst nog aan een mp3 speler maar als dit ding uitkomt wacht ik nog ff...

ff wat pics...
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzn1_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzn1_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzn1_remote.jpg
vertaling van sony site:
http://www.minidisc.org/translations/Sony_MZ-N1.htm

Beter... check http://www.minidisc.org/portable_table.html voor meer info (eerst md)

PS als iemand weet waar ik hem kan hallen!!! :):)ik haal hem meteen op!!!

Verwijderd

Gaaf. Maar MP3 is nog steeds lichter van gewicht

• MasterM
Op vrijdag 07 december 2001 16:43 schreef marcnolte het volgende:
Gaaf. Maar MP3 is nog steeds lichter van gewicht
That's true
Maar wat ik belangrijk vindt:
- mijn hele cd (+ MP3 >:) ) collectie staat op md...
- de prijs van het geheugen heeft mij nooit echt aangestaan...

MD en 8 cm mp3 players zijn echt beter naar mijn idee... nix kut geheugen... ik ga nog weleens op vakantie en dan vind in een mp3 speler echt nix... zou ik me halve collectie op me pa's zijn laptop zetten en dan dan nog mee sjorren... Nhheee :) :) gewoon minidisc...

• Dennis
  • Laatst online: 12-03 23:38
Een vast apparaat kon dit al heel lang :)
Sony MDS JB 940 kan dit nl al :)

• MasterM
Op vrijdag 07 december 2001 16:51 schreef dennisdotcom het volgende:
Een vast apparaat kon dit al heel lang :)
Sony MDS JB 940 kan dit nl al :)
mmm nooit gehoord van dat ding... heb je er wat pics van ofzo??? ik kijk anders zo wel ff op google
Maar ik zie op:
http://www.minidisct.com/products/sony_mzn1.html
Dat sony op 1 dec is begonnen met de productie van 30000 van die dingen en je kan ze pre orderen voor 398 dollars... (tikkie duur voor mij, maar was natuurlijk te verwachten...)

edit: ik heb het ff opgezocht: DAt is een deck en hij kan geen hele tracks overzetten. Hij kan met een pc link worden aangesloten op de pc en dan kan je de names editen...

• MasterM
Sharp komt er half december (16e) ook met een netMD
check pic's:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.co.jp/corporate/news/immt880.gif[url="http://www.sharp.co.jp/corporate/news/immt880.gif[/img]

Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.co.jp/corporate/news/01120611.gif

maar deze is een beetje dik.. hij heb een bier (usb) buikie :)

edit: f#cking plaatjes :)
edit2: dat is zijn buik niet denk' maar een soort craddel/docking station... mmm maar hij ziet er niet uit... dus ik ga sparen voor de sony... eerst me ouwe verpatsen voor 150 piek...

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan je dan meer dan 4cd's op MD zetten? Anders houd ik het wel bij mijn mp3speler...

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• MasterM
Op vrijdag 07 december 2001 17:31 schreef ReseT het volgende:
Kan je dan meer dan 4cd's op MD zetten? Anders houd ik het wel bij mijn mp3speler...
Neey er zit gewoon de "standaart" LP functie op (4 cd's )
Maar het gaat er bij mij om dat je een mdtje hebt voor 5 guldens... daar koop ik geen 64 mb flash kaartje voor...
En dat dit mogelijk is... dan is op het anti schok nog een probleempje en de groote... maarja...
Ik vindt dit persoonlijk al een hele vooruit gang... :)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Jammer dat de prijs van MD nou niet echt zo is dat het aantrekkelijker word als MP3 :(

Anders had ik wel MD gekocht ... lijkt me cooler dan MP3

• Xandrios
  • Laatst online: 12-03 11:20
is het hiermee ook mogelijk om ze op 2+ speed op MD te zetten?

zal wel niet :(
zoja, hoesnel gaat dat dan?

• MasterM
Op vrijdag 07 december 2001 19:11 schreef Cutebritney het volgende:
is het hiermee ook mogelijk om ze op 2+ speed op MD te zetten?

zal wel niet :(
zoja, hoesnel gaat dat dan?
Ja dat is nou het mooie er van :) :)

"The direct high speed (SP 2-4X / LP2 16X / LP4 30X) downloading and uploading between personal computers and MiniDisc equipment through USB connection. Since the data is digital copy, reproduction of two generations or more of the music data is prevented by the SCMS (the Serial Copy Management System). This feature can also record music in MDLP"
da staat op:
http://www.minidisct.com/md_glossary.html#netmd
Ik snap alleen niet hoe het zit met die SCMS (die copyright shit), snap niet hoe ze dat gaan controleren... maar dezelfde functie zit op de "mp3" walkmans van sony en daar kan je toch ook gewoon je mp3 naar toe kopieren???

Maar ik vindt de prijs ook een nadeel :( Maar ik denk toch dat ik er voorover heb...
Maar ik kijk nog ff of ik ga preorder. zitten een paar nadeeltjes aan:
- chinees remotje derbij...
- waarschijnlijk 110V? voeding/charger derbij...

• Vrieskist
Op vrijdag 07 december 2001 20:23 schreef MasterM het volgende:

[..]

Ja dat is nou het mooie er van :) :)

"The direct high speed (SP 2-4X / LP2 16X / LP4 30X) downloading and uploading between personal computers and MiniDisc equipment through USB connection. Since the data is digital copy, reproduction of two generations or more of the music data is prevented by the SCMS (the Serial Copy Management System). This feature can also record music in MDLP"
da staat op:
http://www.minidisct.com/md_glossary.html#netmd
Ik snap alleen niet hoe het zit met die SCMS (die copyright shit), snap niet hoe ze dat gaan controleren... maar dezelfde functie zit op de "mp3" walkmans van sony en daar kan je toch ook gewoon je mp3 naar toe kopieren???

Maar ik vindt de prijs ook een nadeel :( Maar ik denk toch dat ik er voorover heb...
Maar ik kijk nog ff of ik ga preorder. zitten een paar nadeeltjes aan:
- chinees remotje derbij...
- waarschijnlijk 110V? voeding/charger derbij...
komt niet in vs / europa / nederland uit dan ?

• MasterM
Op vrijdag 07 december 2001 20:47 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

komt niet in vs / europa / nederland uit dan ?
Nou ik weet daar niks over, maar ik denk wel dat als sony hier onderzoek naar heeft laten doen en het laten ontwikkelen dan zullen ze het wel grootschaalig gaan verkopen. Maar goed er zijn nog geen officieele engelstaalige site's, laat staan nederlandse en ik heb sony nederland maar ff gebelt (niet geschoten is altijd mis) maar ze hadden er nog nooit van gehoord... duzzz...
Maar toen ik het over 110V had bedoelde ik de pre - orders... :)
Voor mij is het no problemo trouwens want de porteble die ik nu heb heeft een Amerikaanse Charcer... en ik heb er een leuk travotje voor :)

Verwijderd

vet hebbeh hebbeh

Verwijderd

zonde dat ze bij Sharp er gewoon een stukje aan geplakt hebben. lelijk :(

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Maar wat voor soort files kan je naar die mp3 speler sturen?
Het enige dat ik me kan voorstellen zijn .wav files die met de ATRAC audio codec zijn gecompressed ofzo ...of kan t ding met DATA MD's werken en knalt ie er gewoon mp3's op die hij kan encoden... Data MD's zijn geloof ik 120 MB...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• violator_
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op zaterdag 08 december 2001 01:53 schreef Cownus het volgende:
zonde dat ze bij Sharp er gewoon een stukje aan geplakt hebben. lelijk :(
Niet aan mijn sharp :-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:23 schreef MasterM het volgende:

[knip]

Volgens mij is dat als je het van je MD naar pc wilt krijgen of een beveiligde WMA file op je MD wilt proppen.

Ze komen hier trouwens wel laat mee, ik heb nl. nu een Nomad IIc :)
Die kan ook ongeveer 30 speed uploaden als je het uitrekend. 500 kb/sec haal ik en ik gebruik meestal 128 kbit mp3's.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Probleem is dat deze NET MD pas 3rd quarter 2002 in NL uitkomt...en dan rond de Fl.800,- gaat kosten...

Ik koop liever binnenkort de R900 (of evt. de Sharp)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
is dit niet gewoon de R700PC van Sony??? Ik weet in ieder geval dat die op de markt is (ongeveer 550 piek) en dat die dit ook kan.....(of bedoelde je dit met: geen usb geluidskaartje ertussen! etc etc....denk het wel....zo ja, ignore my comment...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

bestaat deze al dan!?..
goddomme net een mp3speler gekocht :(

• MasterM
Op zaterdag 08 december 2001 10:52 schreef Moody het volgende:
Probleem is dat deze NET MD pas 3rd quarter 2002 in NL uitkomt...en dan rond de Fl.800,- gaat kosten...

Ik koop liever binnenkort de R900 (of evt. de Sharp)
Hoe weet je dat ie "3rd quarter 2002" uit komt??? Ik bedoel van waar heb je info??? Maar goed, ik weet dus niet waneer hij in europa uitkomt. Maar wat ik wel weet is dat je hij op 10 dec wordt gereleased in China of japan ik weet niet maar ergens daar. En de Sharp wordt gereleased op 16 dec.
Dit zei HyperJack (gast die daar woont en die dingen verkoopt):

The Sony planned to release it on 10th of December, but it will be delayed
several days.

Dus hij bestaat al en is geen proefmodeletje ofzo.
En stel dat ik bij heb bestel dan krijg ik een remote die chineese caracters weergeeft... Das denk ik het grootste nadeel aan daar bestellen en dus wacht ik liever... ;(
En MP3 loopt in priciepe al voor op dit gebied natuurlijk :) ik bedoel voordat de md zo ver is dat ie met 500 kb kan transfern tja... nah ja maar ik hou echt van md's duz ik heb nooit stil gestaan bij een mp3 speler... maar het lijkt er wel sterk op dat md een beetje aan het wegzakken is in de grond. Ik hoorde vandaag pas dat Aiwa haar md producten (in elk geval de portebles) uit europa heeft weg gehaald...

Maargoed ik wil die net MD!!! :9

• Vrieskist
Als napster nooit had bestaan had iedereen met MD's gelopen :D

toch :?

--typo

• MasterM
Op zaterdag 08 december 2001 14:03 schreef Vrieskist het volgende:

--typo
MMM neey ik denk het niet... webbased kon ik ook al een hoop (ik gebruik het nu nog wel eens). En anders waren andere sharing progs wel ontstaan >:). Maar wat ik ook zie is dat gasten bij mij op school echt niet zo snel overstappen op iets nieuwers. Bij ons lopen er gewoon te veel mensen met echt een ordinare ( ;) ) discman. En een paar met MD. En ik zie wel ééns een gast die met een mp3 speler loopt en dat is dan zo'n oude gare (die in het alller begin. Met alleen track nummer en tijd). Nah ja zal wel aan de plaatselijke bevolking hier liggen.
Blij dat ik ga verhuizen :+

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zaterdag 08 december 2001 14:03 schreef Vrieskist het volgende:

--typo
naj...zonder mp3's heb je ook weinig aan een md-speler...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zaterdag 08 december 2001 13:42 schreef MasterM het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ie "3rd quarter 2002" uit komt??? Ik bedoel van waar heb je info???

[heleboel blabla <-- wel positief bedoeld hoor :)]
die info is niet officieel, maar baseer ik op voorgane feiten...

laatste jaren zijn de nieuwste md-spelers in japan steeds verschenen aan het eind van het jaar (okt,nov,dec), terwijl die modellen meestal rond aug,sep,okt in NL verschijnen
Dat is dus ong. 3/4 jaar...dus in Q3 2002 moet die NET MD er wel zijn....
Denk trouwens als die eerder komt (jul/aug 2002 - eerder zal hij echt niet komen) dat hij wel erg duur gaat worden.... (moet je wel denken aan 900 piek)

naja...aan bovenstaande gissingen zijn geen rechten te verlenen en volledig gebasseerd op 4 jaar minidisc-ervaring...

ugh :7

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09
Komt dat NetMD nou echt als een verassing, of lezen jullie mijn topics nooit ofzo :?

Mijn god sleepers

MD is taking over!!! 100 uur afspelen aan een stuk door
zoveel albums mee als je wil. zon 12 op 3 schijfjes is mogelijk!! MD-tje is 4 piek.

• MasterM
Op zaterdag 08 december 2001 15:22 schreef menn0 het volgende:
Komt dat NetMD nou echt als een verassing, of lezen jullie mijn topics nooit ofzo :?

Mijn god sleepers

MD is taking over!!! 100 uur afspelen aan een stuk door
zoveel albums mee als je wil. zon 12 op 3 schijfjes is mogelijk!! MD-tje is 4 piek.
Menn0 ik heb spijt dat ik je posts/tropics nooit heb gezien :( . Ik wou dat ik ze wel gezien had... dan had ik niet zoveel uitgegeven op de hcc en had ik nu geld heb via i-net te pre-0rderen en had ik gewoon voor kerst zo'n dingtje in huis... Maar ik met me lompe kop ook zonder dat ik de search heb gebruikt post ik tropic...
nah ja... ff je post quoten want die is rete interesant. En ik vindt dat ie gewoon herhaalt moet worden:
Op maandag 12 november 2001 20:52 schreef mennO het volgende:
De mogelijkheden van MD in de audiowereld zijn gewoon groter. (studio werkzaamheden etc) Mensen die ook gelijk roepen dat de kwaliteit van MD zuigt weten echt niet waar ze het over hebben. Bovendien staat de ontwikkeling van MD alles behalve stil. Er worden steeds verbeterde versies van de compressie techniek uitgebracht.
Ook wordt er veel met MB's gesmeten en dat die op de MD nogal laag zijn -> 185. Nou is dat voor Mp3 wel interessant maar voor MD natuurlijk niet. Je kunt de capaciteit van MD veel beter uitdrukken in uren dan in MB's.
Zelf vind ik de compactheid en de ongeloofelijk lange afspeelduur van MD (100 uur!!) een groot voordeel. Mp3 vind ik interessant vanaf laat ik zeggen 5 gb. Echter !! met zon laptop HD'tje erin is de afspeelduur maximaal 15 uur.
Het blijft tot nu toe een beetje twee verschillende dingen proberen te vergelijken. Volgend jaar doet NetMD hier zijn intreden, en dan zie ik nog heel veel mensen weer naar MD overstappen. Je kunt dan met max 4x je mp3s naar MD omzetten. Je zet gewoon je portable (deck kan ook) in de cradle die via usb verbonden is aan je pc en je maakt een selectie) Voordeel van MD is dat je met gemak zon 3 schijfjes kan meenemen zonder dat die je verder tot last zijn.
Verder zijn de portables van MD gewoon allemaal al wat beter uitgekristaliseerd, dat is logisch ze bestaan immers veel langer. Hiermee doel ik dus op het minimaliseren van vorm/ energie verbruik, het maximaliseren van geluidskwaliteit. Dat soort features. De ultieme mp3 speler moet zeker nog gemaakt worden.
Nog even over die kwaliteit, MD is 24- bit en audio cds 16-bit. Ook gaat het niet om hoeveel kbps ATRAC nou precies is maar juist om welke kwaliteit je eruit haalt. net zoals de wma fans zeggen dat een 128 kbps WMA klint als een 192 kbps mp3. ATRAC type R is op het moment het beste.
Ik vind het een beetje om te lachen hoe veel mensen hier altijd lopen te blaten en daarbij al gelijk te blijken geven dat ze er 0,0 verstand van hebben. Nee, ik wil niet zeggen dat ik het heb en pretendeer dat ook niet. maar ik ga iig niet staan schreeuwen dat mp3 beter is dan MD dan wel andersom.
Lijkt me leuk om nu een poll te houden over md en mp3, en volgend jaar als NetMD wat bekender is geworden. Het voordeel van NetMD zal dan o.a zijn dat de portables veel geavanceerder (lees zuinig etc) dan die van mp3. Omdat er al zolang aan md portables wordt gewerkt.
En mensen die MD zo slecht vinden klinken wil ik nog wel eens een luistertest zien doen met een kopie van dvd-audio dan wel super audio cd, zodat de volledige 24 bit benut kan worden. denk dat je dan nog kan lachen om dat geblaat.
menno jou rulle B-) (misschien iets overdreven, maar hij weet waar hij over lult )

edit: deze moet er ook bij:
Op dinsdag 13 november 2001 14:43 schreef mennO het volgende:
Hahahaha nu ff lachen, je bedoelt zeker die Sony aansteker formaat spelertjes die je mp3 omzet in ATRAC 3 hahaah.
Die dingen worden verkocht als mp3 spelers, maar MD users weten wel beter, het zijn MD spelers zonder MDs hehe.
Zo :)
ghhehe deze MOET er ook bij (ook van mennO):
http://gear.ign.com/articles/315883p1.html

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 20:52 schreef mennO het volgende:
De mogelijkheden van MD in de audiowereld zijn gewoon groter. (studio werkzaamheden etc) Mensen die ook gelijk roepen dat de kwaliteit van MD zuigt weten echt niet waar ze het over hebben. Bovendien staat de ontwikkeling van MD alles behalve stil. Er worden steeds verbeterde versies van de compressie techniek uitgebracht.
Ook wordt er veel met MB's gesmeten en dat die op de MD nogal laag zijn -> 185. Nou is dat voor Mp3 wel interessant maar voor MD natuurlijk niet. Je kunt de capaciteit van MD veel beter uitdrukken in uren dan in MB's.
Zelf vind ik de compactheid en de ongeloofelijk lange afspeelduur van MD (100 uur!!) een groot voordeel. Mp3 vind ik interessant vanaf laat ik zeggen 5 gb. Echter !! met zon laptop HD'tje erin is de afspeelduur maximaal 15 uur.

Ik zie het nut eerlijk gezegd niet helemaal in van zo'n lange periode om af te spelen op een setje batterijen (ik neem aan dat je batterij levensduur bdoelt?)) ... 15 uur vind ik lang zat.. je hebt tegenwoordig dingen als een oplader en extra batterijen :) ) .. een dag duurt niet zo verschrikkelijk lang en dan nog luister je niet constant :)

Het blijft tot nu toe een beetje twee verschillende dingen proberen te vergelijken. Volgend jaar doet NetMD hier zijn intreden, en dan zie ik nog heel veel mensen weer naar MD overstappen. Je kunt dan met max 4x je mp3s naar MD omzetten. Je zet gewoon je portable (deck kan ook) in de cradle die via usb verbonden is aan je pc en je maakt een selectie) Voordeel van MD is dat je met gemak zon 3 schijfjes kan meenemen zonder dat die je verder tot last zijn.
Cd's zijn ook niet zo'n probleem om mee te nemen, daar kun je ook veel meer kwijt...gewoon in rauwe mp3 :) ..je raakt toch weer iets aan kwaliteit kwijt als je weer moet converten naar ATRAC lijkt mij..

Verder zijn de portables van MD gewoon allemaal al wat beter uitgekristaliseerd, dat is logisch ze bestaan immers veel langer. Hiermee doel ik dus op het minimaliseren van vorm/ energie verbruik, het maximaliseren van geluidskwaliteit. Dat soort features. De ultieme mp3 speler moet zeker nog gemaakt worden.
klopt, da's ook de reden waarom ik tot nu toe geen mp3 speler heb gekocht..maar die dingen worden ook steeds beter...(ik ga ws een iriver 250 kopen..)

Nog even over die kwaliteit, MD is 24- bit en audio cds 16-bit. Ook gaat het niet om hoeveel kbps ATRAC nou precies is maar juist om welke kwaliteit je eruit haalt. net zoals de wma fans zeggen dat een 128 kbps WMA klint als een 192 kbps mp3. ATRAC type R is op het moment het beste.
Ik vind het een beetje om te lachen hoe veel mensen hier altijd lopen te blaten en daarbij al gelijk te blijken geven dat ze er 0,0 verstand van hebben. Nee, ik wil niet zeggen dat ik het heb en pretendeer dat ook niet. maar ik ga iig niet staan schreeuwen dat mp3 beter is dan MD dan wel andersom.
kwaliteit..ik vind md idd zeer strak klinken ;) .. dat het 24 bit is is natuurlijk wel heel mooi..maar jammergenoeg hou je toch altijd die 16 bits bron .... lp2 vind ik ook zeer goed verteerbaar.. lp4 niet echt trouwens..

Lijkt me leuk om nu een poll te houden over md en mp3, en volgend jaar als NetMD wat bekender is geworden. Het voordeel van NetMD zal dan o.a zijn dat de portables veel geavanceerder (lees zuinig etc) dan die van mp3. Omdat er al zolang aan md portables wordt gewerkt.
En mensen die MD zo slecht vinden klinken wil ik nog wel eens een luistertest zien doen met een kopie van dvd-audio dan wel super audio cd, zodat de volledige 24 bit benut kan worden. denk dat je dan nog kan lachen om dat geblaat.
kijk, da's dus ook waar ik op zit te wachten..maar ..eer dat beetje ingeburgerd is zijn we wel weer een paar jaar verder... en draagbare gadgets gaan over het algemeen niet zo superlang mee.. 2 jaar ofzow zal het bij mij wel zijn :) ... momenteel zijn dit soort zaken gewoon niet zo relevant..
Verder.. de prijs van mp3cdspelers ligt ongeveer gelijk aan een md speler ... maar die netmd's worden stuk duurder, en zijn nog niet uit...
MD schijfjes zijn gewoon duurder, en aangezien mijn cd collectie aardig groot is heb ik geen zin om alles over te gaan zetten in md..ookal mag het dan lekker snel gaan :) Ik fik liever een cdtje van 1 gulden .... :P

MD is zeker een mooi systeem, maar momenteel zou ik toch niet voor md gaan...

Grootte van een mp3cdspeler is het grootste nadeel voor mij.. en dus het formaat van een md speler zeker een voordeel :) + ik heb toch liever apparatuur van een merk waar ik ervaring mee heb.. ..

Maarjah...voor mij eerst iig een mp3cdspeler... over 2 jaar kijk ik wel weer verder :)

• MasterM
Ik hoor de experts ff praten, leer ik ook eens wat (8>
Maar goed nu op een hoop website bekeken te hebben zie ik dat ie in japan 1 dec gereleased is(was al duidelijk), maar ook vond ik ergens dat ie in the states rond 1 maart verwacht wordt dus das vier maanden verder. En als ik dan nog zo'n vier maanden moet gaan wachten op een europees release... howly shit no :( ... Maar ik denk als ik heb nou vanuit amerika bestel heb ik geen problemen met een chinees remotetje... dat probleem heb ik wel als ik nu bestel, of niet??? Op de foto's zie je gewoon normale caracters...
echt vreemd...
En nog even over die copyright shit
Op zaterdag 08 december 2001 10:32 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Volgens mij is dat als je het van je MD naar pc wilt krijgen of een beveiligde WMA file op je MD wilt proppen.

[..]
Als je dus een "normaal" mp3 op je md wilt heb je daar geen probs mee??? Niet iets om me druk om te maken toch? Kan je op die "mp3" walkmans van sony wel alles kwakken, ondanks dat je die beveiling heb??? Heeft iemand daar ervaring mee???

• Aidix
  • Laatst online: 11:09

Aidix

Geluidspietlut

Een japanse MD speler heeft geen "chinees remootje", maar een doodnormale remote, dezelfde die je in NL erbij krijgt.

Nergens op een MD speler staat japans, het enige verschil is dat je op een japanse MD speler japanse tekens in KAN voeren. Bij de export modellen is dat disabled (helaas, nu moet ik gvd mijn japanse cd's europese titels gaan geven).
Bij de meeste apparaten (sharp in ieder geval) zit ook gewoon een engelse handleijding.

DUs niets aan de hand, gewoon naar www.minidisco.com en kopen die hap :-)

Overigens zou ik toch de sharp aanbevelen, de meeste mensen (ook audio reviewers) vinden de Sharp portables mooier klinken, vooral de bas.
Ik zelf zou ook nooit een Sony kopen, klinkt gewoon niet zo mooi.

• MasterM
Op zondag 09 december 2001 10:12 schreef Aidix het volgende:
Een japanse MD speler heeft geen "chinees remootje", maar een doodnormale remote, dezelfde die je in NL erbij krijgt.

Nergens op een MD speler staat japans, het enige verschil is dat je op een japanse MD speler japanse tekens in KAN voeren. Bij de export modellen is dat disabled (helaas, nu moet ik gvd mijn japanse cd's europese titels gaan geven).
Bij de meeste apparaten (sharp in ieder geval) zit ook gewoon een engelse handleijding.

DUs niets aan de hand, gewoon naar www.minidisco.com en kopen die hap :-)

Overigens zou ik toch de sharp aanbevelen, de meeste mensen (ook audio reviewers) vinden de Sharp portables mooier klinken, vooral de bas.
Ik zelf zou ook nooit een Sony kopen, klinkt gewoon niet zo mooi.
Klinkt heel logish...
OK en de software, die zal toch ook wel in engels te instaleren zijn? Ik ga uit van wel :S
en kwele site trouwens die minidisco alleen staan er (nog) geen netmd's :(
Maar ik ga ff me spaarreking proberen te plunderen en kijken op hoeveel ik kom... En dan ff paypal aanmelden... en orderen... >:) ik heb eerlijk gezegd nog nooit eerder iets van zo verbesteld en bid echt dat het goed gaat...

edit: over die sharp, ik vind die sharp er niet echt mooi uit zien, het is gewoon net niet lelijk... die van sony heeft mooie egale vlaken... dat vindt ik echt mooi.
Die sharp is wel 1,2 mm dunner. Maar hij gaat ook een tik minder lang mee. (maar 13 uur en de sony 28 uur (normale PB))

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik ga na wat onderzoek voor de Sony MZ-R900....

Redenen hiervoor zijn:

- Kost nog maar Fl. 669,- bij minidiscworld.nl
- Lange speeltijd (22u op normale accu)
- MDLP, goede AB, goed geluid
- Minder belangrijk: Mooi/degelijk design

En dan wel de zilvere uitvoering, want die heeft als enige een 'normaal' grijs display itt de blauwe en rode (die een gele heeft). Uit ervaring (Sony MZ-R91) weet ik dat een geel display niet echt ideaal is)

En nu over Sony vs. Sharp:

Ik heb een Sharp MD-MS722H en Sony MZ-R91 gehad.
Ik vond de bass van de Sharp idd wat 'dikker'. Je voelde het beter dreunen in je oor. Nadeel is wel dat wanneer je je volume hoger zet, de bass langzaam wegvalt. Ook is de Sharp iets practischer in gebruik (afspelen onder het opladen e.d.)
Het geluid van Sony is in het algemeen helderder van klank. Het verschilt echt bijna niets, maar ik persoonlijk vind de Sony toch net iets zuiverder klinken (ik hou dan ook niet van teveel bass in mijn oor)

Natuurlijk ligt het er net aan welke oordopjes je gebruikt (de standaard dingen zijn bijna altijd bagger)

Hoe dan ook...ik ga voor de Sony MZ-R900. Ik wilde wachten op de NET MD of Sony MZ-R909, maar omdat de een pas half 2002 uitkomt en de ander vermoedelijk weer iets duurder wordt en eigenlijk geen belangrijke verbeteringen heeft, bestel ik morgen de R900...

Ik laat jullie het fijne er van weten...mits hier interesse voor is natuurlijk :)

Verwijderd

Iemand enig idee hoe dat zit met garantie, wanneer je een MD speler uit Japan laat over komen?
Pagina: 1